Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..
Cadangan Set Kesihatan
Berikut adalah cadangan set kesihatan. Walau bagaimanapun, ia hanyalah cadangan dan boleh diubah mengikut keserasian. Hubungi kami untuk FREE consultation!

Anti-Aging
Vivix

Anti-Oxidants
CarotoMax, Vitamin-C, Vitamin-E & Vivix.

Athma, Sinus (Resdung), Allergy, Hives (Gegata) & Eczema
Alfalfa, B-Complex & Vitamin-C.

BreastFeeding Set
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Alfalfa, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix, Omega Guard & Performance Drink.

Children's Health
Chewable Vita-Lea, Chewable Vit-C (100mg), OmegaGuard & Meal Shake.

Confinement Set
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Zinc, Vitamin-E, Energizing Soy Protein (ESP) & Omega Guard.

Diabetes Set
Fiber, GLA Complex, B-Complex & Vitamin-C.

Fertility Set
Alfalfa, GLA Complex, Vita-E, Zinc Complex, B-Complex & Vitamin-C.

Gout Set
Fiber, Performance Drink, OmegaGuard & Alfalfa.

Haji & Umrah
Performance Drink, OsteMatrix, Vita-Lea, B-Complex, Vitamin C & Fiber Unflavored

Immune Booster
NutriFeron

Irregular Period/ Menses
Alfalfa, GLA Complex & OsteMatrix

Men's Health
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Vitamin-E, OsteMatrix, Omega Guard & Performance Drink (for active lifestyle).

Pregnant Moms
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix & Omega Guard.

Skin Care Set
B-Complex, Vitamin-C, Vitamin-E, GLA Complex, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix & Vivix.

Students Set (12 years old and above)
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Lecithin & Omega.

Weight Management
Fiber, Lecithin, Cinch Shake Mix & Cinch Energy Tea Mix.

For Individual who can't consume pills or capsules
Meal Shake, Energizing Soy Protein (ESP), Vivix & NutriFeron.
* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
PROMOSI BULANAN
ESP - Soy Protein Isolate Powder

Shaklee ESP:
• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Alfalfa

Assalamualaikum..

 

Hamil dan melahirkan zuriat adalah saat-saat paling berharga buat wanita.  Ia menandakan pusingan kehidupan sebagai seorang wanita telah pun lengkap. Bagaimanapun, tidak semua wanita melalui pengalaman mudah untuk mengandung dan melahirkan anak. Ada sesetengahnya memerlukan bantuan atau melakukan teknik-teknik tertentu sebelum terjadinya kehamilan.


Kepada anda yang menghadapi kesukaran untuk hamil, barangkali anda boleh mencuba TIPS berikut:

1. Mula mengambil asid folik. Anda mengurangkan kemungkinan melahirkan bayi yang mengalami kecacatan tiub neural 50% sehingga 70%, sekiranya mula mengambil 0.4mg asid folik, sekurang-kurangnya 2 atau 3 bulan sebelum mengandung. (Shaklee Vita-lea dan Shaklee B complex mengandungi Asid Folik yang mencukupi)

2. Cuba menjadikan sesi melakukan hubungan seks adalah saat yang ditunggu-tunggu dan menyeronokkan. Gunakan bilik lain selain dari bilik tidur.

3. Jangan terus bangun dan pergi ke bilik air selepas melakukan hubungan kelamin. Berbaring sekurang-kurangnya 5 minit bagi meningkatkan jumlah sperma yang berjaya berenang ke telur.

4. Ingatlah, menghasilkan zuriat ibarat anda bermain dengan nombor. Walaupun semuanya kelihatan ‘sempurna’, anda sebenarnya hanya mempunyai 25% ke 30% untuk hamil bagi setiap kitaran kesuburan.

5. Adakah anda peminat minuman berkafein? Hentikannnya atau bertukarlah kepada minuman tanpa kafein. Pengambilan lebih daripada 3 cawan minuman berkafein sehari boleh menghalang perkembangan bayi dan menyumbang kepada masalah kesuburan.

6. Silalah bertukar kepada pekerjaan lain sekiranya anda atau pasangan bekerja di tempat yang menyebabkan anda dan pasangan terdedah kepada bahan-bahan yang berbahaya. Ada sesetengah bahan memberi kesan kepada kualiti sperma dan perkembangan embrio.

7. Berjumpa doktor untuk mengetahui rekod perubatan anda dan berbincang mengenai rancangan untuk hamil.

8. Pastikan kawasan di sekitar vagina adalah ‘mesra sperma’. Elakkan penggunaan penyembur vagina atau tampon yang berbau wangi (menyebabkan ketidakseimbangan pH di sekitar vagina) dan bahan pencuci buatan atau minyak sayuran (boleh membunuh sperma).

9. Minta suami anda untuk mandi air sejuk 30 minit sebelum melakukan hubungan intim. Air sejuk akan merangsang pengaliran darah dan meningkatkan kadar pergerakan sperma.

10. Sebaik sahaja selesai mengadakan hubungan kelamin, letakkan bantal di bawah punggung dan tunggu selama 30 minit. Mengapa biarkan graviti menghalang? Berikan sedikit ransangan kepada ‘mereka’ untuk berenang.

Setelah kita berusaha, meminta lah kepada NYA. Antara himpunan doa yang boleh diamalkan:

Ada pun doa-doa yang bisa dibaca bagi seorang muslim agar diberikan kehamilan dan keturunan, diantaranya : Doa Nabi Zakaria alaihi as Salam :

Surah 37, Ayat 100

by: Kumpulan DOA-2 NABI

Suplemen yang disarankan bagi meningkatkan kesuburan suami & isteri:

1) Zinc Complex - Zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif . Kekurangan zinc juga dikatakan antara sebab kemandulan – Istilah yang di gunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ni mmg penting untuk kesuburan.

2) Vita-lea - untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

3) B Complex – paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

4) Vit E - membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita..Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.

5) GLA Complex - membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti.

6) Alfalfa Complex - membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah).

Namun harus diingat, soal rezeki ini semuanya dari Allah. Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya. InshaAllah..

 

sumber: celikvitamin.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Beberapa hari lepas saya mendapat pertanyaan tentang Gout. Jadi saya kongsikan sama-sama di sini ya. Ayah mertua saya sendiri menghidap Gout dan suami saya pun mempunyai kandungan asid urik yang tinggi. Pernah buat pembedahan buang batu karang.

Apa Itu Sakit Gout?

 

Sakit gout adalah sejenis penyakit sendi yang berpunca daripada pembentukan kristal asid urik di dalam cecair sendi ekoran daripada kandungan asid urik yang tinggi di dalam darah.

Sakit gout akan membawa rasa sakit yang ketara, terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah akibat daripada radang. Jika dibiarkan, ia akan merebak ke sendi-sendi lain sementara menyebabkan hakisan pada permukaan dalaman sendi dan tumbuhnya tophi gout yang keras pada permukaan kulit.

Masalah batu karang pada buah pinggang turut sering berlaku pada penghidap gout. Begitu juga dengan Risiko sakit jantung turut bertambah bagi mereka mempunyai kandungan asid urik darah yang tinggi.

Serangan gout adalah kronik dan berpanjangan. Serangan gout tiba-tiba jenis ini dikenalpasti sebagai jenis sakit gout yang berulang-ulang. Semasa sakit itu, sendi akan menjadi bengkak dan rasa berdenyut-denyut, keadaan ini akan berterusan untuk tempoh lebih kurang satu minggu.

Faktor-faktor berikut juga boleh menyebabkan gout:

1. Diet dan berat badan juga salah satu punca keadaan asid urik gout seperti kegemukan, satu diet protein tinggi, alkohol atau rendah kalori dalam diet.

2. Ubat juga mendatangkan asid urik gout. Ia boleh meningkatkan asid urik dalam darah. Anda perlu berhati-hati apabila menggunakan ubat seperti aspirin, diuretics.

3. Orang yang pernah mengalami penyakit ginjal, tekanan darah, kecederaan dan pembedahan berkemungkinan besar boleh mendapat gout.

Tanda-Tanda Sakit Gout

  • Sakit gout biasanya menyerang ibu jari kaki.
  • Ibu jari yang diserang akan menjadi bengkak kemerahan, panas, dan mengalami sakit yang ketara.
  • Serangan sakit gout biasanya berlaku secara tiba-tiba.
  • Bahagian yang diserang akan menjadi sangat sensitif sehingga tiupan angin pun boleh membawa kesakitan
  • Jika tidak dirawat, bengkat tersebut akan berlarutan berhari-hari sehingga lebih daripada satu minggu.
  • Kemungkinan besar sakit gout akan menyerang kembali selepas beberapa minggu atau bulan.
  • Sakit gout juga boleh menyerang pada sendi-sendi lain seperti lutut, buku lali, pergelangan tangan dan jari-jari.

Antara makanan yang patut di elakkan ialah:-

  • Makanan laut seperti ikan, kerang, sardin dan ikan bilis.
  • Sayur-sayuran seperti asparagus, bunga kobis dan bayam.
  • Organ dalaman haiwan seperti paru, hati dan jantung.
  • Daging merah.
  • Cendawan.
  • Yis (roti putih, roti manis).
Bagaimana Shaklee boleh membantu anda?
Pengambilan beberapa supplemen berikut dapat membantu mengurangkan asid urik dalam badan pesakit Gout.

1. Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

2. Performance drink- memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

3. Fiber - menyerap ke semua lebihan asid urik, gula , lemak dan segala yang tidak diperlukan dari badan disingkirkan melalui perkumuhan.

4. OmegaGuard- Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

Nampak banyak? Namun inilah yang paling asas dapat kami bantu. Jika dapatkan konsultasi dari doktor, mereka pasti menyarankan pesakit bergantung dengan ubat selama2nya namun kesan ke atas buah pinggang hanya pesakit yang menanggungnya.

sumber : http://sakitgout.com/2010/11/apa-itu-sakit-gout/http://thetole.org/MalayHerbalMedicine/GoutUricAcidTreatmentCure.htmlhttp://www.anakkuwiraku.com/2009/10/bengkak-gout-bagaimana-nak-atasi.html

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Maklumat lanjut, hubungi hanisamin@gmail.com atau sms ke 010-4289601

 

 

 

Assalamualaikum…

Alhamdulillah, semakin hari semakin ramai yang mencuba alfalfa dan lecithin untuk mengurangkan berat badan. Ia juga boleh diambil oleh ibu menyusu untuk membantu mengurangkan berat badan. Walau bagaimanapun, perlu diketahui bahawa pengambilan vitamin ini perlu disertakan dengan air masak yang banyak. Bukan bermakna minum air masak secara banyak sekaligus ya. Boleh cuba amalkan tips minum air masak dengan banyak di sini.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bagaimana kita nak tahu kita masih kurang air dengan pengambilan vitamin vitamin ini? Sekiranya anda mengambil salah satu dari vitamin ini iaitu Alfalfa ataupun Lecithin atau kedua duanya sekali, maka anda perlu pastikan antara tanda-tanda kekurangan air ialah

 

  • badan kita ditumbuhi ruam,
  • tekak mudah rasa haus,
  • kulit wajah ditumbuhi jerawat halus,
  • kulit menjadi kering dan gatal,
  • kulit bibir kering,
  • ulser mulut
  • mudah rasa nak demam.
  • sembelit
Maka apa yang dapat saya kongsikan ialah, pengambilan dua vitamin ini tidak digalakkan sama sekali diambil pada kuantiti yang banyak secara sekaligus kecuali anda memang pengamal tegar air kosong. Ini kerana air kosong membantu melancarkan penyerapan vitamin dan perjalanan darah itu sendiri.
Pemakanan pun perlu dijaga ya. Jika masih tidak memberikan kesan. mungkin anda perlu detox badan terlebih dahulu dengan herb-lax untuk memudahkan penyerapan vitamin.
Sekiranya anda ingin mengamalkan dua vitamin ini, dapatkan nasihat dari pengedar yang benar-benar arif tentang cara pengambilannya supaya anda akan dapat menikmati kesihatan yang sebenar seperti yang anda idamkan.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum..

Dalam entry lepas, saya ada senaraikan supplemen yang sesuai untuk mereka yang ingin kurangkan berat badan. Tetapi, adakah perlu ambil semua? Tak perlu ambil semua, anda cuma perlu ambil beberapa gabungan supplemen yang sesuai untuk anda.

Jom kita tengok, apa langkah yang sesuai untuk kurangkan berat badan secara sihat..

Pertama : Detox

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herblex atau Alfalfa atau Fiber. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa atau Fiber,dan Herblex sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak syorkan Herblex pada ibu2 yang menyusukan anak kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak.

Untuk detoks, anda boleh pilih samada Fiber, Alfalfa atau Herblax.. ikut bajet anda. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.. 

Kedua : Protein


Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Ketiga : Lecithin


Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan main hentam je makan sesuka hati. Kene kurangkan lemak dan minyak dan rajin2lah bersenam. Jangan lupa minum banyak air masak juga ya..

sumber

p/s – kebelakangan ni memang lecithin + alfalfa menjadi hot stuff untuk mereka yang nak kurangkan berat. Tapi pastikan ikut saranan yang diberi. Jika berat bertambah, sila check semula pemakanan harian anda dan rujuk pengedar anda kembali ya.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum

Seramai 16.8 juta atau 60 peratus daripada 28 juta penduduk Malaysia mengalami masalah kegemukan termasuk golongan kanak-kanak dan jumlah itu menunjukkan peningkatan membimbangkan sejak akhir-akhir ini.

Daripada jumlah tersebut, kira-kira 50 peratus atau sebanyak 8.4 juta orang mengalami masalah obesiti manakala baki 50 peratus lagi merupakan penduduk melebihi berat badan ideal.

Petikan di atas adalah dari suratkhabar kosmo online. Semakin hari bukan sahaja orang dewasa tetapi kanak-kanak pun mengalami pelbagai penyakit orang tua seperti kencing manis, obesiti dan sebagainya. Mungkin kerana rakyat Malaysia ni terlalu mewah dengan makanan yang tak berapa sihat seperti makanan segera, makanan ringan dan makanan sejuk beku segera.

Beringatlah sebelum terlambat, jagalah pemakanan anda. Untuk mereka yang mengalami masalah berat badan berlebihan, jom kita lihat, apa yang boleh membantu anda.

Herb-lax - sesuai diambil pada permulaan sebelum yang lain, untuk membuang toksik2 dalam badan dan memudahkan proses pengurusan berat badan.

Lecithin - Memecahkan lemak-lemak degil dalam badan untuk dibuang keluar. Perlu diambil bersama produk fiber untuk flush out lemak yang dipecahkan seperti fiber unflavored, alfalfa atau cinch shake.

Alfalfa - melawas dan mencuci perut. memudahkan proses pembuangan lemak yang telah dipecahkan.

Cinch shake – merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Fiber - berfungsi sebagai bahan serat (fiber), Fiber juga bertindak mengelakkan sembelit, menyebabkan rasa kenyang dan juga membantu mengawal kandung gula dalam darah.

Boleh juga baca testimonial pengguna di http://healthy.babykawaiistore.com/category/testimonial/testi-cinch/

Walau bagaimanapun, perlu diingatkan. Produk di atas cuba membantu mempercepatkan proses pengurangkan berat badan. Ia perlu selari dengan pemakanan. Jadi pemakanan perlu juga jaga ya! Kurangkan makanan kurang berkhasiat dan ambil air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Tahukah anda, minum air masak turut membantu mengurangkan berat badan? Jom cuba tips minum air masak dengan banyak ini juga.

Selamat mencuba! Bukan sahaja badan kurus menawan tetapi juga sihat berseri! Amalkan cara hidup sihat!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum..

Ramai ibu yang bertukar dari milk booster halba a.k.a fenugreek terutama apabila en suami mula menegur bau badan isterinya kurang enak. Ditambah apabila si ibu mendapati anaknya tidak serasi dengan susubadan setelah si ibu mula consume  halba. Ramai yang memilih jalan singkat dengan menukar kepada Alfalfa dan Energizing Soy protien untuk dapatkan hasil yang lumayan dan segera namun akhirnya ibu itu mengalah kerana tidak mampu mengatasi masalah tekanan dari luar disebabkan faktor bebanan kerja serta keletihan yang melampau.

Alfalfa memang telah lama dikenali sebagai milk booster dari orang dulu-dulu lagi. Alfalfa juga sebenarnya adalah salah satu jenis herba yang mengandungi klorofil dan pelbagai mineral seperti calcium, magnesium, phosphorus, potassium, silicon, zinc-numerous vitamins-A, B1, B2, B3, B5, B6, C, D, E, and K-as dan juga essential dan non-essential amino acids.

Terdapat pelbagai lagi kebaikan Alfalfa seperti yang ditulis di sini. Walau bagaimanapun, bagi sesetengah orang, alfalfa boleh memberi kesan negatif terutamanya kepada pesakit SLE. Selain itu, ada bayi yang mengalami cirit-birit, kembung perut dan sedikit kuning apabila ibunya mengambil alfalfa.

Oleh kerana itu, saya sangat tidak mencadangkan ibu-ibu dalam pantang untuk mengambil alfalfa, cukup dengan set C sahaja.

Tahukah anda, kalsium dan protein sangat membantu dalam penghasilan susu ibu?

Protein

Tahukah anda komposisi utama dalam susu ibu adalah protein diikuti oleh kalsium serta vitamin dan zat galian yang lain? Semasa menyusu keperluan protein meningkat. Jika anda kurang mengambil makanan daripada jenis protein, ini akan menjejaskan penghasilan susu ibu. Protein tambahan boleh didapati dari susu, produk tenusu, telur, daging, ikan, ayam , kacang dan bijiran serta kekacang. Bagi yang mahu mengambil supplement, pastikan anda mengambil protein yang ditulis sebagai non GMO soy kerana struktur genetik soya tidak diubah dan ianya selamat untuk jangka panjang.

Kalsium

Ramai yang memendang remeh tentang pengambilan kalsium. Kalsium hakikatnya bukan sahaja penting ketika hamil malah sangat diperlukan ketika menyusukan bayi. Hal ini kerana pada 3 bulan yang pertama, bayi bergantung sepenuhnya pada susu ibu. Kalsium diperlukan untuk menghasilkan susu. Oleh yang demikian, tambahan 1000mg kalsium diperlukan. Jadi sangat digalakkan jika si ibu meminum sekurang-kurangnya 500ml  susu [ kaedah paling senang sukat] atau apa-apa produk tenusu bagi memenuhi keperluan kalsium. sekiranya anda mengambil supplement kalsium, pastikan ianya mengandungi magnesium serta vitamin D agar penyerapan yang baik berlaku dalam badan. Kalsium tablet yang tidak mengandungi kandungan magnesium mahupun vitamin D boleh memberi risiko batu karang di dalam buah pinggang.

Cubalah Ostematrix Shaklee! anda akan rasa perbezaannya!!!!

Vitamin
Disamping itu, ibu yang menyusu memerlukan penjagaan makanan yang seimbang yang mana pengambilan vitamin dan garam mineral lain turut perlu dititikberatkan sebagai contoh vitamin A [ biasa terdapat dalam beta carotene], zat besi, folik asid, vitamin C , B complex demi memastikan keseimbangan kesihatan si ibu, susu ibu yang dihasilkan dan ia turut membantu dalam penghasilan susuibu.

Air.
Elemen ini sangat penting dalam diet ibu yang menyusukan anaknya. Badan memerlukan cecair yang secukupnya. Oleh kerana itu ibu menyusu perlu minum air secukupnya. Minumlah berkadaran agar tidak menjejaskan tugas harian. Kita mempunyai 24 jam sehari…maka minumlah dengan istiqamah. Air sangat penting untuk penyerapan vitamin oleh tubuh.

Berita baik!!!!!!!!!!

Bermula 24 haribulan, Euphoria menyediakan pack menyusu yang baru iaitu yang mengandungi :

Multivitamin, B kompleks, Vitamin C serta Kalsium [ Ostematrix]. Set ini diberi nama sebagai  ” Eu – Four  Pack “. Ini kerana ia mengandungi 4 vitamin yang penting untuk tubuh.
Apa yang menarik dengan  Eu-Four Pack ini?

Ia boleh dimakan oleh suami isteri malah ibu dan ayah kita juga! Selamat dan sesuai diambil oleh ibu menyusu dan ibu yang mengandung. Ia sangat baik untuk keperluan tubuh ibu dan pembesaran anak yang dikandung mahupun yang disusukan. Ia juga sesuai untuk ibu atau wanita yang mempunyai masalah tumit kaki berbisa, sejuk2 badan, mereka yang sering keletihan dan sukar bangun tidur.
Benarkah tanpa pengambilan alfalfa, susu boleh meriah? Jom baca testimonial di bawah.

Dapatkannya untuk kesejahteraan diri dan keluarga!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Sebelum ni, saya pernah ceritakan tentang lecithin, yang sangat membantu menurunkan berat badan. Tetapi cukupkah hanya dengan pengambilan lecithin semata-mata?

Lecithin membantu memecahkan lemak, walau bagaimanapun tubuh masih memerlukan Fiber supaya lemak yang diuraikan tadi dapat diserap oleh fiber dan disingkirkan melalui perkumuhan.

Selain Shaklee Fiber Unflavoured, boleh juga ambil alfalfa yang membantu melawaskan sistem pencernaan. Untuk ibu menyusu yang dah ambil Set B cuma perlu tambahkan lecithin sahaja lagi. Memang nampak perbezaan bagi mereka yang ambil lecithin sahaja dan lecithin+alfalfa.

Saya kongsikan sharing dari sahabat saya Tuty Rahiza tentang pelanggannya.

cust 1, ambil lecithin sahja after 3 weeks no progress, lepas add on alfalfa, seminggu sahja jeans dah longgar
cust 2: amik alfalfa+lecithin dari awal, lepas 10 hari baju dah longgar2

Jom, saya kongsikan pengalaman customer saya yang setia menyokong saya. Terima kasih, Christ.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

“Perlukah ambil Protein (Energizing Soy Protein – ESP) sebagai penggalak susu (milk booster) walaupun dah ambil Alfalfa?”

Soalan famous yang kerap ditanya. Kalau dilihat pada Se Asas penyusuan Set B tidak mengandungi ESP, walau bagaimanapun dalam set 3M ada diletakkan ESP. Sebenarnya memang ada perbezaan hasil penyusuan bagi ibu-ibu yang mengambil ESP dan tidak ambil ESP.

Khas untuk anda, inilah sedikit FAQ mengenai ESP & Protein…

1. ESP tu apa ya?
ESP ialah singkatan bagi Energizing Soy Protin. Ia adalah protin soya yang sangat berkualiti. Ia didatangkan dalam bentuk serbuk. Boleh diminum begitu sahaja atau pengambilan bersama minuman lain seperti susu, milo atau jus dengan suhu air tidak terlalu panas agar tidak merosakkan enzim protin itu sendiri.
2. ESP dengan Alfalfa mana bagus untuk banyakkan susu?
Protin sangat perlu untuk pembentukkan sel. Kandungan susuibu mengandungi protin dan pengambilan protin menggalakkan lagi penghasilan susuibu. Alfalfa turut mengandungi protin namun ada kadar yang minimum.Kedua-dua bangus untuk mempercepatkan penghasilan susu namun balik kepada budget masing-masing. Ada yang mengambil kedua2nya, tidak kurang yang mengambil salah satu sahaja.
3. Berapa lama tahan harga satu canister ESP?
Jika si ibu mengambil 2 sudu besar sehari , ia boleh bertahan antara 1.5 -2 bulan untuk satu canister.
5. Siapa yang tidak boleh amik ESP?
Individu yang mempunyai masalah diabetes tidak digalakkan mengambil ESP ini.
6. Apakah perasa ESP?
ESP Shaklee berperasa Soya.

7. Bila saya boleh dapat jika order hari ini?
InsyaAllah jika tiada aral yang melintang, penghantaran adalah 1-2 hari bekerja.
8. Jika dah amik alfalfa masih perlu protein ke?
Boleh mengambil kedua2nya jika berkemampuan. Jika tidak boleh memilih salah satu mengikut budget individu.

Untuk mendapatkan lebih pengetahuan tentang kebaikan ESP…boleh klik SINI.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Berminat?
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

 

 

Assalamualaikum..

Ramai yang lebih yakin dan bersemangat selepas mencuba TIPS ISTIMEWA kami. Saya sendiri telah mencubanya. Selasa lepas, selepas dah lama tak menghadapinya, saya mengalami bengkak susu. Rasa tak sabar-sabar nak mengepam. Dah rasa penuh dan sakit sangat.

Tapi bila pam sikit je yang keluar. Rasanya mungkin dah kena clog duct. Dah urur-urut pun masih terasa berketul-ketul. Balik rumah, tuam dengan tuala suam terus memancut keluar. Alhamdulillah. Tak sangka sampai macam tu sekali kesannya.

Apa kepentingan Set B+ESP+OStematrix?

Secara ringkasnya :

Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjami kesejahteraan secara am.

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

Vitamin C : sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.

Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU.

Kalsium@ Ostematrix :
Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

ESP @ Energizing Soy Protein :
Kompisis vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Owh, sebelum terlupa, ini testimoni terbaru customer Shaklee GBS.
*Credit To AnakkuWiraku.

Apa rahsianya?

Tentulah Shaklee Tripple M selain Tips ISTIMEWA yang HANGAT diperkatakan tu.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

Betul ke Shaklee ni boleh membanyakkan susu? Tentu ramai yang masih ragu-ragu kan. Sebenarnya, salah satu fungsi alfalfa sebagai penggalak susu (milk booster). ada banyak lagi kebaikan alfalfa, tapi hari ni nak cerita tentang milk booster sahaja. Bukan sebab ianya dari shaklee tetapi tumbuhan tu sendiri memang penggalak susu sama seperti makan kurma, lobak putih, halba dan lain-lain. kalau suka yang fresh boleh cuba cari daun alfalfa di pasar. Saya pernah baca ada ibu yang buat masak sup dan masak lemak. Selain itu, sekarang ni dah banyak juga produk dari alfalfa seperti air alfalfa.

Saya sendiri dah pernah cuba air alfalfa ni. Mula-mula memang rasa pelik, lama-lama rasa sedap pula. Rasanya sama seperti Alfalfa Shaklee cuma ada perisa dan bau pandan sikit. Walau bagaimanapun, saya lebih suka ambil alfalfa Shaklee kerana ia berbentuk tablet yang comel dan mudah dimakan. Separuh cawan air dah boleh telan 2 biji.

Jadi kenapa perlu ambil Multivitamin, Vit B dan Vit C juga?

Saya bagi satu analogi ye. Cuba bayangkan anda terpaksa berjaga malam untuk menyiapkan kerja. Tentunya anda terpaksa menggunakan tenaga berlebihan untuk berjaga. Jika tidak tentu penat dan letih. Maka, anda pun bancuh kopi supaya lebih segar dan ambil sedikit biskut atau roti supaya boleh bertahan lama.

Sama juga konsep penyusuan ni. Ibu yang menyusu mengeluarkan lebih tenaga untuk menghasilkan susu (sebab tu ibu menyusu mudah kurus). tetapi kalau kita asyik paksa badan buat extra kerja dengan menghasilkan lebih susu tentulah lama-kelamaan badan akan jadi letih dan tidak bermaya. Sebab itu kami turut mencadangkan pengambilan multivatimin, vit B dan vit C supaya badan lebih segar dan sihat. Bila ibu sihat tentunya lebih mudah menghasilkan susu dengan lebih banyak, kan.

Sekiranya cuma ambil alfalfa, mula-mula mungkin kita akan dapat hasil lumayan tetapi sekiranya tidak menjaga keperluan badan, maka badan akan jadi letih dan tidak bermaya. Lama-kelamaan susu pun semakin berkurangan. Jadi, takkanlah anda nak ambil bermacam-macam jenis milk booster pula selepas tu? Kesian badan kita ni kan. Kita paksa dia bekerja tapi tak mahu beri ganjaran untuknya.

Walau bagaimanapun, perlu ditekankan bahawa supplemen atau apa jua milk booster hanya membantu menggalakkan susu. Konsep asas penyusuan iaitu supply by demand tak boleh lupa ye. Lagi kerap kita kosongkan payudara (dengan menyusu bayi atau pam keluar), lagi banyak susu yang akan terhasil. Jadi, berbalik pada konsep walau banyak mana pun supplemen atau milk booster yang diambil jika mengabaikan konsep asas penyusuan lama-lama susu akan tetap berkurangan.

Tak lupa juga, lepas penat lelah berusaha, perlulah kembali kepada Allah. Kalau dah Allah tak izinkan, usaha macam mana pun tetap tak dapat. Tapi perlu juga usaha, kalau tak usaha lagi tak dapat.

Ramai ibu-ibu yang menyangka supplemen seperti magik yang mana bila diambil terus membanyakkan susu sampai bila-bila. Perlu ingat supplemen adalah pembantu, yang utamanya tentulah fahami konsep asas penyusuan dan kembali kepada Yang Memberi Rezeki.

Mari kita sama-sama berusaha menyusukan anak dan menjaga kesihatan sekeluarga.

Ummi sihat, ayah sihat, baby sihat, semua pun sihat!

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator by Yellingnews
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!
Ada pertanyaan atau komen?