Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

ACE

Assalamualaikum..

Bagi mereka yang mementingkan kecantikan luaran & dalaman, semestinya pengambilan Vitamin E tidak akan diabaikan dan tidak hairan kalau dikatakan bahawa Vitamin E merupakan vitamin wajib yang perlu diambil. Namun haruslah berhati2 dengan Vitamin E yang dipilih kerana terdapat pelbagai jenis, jenama Vitamin E dipasaran yang sedia ada. Semestinya Vitamin E semulajadi dan berkualiti adalah pilihan yang terbaik berbanding Vitamin E sintetik.
Berdasarkan kepentingan itu, Shaklee sentiasa menjalankan ujian dan kajian untuk memastikan setiap produk keluarannya sentiasa diperbaiki dan memberikan kebaikan yang optimum kepada pengamalnya. Terbaru, Shaklee telah mengeluarkan Vitamin E dengan formula terbarunya, Vita-E Complex with grape seed extract.

Perbezaan dengan Vitamin E yang lama

Sudah tentu kandungannya, kini mengandungi ekstrak biji anggur. Dan warnanya lebih kehitaman berbanding Vitamin E yang lama yang lebih kekuningan.  (sumber)

KELEBIHAN GRAPE SEED EXTRACT :-

  • Mengikut… kajian saintifik Minyak Biji Anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika mengamalkn secara konsisten.
  • Grape Seed Extract juga terbukti berkesan untuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan.
KENAPA GRAPE SEED OIL? 
  1. Sebabnya dalam Minyak Biji Anggur terdapat Oligomeric Proantho Cyanidin(OPC) yang lebih tulin berbanding kumpulan fitonutrien yang lain.
  2. OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengosidaan.
  3. OPC (Oligomerc Procyanidolic Complexes) iaitu unsur aktif ekstrak biji anggur adalah 50x lebih kuat dari Vitamin E dan 20x lebih kuat dari Vitamin C
  4. OPC berfungsi memusnahkan ‘radikal bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia. Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak MEMBANTU MENGATASI MASALAH KANSER bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu.
  5. Di samping itu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kalogen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya sebagai makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu.
  6. Sekaligus ia juga baik untuk AWET MUDA dan tentunya sangat baik untuk memelihara KECANTIKAN.
  7. Selain daripada kehebatan Minyak Biji Anggur dari sudut kajian saintifiknya, kelebihan anggur juga turut termuat di dalam At-Tibb An Nabawi (Perubatan Nabi), yang menyatakan bahawa anggur adalah sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya.
  8. Ianya berfungsi sebagai buah, minuman dan juga ubat. Tidak hairanlah jika di dalam Al-Quran disebut sebanyak 11 tempat mengenai buah anggur.
Yang lebih menariknya, ia masih dijual dengan harga yang sama.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Sekarang ni produk tentang antioksidan. Apa itu antioksidan?

Antioksidan adalah sebuah molekul yang mampu memperlambat atau mencegah oksidasi molekul lainnya. Oksidasi adalah sebuah reaksi kimia yang mentransfer elektron dari zat ke oksidator.

Reaksi oksidasi dapat menghasilkan radikal bebas, yang memulai reaksi berantai yang merusak sel. Antioksidan menghentikan reaksi berantai ini dengan menghilangkan zat antara radikal bebas, dan menghambat reaksi oksidasi lainnya dengan yang dioksidasi sendiri.

Antioksidan terdapat pada kebanyakan makanan terutamanya sayur-sayuran dan buah-buahan seperti lobak, tomato, bayam brokoli dan kentang. Malah sayuran hijau adalah antara sumber yang kata dengan antioksidan.

Namun, keadaan persekitan yang kurang baik seperti radiasi ultra-ungu, pencemaran, asap rokok dan juga kebiasaan mengambil makanan ringan membuatkan sistem pertahanan badan lemah untuk menghadapi jumlah radikal bebas yang terlampau banyak.

Apakah Vitamin antioksidan?

Vitamin A (beta-karotena)
Perlu untuk kesihatan kulit, penglihatan dan sistem imun, beta-karotena melindungi daripada penyakit degeneratif termasuk kanser.

Sumber yang baik retinol dari produk tenusu keju, mentega danmarjerin, kuning telur, ikan berminyak. Beta-karotena daripada buah-buahan dan sayur-sayuran jingga dan kuning seperti, lobak merah, mangga, aprikot, kentang manis, lada dan sayur-sayuran berdaun.

Kekurangan vitamin A  menyebabkan jangkitan meningkat danpenglihatan malam yang lemah.

Vitamin C (asid askorbik)
Diperlukan untuk pengeluaran kolagen, asas gusi sihat, gigi,tulang dan kulit. Sifat antioksidan dapat melindungi terhadap penyakit jantung dan kanser.

Dijumpai dalam buah-buahan terutamanya buah-buahan sitrus, sayur-sayuran, tomato, brokoli, selada air, lada, buah beri, dan masam.

Kekurangan vitamin C dalam diet boleh menyebabkan penyembuhan luka yang lemah, lemah penahanan terhadap jangkitan, gusi berdarah dan sakit sendi.

Vitamin E (Tochopherol)
Sebagai antioksidan ini mencegah kerosakan radikal bebas dan menggalakkan sel-sel yang kuat.

Sumber yang baik adalah minyak sayuran (bunga matahari,jagung dan zaitun), wheatgerm, kacang, biji benih, bayam dan avocado.

Kekurangan jarang berlaku tetapi gejala-gejala seperti anemia dan kerosakan saraf boleh dilihat pada mereka yang tidak dapat untuk menyerap lemak.

Vitamin ACE Shaklee
CarotoMax ialah Vitamin A shaklee dalam bentuk Beta-Carotena. Ia hanya akan ditukar jadi vitamin A bila diperlukan sahaja. Ia terdiri daripada ENAM daripada karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia. Anda tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.
Vitamin C Shaklee bersifat sustained release iaitu pelepasan perlahan-lahan iaitu 100mg setiap jam. Ia juga mengandungi Bio-flavonoid C complex yang membantu meningkatkan penyerapan Vitamin C menghalang daripada dirosakkan oleh pengoksidaan dalam badan
Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.
p/s – pengambilan vitamin A dan vitamin E tidak mengganggu penyusuan susu ibu walaupun ia bersifat larut lemak. Ini kerana Vitamin A shaklee hanya akan ditukarkan jadi vit A apabila diperlukan. Vitamin Shaklee bersumber dari bahan asli, jadi ia tidak merbahaya.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

 

 

Assalamualaikum..

Saya jarang bercerita tentang Vitamin A Shaklee ni kan. Vitamin A Shaklee juga dikenali sebagai CarotoMax (sebelum nie dipanggil Beta Carotene).

Oh ya, Shaklee CarotoMax ini telah pun diperbaharui dengan formula lebih baik.

Jom ambil peluang dan cuba CarotoMax sekarang!

CarotoMax
Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik

CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan
pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput
lendir. *

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.sumber : Shaklee Malaysia

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Hari ni nak share sket testimonial dari seorang sahabat yang mempunyai masalah penglihatan. Alhamdulillah, dengan ambil vitamin A atau lebih dikenali CarotoMax penglihatan menjadi sedikit jelas. Jom ikuti sharingnya..

Saya seorang yang rabun jauh dengan power spek beratus-ratus la jugak. pendek kata kalau tak bercermin mata tuh, memang sume nampak blur. kalau ada orang berada berdekatan sekitar 3,4 meter tuh, kompem tak nampak bijik mata dia. nampak bulat hitam je sekitar mata cam mata panda tuh. hehe~

Pertengahan february yang lalu, saja la saya mencuba carotomax sementelah mengikut review, ianya baik untuk kesihatan mata. apa yang saya baca dari buku dan internet, vitamin ni tak boleh menyembuhkan rabun tapi apa salahnya saya ambil supplement kan? kalau tak bertambah baik pon, at least maintain dengan power sekarang. memanglah teknologi perubatan skang ni dah canggih manggih, boleh buat operation mata lasik bagai tapi saya penakut bab-bab operation nih. masuk ER masa form 4 dulu kena jahit kat kening kes dicium bola hoki pon, dah seram sejuk sampai tukang jahit ingat saya dah pengsan even tak dibius. padahal terkaku sebab ketakutan nampak benang biru yang dia dok tarik-tarik kat kening bawah cahaya lampu! haha~

alhamdulillah selepas dua minggu consume carotomax ni, penglihatan agak baik daripada biasa. kalau sebelum ni, saya langsung tak nampak bunga pada langsir dalam bilik kalau berbaring atas katil. warna bunga dan tanah lebih kurang sama. yang membezakannya cuma bunga tu bunga timbul. tapi selepas ber-carotomax, saya boleh nampak bunga tersebut. siap pi bangun pegi kat langsir sebab tak caya. hehe~ memang sangat teruja lah nak ngabihkan botol yang pertama sebabnya selain daripada jarak penglihatan tanpa cermin mata bertambah baik, jeragat di muka pon semakin berkurangan. \(^-^)/

Masa balek ke kampung last week,

“mak rasa mata makin elok la. sebelum ni, kalau tengok lampu nampak pecah-pecah je. lepas makan vitamin A ni (carotomax), takde pecah-pecah dah.

alhamdulillah. seronok dengar my mum dah jatuh chenta ngan carotomax. siap nak belikan untuk dua orang adik saya yang speckie itu happy

keratan dari blog Che Lin

Apakah kebaikan Vitamin A atau CarotoMax ni?

  • memperbaiki kesihatan retina mata dan dapat mengurangkan masalah rabun
  • Kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit – menjadikan kulit lebih licin
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat
  • sebagai anti-oksida yang baik
Walau bagamanapun, Vitamin A TIDAK BOLEH diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia vitamin larut lemak dan jika diambil berlebihan akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutama hati. Walau bagaimanapun, Shaklee CarotoMax berbentuk pre-kursor, iaitu ia hanya akan diaktifkan apabila perlu sahaja.
Vitamin A juga tidak boleh diambil oleh ibu mengandung terutama semasa trimester kehamilan. ia boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuk kecacatan jantung dan sistem saraf.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Dengan setiap nafas yang diambil, anda sebenarnya menghasilkan radikal bebas – Oksidan tidak terkawal yang merosakkan sel!

Semakin anda berusia (tua), semakin berkuranganlah antioksidan semulajadi yang dihasilkan oleh badan anda untuk mengawal molekul-molekul pemusnah ini. Apabila semakin banyak radikal bebas terkumpul di dalam badan, kesihatan menjadi makin merosot, proses penuaan menjadi lebih pantas, menyebabkan anda mudah terdedah kepada pelbagai penyakit – daripada masalah kulit berkedut di usia muda, sehinggalah kepada penyakit-penyakit yang lebih kronik.
Maka, jawapannya ialah, “YA, anda perlukan AntiOksidan!!!”

Walaupun kita boleh mendapatkan sumber antioksidan daripada pemakanan harian, kebanyakan dari kita sebenarnya memerlukan lebih dari jumlah antioksidan yang kita perolehi hanya dari diet harian. Contohnya, perokok memerlukan 2 atau 3 kali ganda Vitamin C untuk mendapatkan paras darah berantioksidan yang sama seperti orang yang tidak merokok!
Selain itu, perkara-perkara yang menambahkan kuantiti radikal bebas di dalam badan ialah:
(1) Pencemaran udara
(2) Penyakit kronik
(3) Penyakit berjangkit
(4) Perokok sekunder
(5) Menopause
(6) Tekanan perasaan
(7) Pendedahan kepada cahaya matahari
(8) Sinaran X-ray
(9) Diet carcinogens (Pengambilan makanan yang digoreng pada suhu tinggi, dibakar dengan arang, atau daging yang dirawat).
(10) Cara penyediaan makanan yang salah
(Contohnya: Lobak yang dimasak membekalkan lebih bio-tersedia Beta-Carotene, berbanding Lobak yang belum di masak. Haa, bukan semua makanan yang tidak di masak itu baik, ya!)
dan lain-lain lagi.
Apakah yang AntiOksidan boleh lakukan untuk anda?
(1) Melambatkan proses penuaan.
(2) Merendahkan paras kolesterol.
(3) Mengurangkan risiko atherosclerosis.
(4) Membantu melindungi daripada penyakit jantung dan strok.
(5) Mengurangkan risiko segala jenis kanser.
(6) Bantu mengurangkan progres penyakit Alzheimer.
(7) Melambatkan pertumbuhan tumor.
(8) Bantu badan untuk detox carcinogens.
(9) Bantu kesihatan mata, elak masalah penglihatan.
(10) Melindungi badan dari kerosakan yang berpunca dari hisapan rokok.
(11) Melindungi badan daripada Chronic Obstructive Pulmonary Piseases(COPDs) – athma, bronchitis, dan emphysema.
(12) Melindungi badan dari pencemaran alam sekitar.
Apakah suplemen antioksidan Shaklee yang dicadangkan?
(1) Pastinya gabungan terbaik ACE – CarotoMax, Vitamin C dan Vitamin E!
(2) Ataupun, Vivix, yang kaya dengan kandungan Resveratrol yang tinggi!
*Note: Vivix TIDAK BOLEH diambil oleh ibu mengandung dan menyusu!
TAHUKAH ANDA?
Suplemen antioksidan TIDAK BOLEH diambil oleh orang yang sedang menjalani kemoterapi atau rawatan radiasi. Ini kerana, rawatan-rawatan ini berfungsi dengan menghasilkan radikal bebas untuk memusnahkan sel kanser. Maka, suplemen antioksidan hanya akan mengurangkan dan menggangu ‘radikal bebas ini’ berfungsi dengan efektif!
Terima kasih kepada GenkiMomma yang berkongsi ilmu..

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Maklumat lanjut, hubungi hanisamin@gmail.com atau sms ke 010-4289601

Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?