Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Health Information

Keguguran rambut

Assalamualaikum…

Pagi tadi, semasa memandu sempat mendengar topik kesihatan di warna pagi ikim.fm yang bertajuk keguguran rambut. DJ Luq & Pian berbual bicara dengan Dr Rasool Shaik Mohammed (Pengarah Perubatan Klinik Menara). Rasa menarik sangat topik ni. Biasalah mak-mak ni lepas bersalin mula la rambut pun mula gugur kan. Jadi nak tau la juga. Saya kongsikan antara point yang saya dapat tangkap ya.

keguguran rambut

Keguguran rambut ni boleh bermula sejak dari zaman remaja lagi. Disebabkan oleh punca-punca yang akan saya kongsikan di bawah. Tapi kalau kanak-kanak mengalami keguguran rambut, biasanya adalah disebabkan kekurangan nutrisi. Jadi doktor biasa akan cadangkan pengambilan nutrisi secukupnya dan beri supplemen. Masalah keguguran rambut juga lebih banyak dikalangan lelaki berbanding perempuan.

 

Punca keguguran rambut

  1. Keturunan
    • Orang yang bapa atau atuknya jenis mudah gugur rambut dan cepat botak, mungkin akan alami benda yang sama
  2. Hormon
    • Perubahan hormon pada badan juga boleh menyebabkan rambut gugur. Contoh, semasa remaja meningkat dewasa, ibu yang baru lepas bersalin (biasanya bila bayi 3-4 bulan).
  3. Kesihatan
    • jika ada jangkitan atau penyakit atas kepala seperti eczema, jangkitan kulat
  4. Stress
    • Gangguan emosi yang berlaku boleh menyebabkan tekanan yang mengakibatkan keguguran rambut berlaku.
  5. Pengambilan ubat/rawatan penyakit
    • Sesetengah ubat atau rawatan menyebabkan rambut gugur. Contohnya kimoterapi.
  6. Kekurangan protein
    • Protein sangat penting untuk penghasilan rambut yang sihat dan kuatkan akar rambut.
  7. Tekanan pada akar rambut
    • Contohnya seperti suka tarik rambut, ikat rambut terlampau kuat, sihat rambut dengan kuat atau guna sikat yang tak sesuai

Rawatan/cara mengatasi keguguran rambut

Bila berjumpa doktor biasanya doktor akan periksa dulu dengan ujian darah dan lain-lain untuk tahu punca masalah. Jika disebabkan penyakit seperti thyroid atau eczema, doktor akan rawat sakit tersebut terlebih dahulu. Selain tu, rawatan yang boleh dibuat:

  • Tanam rambut
  • Ubat kurangkan keguguran rambut
  • Ubat menggalakkan pertumbuhan rambut
  • Menggalakkan pesakit ambil lebih protein

Rawatan keguguran rambut dengan Shaklee

Eh, shaklee pun ada produk yang boleh bantu rawat keguguran rambut? Kalau dah doktor sebut protein, dah tentulah produk HOT Shaklee iaitu ESP. ESP ni sumber protein dari soya yang mengandungi 9 asid amino perlu oleh badan.

esp-new

Selain dari tu Collagen Powder pun membantu tau. Sebabnya kolagen juga adalah sejenis protein yang diperlukan oleh badan. Semakin meningkat usia, tahap kolagen dalam badan berkurangan.

collagen1

Pengamalan sendiri

Patutlah masa lepas bersalin anak kedua rambut kurang gugur berbanding selepas bersalin anak pertama. Menurut Dr Rasool, lepas bersalin dalam 3-4 bulan ibu memang akan mengalami keguguran rambut tapi takkan sampai botak. Biasanya ia akan berhenti sendiri bergantung pada orang, ada yang ambil masa 6 bulan, ada juga yang sampai 2 tahun tau.

Selepas bersalin anak pertama memang rambut banyak sangat gugur. Sampaikan bila ikat rambut boleh nampak kulit kepala disebabkan rambut dah jadi semakin jarang. Memang risau sangat masa tu. Tapi sebab utama ambil ESP masa tu bukan sebab rambut. Tapi sebab nak bantu penghasilan susu dan bantu beri tenaga semasa puasa. Sedar tak sedar, rambut dah tak senipis dulu. Lepas bersalin anak kedua pun kurang masalah keguguran rambut. Tak seteruk dulu. Semakin lama belajar tentang nutrisi, baru tahu protein ni sangat penting untuk penghasilan sel2 badan, bukan sahaja sel rambut tapi juga sel kulit, sel salur darah dan juga sel2 lain dalam badan.

Oh ya, bagi yang nak tengok temubual penuh topik kesihatan ni, boleh klik link di bawah ya.

https://www.facebook.com/ikimfm/videos/1445083032168424/

Yang nak cuba produk Shaklee, boleh hubungi saya.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

**Nak daftar sebagai ahli Shaklee? Hanya dengan SATU KLIK.

Kolesterol menyebabkan penyakit jantung

Dianggarkan bahawa satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius di mana ia boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tetapi apa yang lebih membimbangkan kita sekarang di mana ramai individu TIDAK menyedari bahawa paras kolesterol mereka terlalu tinggi!

Apa itu kolesterol?

Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah da kesemua sel-sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran, hormon, hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

Dari mana datang kolesterol?

Kolesterol dihasilkan secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian. Kolesterol yang anda makan akan meningkatkan paras kolesterol darah anda. Kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan ahmar.

Read the rest of this entry »

Punca cyst / rahim membengkak

Assalamualaikum..

 

Semalam saya ada cerita sikit tentang cyst kan. Jom kita ambil tahu dulu apa punca cyst atau ada yang panggil rahim bengkak. Rahim bengkak ni mungkin sebab ada yang tak pasti, dalam rahim kemungkinan ada 2 iaitu cyst dan fibroid. Saya sendiri baru buat pemeriksaan kesihatan dan bertanya kepada doktor tentang cyst dan fibroid ni. Alhamdulillah, rahim saya clear, tiada masalah. Dalam bahasa mudahnya,

Cyst = pembengkakan di bahagian kilang telur

Fibroid = pembengkakan di sekitar rahim(sama ada pangkal rahim, badan rahim atau saluran fallopian)

Punca cyst

OK, jom kita ikuti penjelasan Dr Malinda Health & Beauty Clinic

 

Kajian menunjukkan bahawa 20-50% wanita mempunyai sekurang-kurangnya 1 fibroid dan kebanyakkan mereka tidak pernah tahu atau tidak di diagnosis oleh mana-mana doktor ataupun accidentally dikesan semasa melakukan scan. (Rujukan: Life extension book : Disease prevention and treatment; 2003: Page 1569). 

Dalam 99% kes uterine fibroid, ia adalah bukan jenis kanser.

Sehingga sekarang, tidak ada seorang doktor atau saintist yang pasti apakah yang menyebabkan uterine fibroid atau ovarian cycts ini berlaku. Anda tidak boleh menuding jari mengatakan rahim anda bengkak di sebabkan satu perkara sahaja. Sesuatu diet, produk atau apa-apa supplement.

Apa punca cyst/fibroid/bengkak rahim?

Read the rest of this entry »

Assalamualaikum…

Makanan berasid akan menjadikan badan berasid dan mengalami pelbagai penyakit merbahaya.

makanan alkali

Antara vitamin yang boleh menjadikan tubuh kita beralkali :
1) Vitamin A
Vitamin A yang paling selamat dalam bentu Beta Carotene. Ia membantu tubuh kita dalam pelbagai cara. Di samping mengambil supplemen, jus terbaik untuk mendapatkan sumber beta keroten ialah just lobak merah (carrot) dan jus epal. Ia membantu tubuh kita menjadi lebih beralkali.

# Shaklee Carotomax dihasilkan dalam bentuk Beta Carotena dengan 6 variasi karotena diekstrak daro sayuran dan buahan semula jadi.

2) Vitamin C
Anda mungkin menyangka Vitamin C adalah berasid, namun sebenarnya apabila ia berada dalam tubuh kita, vitamin C meningkatkan imuniti tubuh kita, ia menguatkan sel2 kita sekaligus menjadikan tubuh kita beralkali.
Di samping pengambilan vitamin C dari sumber natural, banyakkan mengambil buah seperti oren dan strawberi.

#Shaklee Vitamin C Sustained Release, bertindak secara pelepasan berperingkat 100mg sejam. Dihasilkan dari ekstrak jagung.

3) Vitamin D
Selain membantu menyerap kalsium, vitamin D juga membantu tubuh kita berada dalam keadaan beralkali. Selain cahaya matahari, vitamin D boleh didapati dari telur dan susu.

# Shaklee Ostematrix – kalsium-magnesium dilengkapi dengan Vitamin D

4) Vitamin E
Vitamin E terkenal senagai ‘vitamin anti penuaan’ menjaga sel tubuh dan menjadikan tubuh kita beralkali. Kita memerlukan 400IU vitamin E sehari untuk kesihatan optimum. Vitamin E juga terdapat dalam minyak zaitun dan biji bunga matahari.

#Shaklee Vitamin E – dilengkapi dengan selenium semulajadi untuk membantu penyerapan Vitamin E

credit to http://vitaminsemulajadi.com/

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Tahukah anda, darah pekat amat merbahaya untuk kesihatan?

Jika darah berwarna agak gelap & pekat, bermakna darah kurang oksigen akibat edaran darah terjejas oleh darah yg likat, salur darah sempit / tersumbat & faktor psikologi yakni stress. Ia disebabkan paras LDL & lemak / triglyceride tinggi, HDL rendah yg boleh meningkatkan kedua2 tekanan sistolik & diastolik. Darah juga lebih berasid akibat lemak trans sintetik (HVO), pengambilan makanan terproses oleh kilang (highly refined processed foods) yang lebih bersifat asidik (berbanding whole foods yg lebih berserat, mineral, vitamin, berkhasiat nutrisi & antioksidan), kurang mengambil makanan & minuman beralkali spt buah & sayuran segar, makanan yg banyak bhn kimia, mengambil ubatan kimia yg lama, merokok, tekanan emosi dsb. Ini boleh menyebabkan pengumpulan bhn toksik yg berlebihan dlm darah dan seterusnya mengakibatkan sakit2 badan, sakit kepala / migrain / pening, sakit belakang & pinggang, slip disc, lenguh, kebas, tidur tak lena, kelesuan & lemah badan, cepat letih, selalu mengantuk terutama lepas makan & semasa memandu, sakit otot, sesak nafas, nafas tercungap terutama bila naik tangga atau kerja fizikal/senaman, banyak angin, sembelit atau diarea, lemah penghadaman, hilang daya tumpuan, cepat marah dsb. (sumber)

sakitgout_blood

Kurang minum air masak juga antara penyebab darah menjadi pekat dan likat.

Antara supplemen yang membantu mencairkan darah :

  1. Omega Guard
  2. Garlic Complex
  3. Lecithin
  4. Vivix

Jadi, bagi mereka yang sedang ambil ubat cairkan darah, sila berhati-hati dengan pengambilan supplemen di atas ya. Elakkan juga pengambilan supplemen di atas semasa hampir bersalin atau sebelum menjalani apa-apa pembedahan.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Cuaca di Malaysia yang panas, kering dan berjerebu menyebabkan, kita mudah dijangkiti penyakit dan mendapat strok haba. Ikuti artikel dari Sinar Harian.

Kuala Lumpur: Rakyat diminta berwaspada terhadap tanda-tanda awal ‘heat stroke’ atau ‘strok haba’ berikutan cuaca panas dan kering ketika ini.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata definisi strok haba adalah paras suhu badan meningkat melebihi 40.5 darjah Celcius. Suhu normal badan manusia kira-kira 37.0 darjah Celcius.

Antara tanda awal terkena strok haba ialah sakit kepala berdenyut, mual, kurang berpeluh, walaupun dalam suhu panas dan denyutan nadi yang pantas.

“Tanda-tanda lain ialah otot lemah dan kejang, muntah, kulit kering dan kemerahan, sawan serta pitam,” katanya.

Beliau berkata, suhu tinggi juga mengundang komplikasi kepada sistem saraf otak yang boleh menyebabkan seseorang itu koma dan boleh membawa maut.

Jabatan Meteorologi sebelum ini menyatakan, keadaan cuaca panas dan kering melanda negara ketika ini agak tinggi berbanding tempoh sama tahun lalu. Keadaan ini dijangka berterusan sehingga pertengahan Mac ini.

Kurang minum air 
Dr Noor Hisham berkata, pendedahan berpanjangan kepada cuaca dan suhu panas, di samping kurang minum air dan kekurangan air dalam badan antara punca strok haba.

Beliau menyarankan beberapa langkah segera diambil sekiranya ada individu terkena strok haba iaitu menempatkan pesakit di tempat teduh dan berhawa dingin.

“Haba tinggi boleh dikurangkan jika individu ditempatkan di bawah kipas dan mengelap anggota badan menggunakan tuala basah.

“Pesakit boleh berendam di dalam kolam air untuk menurunkan tekanan dan menyejukkan badan,” katanya.

Dr Noor Hisham turut meminta orang ramai mengelakkan aktiviti riadah yang terdedah kepada cuaca panas serta minum air dalam kuantiti banyak atau sekurang-kurangnya 2.5 liter satu hari. – BERNAMA

 

strok haba

Jadi, berhati-hati dan banyakkan minum air masak ya.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum….

 

Kebanyakan produk yang kita makan hari ini adalah hasil GMO. Tapi apa itu GMO?

Genetically modified organism (GMO) atau didalam bahasa melayunya ialah organisma yang genetiknya diubah suai menggunakan teknik kejuruteraan genetik. Organisma yang diubah suai secara genetik ini termasuk mikro -organisma seperti bakteria dan yis , serangga, tumbuh-tumbuhan, ikan, dan mamalia. Ia digunakan secara meluas dalam penyelidikan saintifik dan menghasilkan pelbagai barangan termasuklah makanan.

Tengoklah perbezaan saiznya..

Tengoklah perbezaan saiznya..

 

Apakah keburukan GMO?

1. Keselamatan produk GMO tidak disahkan lagi, boleh dikatakan sebenarnya kita adalah “tikus makmal” untuk menguji keselamatan teknologi GMO itu sendiri

Ini adalah menyedihkan tetapi benar. Makanan GMO yang dimakan setiap hari tidak mempunyai kajian menyeluruh mengenai ancamannya yang berpotensi ke atas kesihatan manusia .

2. Bahan-bahan yang diubahsuai secara genetik boleh menyebabkan kanser.

Perunding histopathologest di Aberdeen Royal Infirmary , Dr Stanley Ewen , menimbulkan kebimbangan bahawa makanan dan air yang tercemar dengan bahan genetik boleh meningkatkan pertumbuhan tumor malignan apabila diambil oleh manusia. Kemudian, kajian-kajian lain menyatakan adanya hubungan antara makanan kejuruteraan dan kanser.

3. Ia boleh menimbulkan wabak alahan baru pada manusia.

Telah didapati bahawa kacang soya GMO yang mengandungi protein kacang Brazil menyebabkan alahan kepada manusia dan telah ditarik balik dari pengeluaran.

4. Negara membangun menjadi lebih bergantung kepada negara lain.

“Golden rice” adalah beras yang diubahsuai secara genetik yang mengandungi jumlah vitamin A yang lebih banyak. Ianya boleh memberi manfaat kepada orang-orang miskin di negara-negara membangun. Walau bagaimanapun , biasanya hanya syarikat-syarikat besar negara maju yang boleh menghasilkan kejuruteraan tanaman “golden rice” ini. Ini menyebabkan negara membangun hanya bergantung kepada negara maju.

5. You are ‘not’ what you eat any more!

Kejuruteraan genetik memperkenalkan penambahan genetic haiwan didalam tumbuh-tumbuhan. Ini boleh membangkitkan isu-isu bagi mereka yang mempunyai “prinsip pemakanan” seperti vegetarian atau vegan.

gmo-salmon

6. Ia bukan cara semula jadi menghasilkan makanan.

Akan sentiasa ada kesan jangka panjang yang tidak diketahui kepada ekosistem dan biodiversiti apabila kaedah tidak natural digunakan untuk mengubah sifat-sifat semula jadi.

7. Kesan buruk ke atas sistem imun .

Satu kajian pada 2008 menunjukkan bahawa memberi tikus makan makanan berGMO 30 hari menyebabkan reaksi terhadap siatem imun. Ini kerana terdapat perubahan pada bilangan sel yang mengawal selia fungsi imun dalam badan.

8. Makanan yang tahan dari racun boleh mengakibatkan makhluk-super !

Ia bukan satu jenaka , gen dalam tanaman kejuruteraan yang diubah suai sehingga dapat melawan racun perosak boleh memindahkan gen tersebut kepada serangga perosak. Ini menjadikan serangga perosak itu juga tahan kepada racun perosak. Organisma-super ini tidak boleh dikawal dengan mudah dimana akan mewujudkan masalah dalam menguruskan jumlah serangga pada masa akan datang.

9. Produk terubahsuai secara genetik tidak boleh ditarik balik .

Gen makanan yang diubah secara kejuruteraan ini akan berganda melalui generasi tanpa mengetahui apa yang akan merosakkan generasi akan datang . Akhirnya ia akan menjadi satu produk daripada jenis yang tidak boleh ditarik balik apabila kerosakan ditemui.

10. Kesan kejuruteraan genetik makanan berkemungkinan tidak dapat dipulihkan.

sumber

 

Jadi, berhati-hati dalam memilih sumber makanan. Pilihlah makanan yang ditanam/dibesarkan secara organic dan non-GMO.

Shaklee sangat berhati-hati dalam memilih sumber bagi produknya. Shaklee amat mementingkan sumber semulajadi kerana hanya bahan semulajadi yang serasi dan boleh dicernakan oleh tubuh manusia secara semulajadi.

 

shaklee-selamat-edit

 

Alhamdulillah, saya bersyukur saya memilih Shaklee. Anda bagaimana?

 

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Tahukah anda di pasaran terdapat dua jenis vitamin iaitu Vitamin Semulajadi dan Vitamin Sintetik.

Vitamin Semulajadi ialah vitamin yang diekstrak daripada bahan semulajadi manakala Vitamin Sintetik adalah vitamin buatan yang dibuat dengan menggunakan tindakbalas kimia. Contohnya formula empirik Vitamin C Sintetik adalah C6H806 dihasilkan daripada tindak balas kimia dari bahan yang mengandungi oksigen,hydrogen dan Carbon yang membentuk vitamin yg terhasil dari bahan kimia.

Ramai pengguna Malaysia yang kurang mengkaji dan tidak tahu perbezaan vitamin yg mereka ambil berasaskan bahan apa dan mereka cenderung untuk membeli Vitamin Sintetik kerana harganya lebih murah dari Vitamin Semulajadi. Bagi mereka kenapa perlu beli vitamin mahal sedangkan vitamin murah berlambak di pasaran.

Pengambilan Vitamin Semulajadi amat penting kerana:

1)Sumber vitamin
Sumber yang digunakan adalah dari 100% bahan semulajadi. Contohnya Vitamin C diekstrak daripada limau dan bukan dari tindak balas kimia.

2) Kesan pada tubuh
Sumber Vitamin Sintetik akan memberi kesan sampingan kepada tubuh manakala Vitamin Semulajadi akan menambah baik kesihatan kepada tubuh kita.

3) Masa untuk tindakbalas
Vitamin semulajadi akan diserap segera dan bertindakbalas dengan pantas kerana keserasian dgn tubuh badan berbeza dengan Vitamin Sintetik yg mengambil masa yg lama untuk diserap kerana bahan kimia yg digunakan tidak serasi dgn badan. Ada kemungkinan juga Vitamin Sintetik yg dimakan langsung tidak diserap dan pengambilan menjadi sia-sia.

4) Kesan jangka panjang
Bagi pengambilan jangka panjang Vitamin Semulajadi memberi kesan amat positif kerana ia tidak langsung melibatkan bahan kimia berbeza dgn Vitamin Sintetik yg memberi kesan jangka panjang yang tidak elok untuk tubuh badan kita terutamanya kerosakan buah pinggang dan penyakit kanser.

5) Harga mampu milik
Ramai yg menolak untuk membeli Vitamin Semulajadi kerana harganya berbanding Vitamin Sintetik. Tapi tahukah anda kos untuk memproses bahan- bahan terbaik dan semulajadi adalah sangat tinggi. Jadi adalah berbaloi dgn harga yg ditawarkan malah murah jika difikir2kan. Bayangkan harga sebiji apple yang baik pun lebih kurang RM2.00.

Kesihatan yang baik adalah antara pelaburan yang menguntungkan. Jadi marilah kita berubah dan lebih mengkaji tentang bahan apa yg diambil untuk kita makan.Kesedaran ini perlu untuk kesihatan kita dan keluarga pada masa akan datang.

sumber

sintetik

Supplemen Shaklee dari bahan semula jadi tanpa perasa dan pewarna tambahan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

 

Dalam kesibukan kerja, kesihatan perlu juga dijaga. Selain menjaga pemakanan yang sihat dan seimbang, perlu juga ada aktiviti fizikal yang mengeluarkan peluh.

Tak sempat nak bersenam?

Jom cuba senaman 4 minit ini. Memang berpeluh. Saya sendiri dah cuba. Yang best lepas tu, badan jadi lebih bertenaga dan ringan.

Tak dapat lihat? Klik sini http://www.prevention.com/prevention-videos/4-minute-workout

 

Jom cuba!

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Hari ni saya nak kongsikan satu eksperimen yang dibuat oleh seorang agen dengan membandingkan Multivitamin Shaklee iaitu Vita-lea dengan Multivitamin yang biasa diambil oleh ibu-ibu hamil iaitu Obimin. Biasanya bila seseorang hamil, klinik akan membekalkan Obimin.

Jom, kita tengok dulu eksperimen yang dijalankan..

obimin-

 

Eksperimen mudah ini anda boleh buat sendiri di rumah. Sediakan 2 cawan air dan masukkan supplemen tersebut ke dalam cawan yang berbeza.
Selepas 4 minit, obimin masih belum hancur dan bila dipegang masih keras. Manakala Vita lea telah terurai sepenuhnya.
Setelah 4 jam, air dibuang. Hasil tinggalan obimin masih ada keras-keras seperti batu manakala Vita lea hanya tinggal serbuk-serbuk halus.

Ini dalam keadaan asas, hanya menggunakan air biasa. Bayangkan dalam perut kita terdapat pelbagai makanan dan cecair yang mungkin melambatkan proses penyerapan. Bagaimana agaknya keadaan obimin tersebut? Adakah kekal sebagai batu?

Ini adalah kerana Obimin adalah vitamin sintetik. Vitamin sintetik maksudnya vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi. Contoh susu ibu dengan susu formula. Walaupun dah cuba sebaik mana tetap tak akan sama kan.

Vita lea pula vitamin SEMULAJADI BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA DAN BEBAS PENGAWET. Vitamin semulajadi ni bila kita genggam beberapa minit, ia takkan melekit dan warnanya tidak akan turun dan melekat di tangan.

Jom, kita lihat pula kandungannya satu per satu

gambar dari http://getmedean.blogspot.com/2013/10/apa-perbezaan-obimin-dengan-vitalea.html

gambar dari http://getmedean.blogspot.com/2013/10/apa-perbezaan-obimin-dengan-vitalea.html

 

Kandungan Vita lea lebih menepati piawaian RDA yang dicadangkan untuk ibu hamil.

Jadi, buatlah pilihan yang terbaik untuk anda dan bayi anda!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?