Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Alfalfa

Assalamualaikum..

Ada ahli keluarga anda yang mengalami gout?

gout-of-the-big-toe

 

GOUT berasal dari perkataan Latin ‘Gutta’ yang bermakna setitis, disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout disebabkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat. Ia adalah salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia, sejak zaman dahulu kala lagi.

Mereka yang mengalami gout ini biasanya adalah mereka yang menghasilkan terlalu banyak asid urik atau mereka yang menghadapi kesukaran mengeluarkan asid urik dari tubuh mereka. Ketidakseimbangan pada asid urik boleh disebabkan oleh faktor keturunan, memakan makanan kaya dengan purin, obesiti, pengambilan alkohol berlebihan, masalah pada buah pinggang serta penggunaan ubat-ubatan seperti diuretik dan aspirin. (sumber)

 

Adakah supplemen Shaklee yang dapat membantu?

gout

Alfalfa-bertindak sebagai Agen anti bengkak,ia bertindak dengan meningkatkan pengumpulan asid urik dalam air kencing supaya ia dapat dikumuhkan sebagai bahan buangan. Alfalfa adalah detox semulajadi yang menyingkirkan toksin secara lembut dari badan. Pengamal Alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
Omega Guard-Mengelakkan keradangan sendi. Ia sangat penting bagi pesakit gout yang teruk.Ia sebagai langkah2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk. SElain itu, ia juga membantu memelihara fungsi sendi
Performance Drink–  Memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detox di atas.
Advanced Joint Health – Membantu meningkatkan keselesaan sendi supaya kuat dan flexible serta menyokong pergerakan
Baca juga :

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Kalau ikut pada botol alfalfa, pengambilan yang dicadangkan adalah 10 biji sehari!

alfalfa

Tapi, perlu diingatkan Alfalfa mengandungi Vitamin K yang menyebabkan kepekatan darah meningkat. Jadi pengambilan air masak yang sangat banyak diperlukan ya. Jangan pandang ringan hal ini.

Maximum saya pernah ambil semasa menyusukan Muadz 6 biji sehari. Setiap kali lepas pam saya akan ambil 2 biji bersama ESP. Tapi saya bermula dengan dos yang rendah iaitu 2 biji sehari sahaja dulu.

Jadi saya cadangkan, buat yang belum pernah ambil alfalfa, mulakan dengan dos yang rendah dahulu dan banyakkan minum air masak ya.

Sepanjang bulan Januari 2014, ada tawaran istimewa untuk setiap pembelian yang mengandungi Alfalfa.

Jom dapatkan sekarang. Antara set famous..

  • Set penyusuan
  • Set slimming
  • Set Asthma/eczema/alergi

PERHATIAN!
Pesakit SLE, Ibu Hamil dan pesakit G6PD tidak digalakkan ambil alfalfa.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, akhirnya dah keluar poster promosi Alfalfa yang ditunggu-tunggu.

alfalfas

Kelebihan Shaklee Alfalfa Complex

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforous, zat besi, dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin.

Siapa yang sesuai ambil alfalfa :

Jom dapatkan Promosi Istimewa sepanjang Januari 2014!!

 

PERHATIAN :

  • Individu yang mempunyai SLE TIDAK BOLEH mengambil alfalfa.
  • Ibu atau bayi yang mempunyai G6PD dan ibu hamil tidak digalakkan ambil.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

MASALAH asid refluk atau dalam istilah perubatan dikenali sebagai gastro-esophageal reflux disease (Gerd) adalah penyakit yang sering dialami setiap orang. Bagaimanapun, tidak ramai yang mengenali masalah Gerd dan sebab itu ia dirujuk sebagai penyakit gastrik. Sungguhpun simptom Gerd dan gastrik banyak persamaannya tetapi punca dan fisiologinya berbeza.

GERD (gastroesophageal reflux disease) merupakan penyakit biasa di Barat dan kini semakin banyak dikesan pada penduduk Asia, terutamanya golongan muda di bawah umur 40 tahun.

GERD adalah keadaan yang timbul akibat refluks atau regurgitasi kandungan perut ke salur pemakanan (esofagus) menyebabkan komplikasi atau simptom yang menyukarkan kehidupan harian pesakit.

Sekiranya anda mempunyai gejala-gejala ini selain sering rasa masam atau pahit di dalam mulut, sukar menelan makanan, sakit kerongkong dan batuk berterusan seterusnya mengalami gangguan tidur akibat simptom-simptom tersebut, anda mungkin menghidap GERD.
Sedikit pengenalan tentang pedih ulu hati (GERD)
Pada kebiasaannya, asid dalam perut hanya memasuki salur pemakanan dalam jumlah kecil sahaja dan akan segera dineutralkan kembali. Bagaimanapun dalam kes GERD, jumlah asid yang banyak disalurkan ke esofagus apabila injap terbuka dan dalam jangka masa panjang mungkin menyebabkan lapisan tisu saluran itu terhakis.

Bagi pesakit GERD, hakisan berulang sehingga ke sel-sel saraf akan menyebabkan kesakitan atau ketidakselesaan di bahagian dada.

Kesakitan ini berpunca daripada kumpulan saraf berhampiran jantung yang dikongsi bersama salur esofagus. Kumpulan saraf ini dikongsi memandangkan esofagus melalui belakang jantung sebelum bercantum ke perut.

Disebabkan kedudukan struktur seperti ini, pesakit tidak akan sakit pada perut tetapi akan merasa sakit pada tengah dada (sternum) dan kerap pedih ulu hati. Pesakit juga akan kerap merasa masam (asid) atau pahit di dalam mulut akibat masalah refluks asid ini.

Tip elak pedih ulu hati (GERD) – iSihat Feb 2012
1-Elak pengambilan soda dan minuman bertenaga kerana minuman tersebut sgt berasid dan boleh merosakkan tekak dan esofagus individu dgen reflux.
2-Makan sedikit dan tanpa lemak kerana mengambil sedikit makanan dalam satu2 masa diibaratkan seperti memotong makanan berminyak dalam kuantiti kecil. ini kerana lemak lambat dihadamkan dan dapat menahn perut untuk kekal kenyang dalam tampoh lama.
3-kunyah gula getah selepas makan. ia mengawal tubuh anda untuk membuat lebih banyak air liur dan seterusnya meneutralkan asid. gula getah juga membantu menggerakkan makanan melalui perut dgn lebih cepat!
Alternatif lain menangani pedih ulu hati ialah melalui supplement.
Bagaimana supplemen Shaklee dapat membantu? 
1. Peppermint Ginger Plus – Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
2. Alfalfa – Mengurangkan keasidan dan inflamasi, membantu mengalkalikan perut
3. ESP – membantu badan menyerap kebaikan vitamin dan membantu sel0sel mendapatkan protein secukupnya. Membantu mengatasi masalah pedih ulu hati terutama kepada ibu-ibu hamil.
gerd

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

TAHUKAH ANDA?

Malaysia mendapat tempat pertama dikalangan negara ASEAN yang berdepan dengan masalah obesiti dan tempat keenam dikalangan Negara Asia Pasifik. Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak. -Sumber BERNAMA-

Waahhhh… Terkejut sy dengar berita ni.. Tapi tak hairan juga lah, sebab kat Malaysia ni memang banyak makanan yg sedap2.. Dan makanan yg sedap itu sememangnya tinggi kandungan gula, lemak dan kolestrol.. Bukan setakat sakit mata bila tengok susuk tubuh sendiri kat cermin, susah nak pilih pakaian, malu dan tiada keyakinan diri bila berdepan dengan orang lain, dan yang lebih membimbangkan, masalah berat badan juga boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kronik.

Sy yakin, anda yg membaca artikel ni pastinya inginkan hidup yg sihat dan sentiasa tampil berkeyakinan, betul tak? Jom kite tengok perubahan salah seorang pengguna set slimming shaklee.

NADIA

Anda hanya memerlukan 3langkah mudah : BAKAR + BUANG + BINA

3B

  1.  Bakar

Anda boleh memilih antara Lecithin atau Omega (mengikut bajet anda)

LECITHIN : berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan

OMEGA : Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak dan memecahkan lemak berlebihan dalam badan. Mengawal kolesterol dan membuang kolesterol tidak perlu.

2. Buang

HERB-LAX : membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit. Disamping itu, kerja2 ‘melabur’ juga akan menjadi lebih mudah.

ALFALFA : membantu membuang lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan.

3. Bina

Bagaimana Protein membantu anda :

  • Memberi rasa kenyang lebih lama. Pengambilan protein membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan makanan ringan yang tidak berkhasiat
  • Membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah
  • Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.
  • Cinch Shake diperkaya dengan leusina bagi membantu menghilangkan dan membakar lemak tetapi tetap memelihara otot anda

Jom tengok ape kata pengguna lain tentang set slimming ni..

383485_442997802409908_35747978_n

credit : http://www.mommymiasara.com/2012/11/gemuk-membimbangkan.html

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Penghidap PCOS mampu hamil?

Assalamualaikum..

 

Penghidap PCOS yang berjaya hamil? Alhamdulillah, itulah jika kita usaha tanpa jemu, akhirnya rezeki akan datang jua. Ramai yang menjangkakan pesakit PCOS susah untuk mendapatkan anak namun kuasa Allah tiada siapa boleh melawannya.

PCOS ini adalah singkatan kepada Polycystic ovary syndrome. Dengan bahasa mudahnya adalah berlaku bila hormon wanita tidak stabil. Ia akan mengganggu perjalanan period anda dan lebih buruk juga akan mengganggu penampilan anda.

Kesan-kesan PCOS kepada penghidapnya:

 

  • Hormon sex menjadi tidak stabil.Kebiasaannya ovari mengeluarkan sejumlah kecil hormon lelaki iaitu androgen.Tapi penghidap PCOS akan mengalami lebihan hormon lealki dan ini menyebabkan perjalanan haid terganggu, tumbuh jerawat dan bulu-bulu yang tidak dingini.
  • Untuk kes yang lebih teruk, penghidapnya mungkin akan terkena kencing manis. Ini kerana badan menghadapi masalah menggunakan insulin, makanya gula dalam darah akan meningkat. Ia seterusnya boleh meningkatkan peluang pengidap PCOS mengalami diabetes.

Symptom PCOS

  • Jerawat
  • Berat badan naik mendadak dan susah turun
  • Lebihan rambut dimuka dan badan.
  • Rambut gugur
  • Period yang tidak teratur
  • Kesuburan terganggu. Ramai penghidap PCOS akan mengalami kesukaran untuk mendapatkan anak.
  • Tekanan.
Sukar untuk diramalkan ujian yang perlu dihadapi oleh mereka yang menghidap PCOS, namun ternyata usaha yang berterusan mungkin boleh membantu. Happy bila dengar ada pesakit PCOS yang telah berjaya hamil walaupun menghadapi pelbagai kesukaran mulanya. Kita tengok testimoni beliau.

pcos mampu hamilcredit to PermataCintaku

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Pengambilan supplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk meningkatkan hasil penyusuan tetapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Tentunya itu antara sebab ibu-ibu memilih untuk menyusukan sendiri bayi.

 

Apakah kegunaan supplemen-supplemen ini untuk penyusuan?

Protein – Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalamm membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3 hidangan protein berkhasiat sehari.

Multivitamin – Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

Vitamin C – Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu, menyusui bayi secara ekskusif dapat melindungi bayi anda dari kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.

Vitamin B kompleks – Vitamin B kompleks merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

Kalsium – 40% daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

Alfalfa – Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

Asid Lemak Omega 3 – Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan pengembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan(ADHD) atau autisme.

sumber : Majalah Shaklee Today

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

 

Hubungi :

Hanis Amin (Shaklee ID : 837662)

♥ SMS | WhatsApp : 010-4289601
♥ Email : hanisamin@gmail.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/hanisaminstore

Assalamualaikum..

Seperti yang ditulis pada entry lepas, untuk dapatkan hasil terbaik untuk kurangkan berat badan, sebaiknya ambil Basic course : Detox + Fat Emulsifier + Protein.

Walau bagaimanapun, sekiranya anda mempunyai kekurangan bajet, khas untuk bulan ini sahaja, kami mengadakan promosi istimewa untuk Set Slimming Bajet yang terdiri dari Herb-lax, Lecithin dan Alfalfa.

Mari kita baca peranan dan fungsi vitamin tersebut dalam membantu badan kita untuk “flash out” segala toksin keluar dalam badan.

(1) Herb-lax :
Mengandungi Daun Senna serta herba-herba lain yang bertindak untuk memperbaiki kesihatan usus. Ianya juga dapat mengatasi masalah sembelit serta penting untuk proses detox.

(2) Lecithin : 
Untuk mengelakkan lemak jahat terkumpul di dalam saluran darah atau mana-mana bahagian tubuh kita, lawannya adalah lemak baik. Lecithin adalah sejenis lemak yang menghalang lemak di dalam makanan dengan mengurai serta mengapungkannya di dalam saluran darah.

(3) Alfalfa Complex :
Alfalfa adalah store bagi nutrient. Ianya kaya dengan klorofil, bioflavonoids, vitamin dan juga mineral. Sifatnya yang kaya dengan mutltivitamin membantu untuk badan yang tinggi acid menjadi beralkali. Di samping itu, alfalfa akan meneutralkan toxin dalam badan serta memberikan lebih banyak protein tanpa lemak tepu daripada product berasaskan haiwan.

Secara ringkasnya :

Detox dengan Herblax -> Pecah Lemak dengan Lecithin -> Angkut buang dengan Alfalfa

 

Selain “Set Slim Bajet”, set2 ini juga turut mendapat sambutan hangat sepanjang November:-

♥ Set Feminine : Alfalfa + Vitamin E,
♥ Set Intimasi : Alfalfa + Vitamin E + Zinc,
♥ Set Kecantikan : ESP + Vitamin E,
♥ Set Menyusu Bajet : ESP + Alfalfa.

sumber : FB RahsiaVitamin

Sila dapatkan jadual pengambilan dan konsultasi dengan pengedar anda untuk kesan yang lebih baik. Kami hanya akan memberikan konsultasi dan jadual pengambilan KHASuntuk pelanggan kami sahaja.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

MUSTAHIL untuk mendapat berat badan ideal? Sekadar angan-angan kosong bagi IBU MENYUSU?

Ramai yang kata dengan menyusu badan ibu akan lebih mudah menurunkan berat badan, atau, mendapat berat badan ideal (pre-pregnancy weight) kerana kalori yang dibakar sewaktu proses penyusuan tersebut.

Namun, tidak kurang juga ramai yang menyangkal dakwaan ini kerana masih gagal menurunkan berat badan. Apatah lagi proses penyusuan itu sendiri membuat si ibu berasa cepat lapar setiap kali selesai menyusu, ataupun selesai mengepam susu (mengosongkan payudara).
Hakikatnya, ibu-ibu menyusu akan membakar lebih kurang 200-500 kalori sehari melalui proses penyusuan. Fakta ini disokong dari laman kellymom.com :
Breastfeeding your baby, on average, burns 200-500 calories per day (above what you needed to maintain your pre-pregnancy weight) — so keep in mind that even without a weight loss program you are burning extra calories.
Namun, proses pembakaran kalori ini juga membuatkan si ibu cepat lapar. Jadi, sebaagian ibu-ibu menyusu menjadikan ini tiket untuk mereka makan banyak, adakala melebihi dari cadangan kalori arian.
Ibu-ibu menyusu disarankan untuk ambil sekurang-kurangnya 1500-1800 kalori setiap hari, tetapi ibu-ibu tetap perlu kawal pemakanan dengan elakkan makan terlalu banyak dan kurangkan makanan berlemak/berminyak/berkolesterol tinggi/makanan segera setiap kali perut berasa lapar!
Jadi, bagaimana ibu-ibu menyusu boleh membakar lebihan lemak dan kolesterol, di samping boleh mengekalkan pengeluaran susu ibu dan membantu si ibu berasa kenyang lebih lama?
5 TIPS PENGURUSAN BERAT BADAN BUAT IBU MENYUSU
  1. Jangan skip waktu makan utama(breakfast, lunch, dinner) terutama sarapan pagi.
  2. Ambil healthy snack(snek sihat) di antara waktu makan utama seperti buah-buahan.
  3. Banyakkan pengambilan air masak di antara waktu makan terutama bila terasa sedikit lapar. Pengambila segelas air masak 30 minit sebelum makan juga membantu anda untuk tidak makan terlalu banyak.
  4. Lakukan senaman ringan setiap hari. seminggu sekali/berkala. Paling minima, gunakan tangga sebagai alternatif kepada lif.
  5. Kerapkan penyusuan/mengepam susu untuk menggalakkan penghasilan susu ibu dengan lebih banyak disamping membakar 200-500 kalori sehari.
Adakah supplemen yang membantu penurunan berat badan secara sihat?
Ya, jika ada memilih supplemen Shaklee, kami mencadangkan 3 vitamin utama ini berasaskan konsep 3B = Bakar, Buang dan Bina, dalam masa yang sama tidak mengganggu penyusuan si manja anda. Malah, ia turut bertindak sebagai penggalak susu!
(1) Lecithin (bakar) – untuk membakar lemak & kolesterol. Sumber kolina dan pengemulsi lemak. Juga dicadangkan kepada ibu menyusu yang kerap mengalami duktus tersumbat (clogged duct) yang berulang.
(2) Alfalfa (buang) – sumber serat untuk menyerap pecahan lemak & kolesterol yang dipecahkan oleh lecithin dan mengangkut keluar dari badan. Melawaskan sistem penghadaman dan terkenal sebagai penggalak susu sejak dari zaman dahulu!
(3) ESP Soy Protein Isolate Powder(bina) – sumber protein untuk memelihara otot dalam proses penurunan berat badan. Protein juga terkenal sebagai penggalak susu selain memberi si ibu rasa kenyang lebih lama dan berpanjangan.
sumber : Genkimomma

 

Apa kata mereka yang dah mencuba?

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Dapatkan promosi istimewa Alfalfa bulan ini!!

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Pernah dengar penyakit Gout?

Gout kini merupakan satu penyakit yang semakin banyak menyerang rakyat Malaysia. Dikalangan rakan sekerja penyakit ini sudah menular dengan rancak dan paling ramai yang menghidapinya ialah kalangan lelaki berusia lebih 40an. Namun ada antara kes gout juga menyerang lelaki berusia awal 30an. Menurut NIH (National Institutes of Health in America), gout telah menyerang kira-kira 2.1 juta penduduk di Amerika dan kerap di hadapi oleh lelaki berusia antara 40 – 50. Ia jarang berlaku pada kanak-kanak-kanak dan remaja. (sumber)

Sakit gout adalah sejenis penyakit sendi yang berpunca daripada pembentukan kristal asid urik di dalam cecair sendi ekoran daripada kandungan asid urik yang tinggi di dalam darah.

Sakit gout akan membawa rasa sakit yang ketara, terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah akibat daripada radang. Jika dibiarkan, ia akan merebak ke sendi-sendi lain sementara menyebabkan hakisan pada permukaan dalaman sendi dan tumbuhnya tophi gout yang keras pada permukaan kulit.

Masalah batu karang pada buah pinggang turut sering berlaku pada penghidap gout. Begitu juga dengan Risikosakit jantung turut bertambah bagi mereka mempunyai kandungan asid urik darah yang tinggi.

Serangan gout adalah kronik dan berpanjangan. Serangan gout tiba-tiba jenis ini dikenalpasti sebagai jenis sakit gout yang berulang-ulang. Semasa sakit itu, sendi akan menjadi bengkak dan rasa berdenyut-denyut, keadaan ini akan berterusan untuk tempoh lebih kurang satu minggu. (sumber)

Apakah punca gout?

1. Cara pemakanan – mereka yang banyak minum minuman manis, daging merah dan makanan laut. Begitu juga mereka yang banyak makan kekacang

2. Genetik – Gangguan genetik yang menyebabkan lebihan asid urik dalam badan dan kesukaran membuang asid urik. Mereka yang mengalami gout kemungkinan mempunyai anak yang mempunyai masalah gout juga.

3. Masalah kesihatan – Gout kerap berlaku dalam kombinasi dengan masalah perubatan lain. Antaranya sindrom metabolik, gabungan obesiti abdomen, tekanan darah tinggi, rintangan insulin dan tahap lipid yang tidak normal

4. Ubat-ubatan – pengambilan beberapa jenis ubat-ubatan seperti aspirin, nicotinic asid, diuretik turut boleh menimbulkan serangan sakit gout

Alfalfa dan Gout

Alfalfa dikatakan mengandungi tahap purines yang tinggi yang boleh membantu mengurangkan penghasilan asid urik dalam badan. (sumber)

Alfalfa berfungsi dengan membantu untuk meneutralkan dan mengurangkan tinggi paras asid urik dalam darah anda, ia juga mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi. Jadi ia adalah satu pilihan yang sangat baik untuk melegakan gout. (sumber)

Shaklee Alfalfa Complex

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil 

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
Sumber semulajadi alfalfa.
Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.

PERHATIAN : Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini. Ibu hamil juga tidak digalakkan ambil produk ini.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Dapatkan promosi istimewa Alfalfa bulan ini!!

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?