Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..
* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Herb-Lax

Tahukah anda, apa punca kanser usus?

Assalamualaikum..

punca kanser usus

Kanser Usus Merupakan Pembunuh Senyap
Sumber : Majalah iSihat Dec  2013

Kanser usus adalah kanser kedua paling lazim menyebabkan kematian dengan anggaran 3,500 kes baru setahun.

Apa pun faktanya, sesuatu yang pasti ialah sembelit. Jika tidak ditangani boleh menjadi punca penyakit. Ini kerana najis dalam bentuk pepejal akan melekat pada dinding usus besar terutama sekiranya anda kerap mengalami sembelit.

Read the rest of this entry »

Assalamualaikum..

Awal-awal ambil supplemen, jerawat banyak keluar?

Dah cuba lebih seminggu tapi tiada perbezaan?

Memang ada yang bertanya, bila ambil set kecantikan kulit, muka naik jerawat pula. Ataupun ambil set slimming tapi takde perubahan.

 

Sebenarnya ramai orang tak tau atau terfikir untuk melakukan pembuangan toksin/detoks terlebih dahulu. Tahukah anda, sebenarnya amat penting untuk melakukan detoks terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang makanan tambahan, kemudian perlu dilakukan secara berkala pula?

 

Kepentingan detoks / nyahtoksin

1. Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

2. Sisa-sisa makanan akan terkumpul untuk satu jangka masa dan menghasilkan toksin. Sepatutnya semua sisa-sisa ini dikeluarkan dengan cara semula jadi membabitkan dua organ utama utama iaitu hati dan usus.

3. Toksin berlebihan mempengaruhi emosi

4. Detoks dapat menyingkirkan bakteria tidak baik dan yis di dalam usus yang hidup dengan makanan lama yang termendak

5. Fungsi tubuh menjadi lebih efisien kerana dapat menumpukan pada tugas asal selain memerangi toksin.

6. Membantu mengurangkan berat badan dan meningkatkan metabolisma.

 

Detox fokus pada 2 organ penting iaitu hati dan usus/kolon. Selalunya detox usus dilakukan terlebih dahulu sebelum detox hati.

Cara paling mudah untuk melancarkan proses detox adalah dengan banyakkan minum air masak dan banyakkan makan buah-buahan dan sayuran hijau. (sumber)

Nak lebih mudah, jom cuba produk Shaklee yang sesuai untuk detox hati dan usus.

HERB-LAX

 ramuan herb-lax

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana2. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.

Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus. (sumber)

DTX COMPLEX

DTX1

Shaklee DTX Complex mengandungi satu campuran proprietari ekstrak daripada gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizandra, ekstrak dendalion, cendawan reishi, kunyit dan articok. Digunakan secara tradisional untuk tonik hati.

Hati adalah organ dalaman terbesar di dalam badan dan memainkan peranan penting dalam mengekalkan metabolisme yang normal dan detoksifikasi badan secara semulajadi. DTX Complex Shaklee menyediakan sokongan untuk fungsi hati yang sihat. Produk ini mempunyai campuran proprietari yang terdiri daripada enam ramuan botani dengan antioksidan dan sifat-sifat yang meningkatkan aliran cecair hempedu, yang bergabung untuk melindungi dan merangsang keupayaan semula jadi badan bagi mengekalkan sel-sel hati yang sihat. (sumber)

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Untuk program diet, paling minima biasa saya akan cadangkan herb lax, lecithin dan alfalfa. Tapi kalau dilihat herb lax dan alfalfa kedua-duanya mempunyai fungsi detox dan melawaskan. Jadi apa beza kedua-duanya?

Jom kita baca sikit sharing dari Puan Norita. Puan Norita sudah mengamalkan Shaklee selama lebih 11 tahun dan sangat berpengalaman luas sebagai pengguna dan pengedar Shaklee.

Saya yakin ramai yang amalkan makan Alfalfa terutama golongan ibu menyusu. Namun, jangan terkejut, saya suami isteri pun amalkan sebab alfalfa bagus untuk buah pinggang. Pengambilan alfalfa memerlukan kita minum air secukupnya mengikut keperluan berat badan kita. Normally 25kg berat memerlukan 1 liter air jika berat kita 50kg kita memerlukan minima 2 liter air sehari. Tetapi bagi ibu menyusu adalah sangat bagus mengambil lebih demi memastikan badan tidak dehidrate. 

alfalfa

Saya suka makan alfalfa setiap hari sebab banyak faedahnya. Antaranya ialah untuk kecantikan kulit. Selain itu, ia bagus untuk para isteri yang mengalami kekeringan bila bersama atau kering di bahagian sulit. Ia juga sangat membantu keradangan bagi mereka yang mengalami masalah 5 serangkat iaitu Asma, Alergik, Resdung, Gegata dan ekzema. Namun, pengambian air sangat penting untuk membantu mengurangkan keradangn sakit ini dengan pengambilan alfalfa tadi. 

 

Selain itu, bagi yang mengalami masalah keputihan yang serius, alfalfa sangat membantu. Alfalfa tidah hanya sesuai untuk wanita tetapi juga untuk para suami dan golongan tua mahupun muda. Ia bagus untuk buah pinggang, membuang dengan lebih lawas dan bagus untuk kulit.

Bagaimana dengan herb-lax pula?

Jarang sekali saya menyebut tentang herb-lax. Ianya bukanlah julap seperti yang biasa di pasaran. Saya amalkan sekali sekala pada hujung minggu. Ia membuat pembersihan usus dengan sangat lancar dengan syarat banyak makan buah dan minum air masak. Kita takkan lalui cirit-birit dengan herb-lax, cuma memang rsa sangat selesa perut selepas membuang. 

herb-lax

Kita tahu setiap organ mempunyai fungsi yang tersendiri. Setiap organ berfungsi untuk sistem perkumuhan tersendiri. Kolon adalah untuk pepejal, buah pinggang untuk cecair, paru-paru untuk karbon dioksia, hati untuk detox manakala kulit untuk peluh. 

Rata-rata penyakit berpunca dari sistem perkumuhan kolon yang tidak sempurna. Di sanalah tempat membiaknya bakteria dan memang dikatakan perut adalah rumah penyakit. Maka pembersihan usus seminggu sekali melalui Herb Lax sangat membantu mendapatkan kesihatan yang baik.

Pengambilan herb-lax saya cadangkan pastikan 6 jam selepas ambil herb-lax, kita berada di rumah supaya selesa untuk membuang. Biasanya bagus makan 4-5 biji sebelum tidur. Pastikan minum banyak air sebelum itu supaya proses membuang lebih lancar dan selesa. Saya tak amalkan setiap hari kecuali hujung minggu atau tengah minggu jika makan mewah di hotel. 

~ Kredit kepada Puan N

 

Tips Pengambilan :

Alfalfa boleh diambil setiap hari sebagai tambahan diet harian, manakala di hujung minggu boleh ambil herb lax. Pada hari ambil herb lax tidak perlu ambil Alfalfa.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Herb-Lax memang antara produk yang demand tinggi. Sekejap je dah out of stock. Tak sempat nak cerita lebih-lebih. Herb-lax ni memang sangat bagus untuk mereka yang nak kurangkan berat badan sebab ia membantu untuk detox, mencuci dan melawaskan. Ramuan asas produk ni terdiri dari kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat.

 

Walaupun supplemen ni dikenali sebagai ‘ubat moden’ tapi Shaklee masih mengekalkan dari bahan semulajadi dan dari bahan-bahan dalam perubatan traditional. Cuma ia diproses supaya lebih mudah diserap oleh badan. Jom kita tengok satu-satu ramuannya.

9ramuan

 

1) Daun Senna

Meransang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

2) Buckthorn Bark

Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan pada usus.

3) Licorice root

Membantu proses detoksifikasi

4) Fennel Seeds (jintan manis)

Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

5) Anise seed (biji bunga lawang)

Meransang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

6) Rhubarb root

Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik

7) Blue Malva Flower

Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit

8) Culver’s root 

Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma

9) Daun Alfalfa

Membersihkan usu, darah dan hati

 

Kalau dilihat, kebanyakannya adalah herba yang biasa digunapakai di India dan ada juga orang Malaysia pakai seperti jintan dan bunga lawang kan.

PERHATIAN!

  • Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan.
  • Di bawah kondisi normal, herb-lax ambil masa 8-12 jam untuk menampakkan kesan selepas pengambilan.
  • Minum air masak sekurang-kurangnya 1 liter selepas ambil herb-lax.
  • Mereka yang mengalami alahan pada Alfalfa dan pesakit SLE, tidak digalakkan ambil.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Ramai yang tertanya-tanya stok Herb-lax. Alhamdulillah, akhirnya dah sampai pun. Tentunya untuk detox dan kurangkan berat badan.

herb lax

Herb-Lax™
Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-LaxTMyang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Herb-lax sesuai diambil pada permulaan sebelum yang lain, untuk membuang toksik2 dalam badan dan memudahkan proses pengurusan berat badan.

 

Kenapa perlu detox?

Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

HerbLax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. Cara pemakanan perlu diubahsuai untuk BF mommy dalam 2 kali seminggu sahaja. Begitu juga bagi mereka yang jenis mudah lawas.

Diet yang berjaya bukan bermakna “SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN”. Itu sebenarnya diet paling tak berjaya. Saya boleh jamin yang orang tu akan rebound balik.

 

Yang paling famous tentunya SET SLIMMING BAJET ni.

slimming-bajet

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

TAHUKAH ANDA?

Malaysia mendapat tempat pertama dikalangan negara ASEAN yang berdepan dengan masalah obesiti dan tempat keenam dikalangan Negara Asia Pasifik. Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak. -Sumber BERNAMA-

Waahhhh… Terkejut sy dengar berita ni.. Tapi tak hairan juga lah, sebab kat Malaysia ni memang banyak makanan yg sedap2.. Dan makanan yg sedap itu sememangnya tinggi kandungan gula, lemak dan kolestrol.. Bukan setakat sakit mata bila tengok susuk tubuh sendiri kat cermin, susah nak pilih pakaian, malu dan tiada keyakinan diri bila berdepan dengan orang lain, dan yang lebih membimbangkan, masalah berat badan juga boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kronik.

Sy yakin, anda yg membaca artikel ni pastinya inginkan hidup yg sihat dan sentiasa tampil berkeyakinan, betul tak? Jom kite tengok perubahan salah seorang pengguna set slimming shaklee.

NADIA

Anda hanya memerlukan 3langkah mudah : BAKAR + BUANG + BINA

3B

  1.  Bakar

Anda boleh memilih antara Lecithin atau Omega (mengikut bajet anda)

LECITHIN : berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan

OMEGA : Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak dan memecahkan lemak berlebihan dalam badan. Mengawal kolesterol dan membuang kolesterol tidak perlu.

2. Buang

HERB-LAX : membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit. Disamping itu, kerja2 ‘melabur’ juga akan menjadi lebih mudah.

ALFALFA : membantu membuang lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan.

3. Bina

Bagaimana Protein membantu anda :

  • Memberi rasa kenyang lebih lama. Pengambilan protein membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan makanan ringan yang tidak berkhasiat
  • Membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah
  • Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.
  • Cinch Shake diperkaya dengan leusina bagi membantu menghilangkan dan membakar lemak tetapi tetap memelihara otot anda

Jom tengok ape kata pengguna lain tentang set slimming ni..

383485_442997802409908_35747978_n

credit : http://www.mommymiasara.com/2012/11/gemuk-membimbangkan.html

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Seperti yang ditulis pada entry lepas, untuk dapatkan hasil terbaik untuk kurangkan berat badan, sebaiknya ambil Basic course : Detox + Fat Emulsifier + Protein.

Walau bagaimanapun, sekiranya anda mempunyai kekurangan bajet, khas untuk bulan ini sahaja, kami mengadakan promosi istimewa untuk Set Slimming Bajet yang terdiri dari Herb-lax, Lecithin dan Alfalfa.

Mari kita baca peranan dan fungsi vitamin tersebut dalam membantu badan kita untuk “flash out” segala toksin keluar dalam badan.

(1) Herb-lax :
Mengandungi Daun Senna serta herba-herba lain yang bertindak untuk memperbaiki kesihatan usus. Ianya juga dapat mengatasi masalah sembelit serta penting untuk proses detox.

(2) Lecithin : 
Untuk mengelakkan lemak jahat terkumpul di dalam saluran darah atau mana-mana bahagian tubuh kita, lawannya adalah lemak baik. Lecithin adalah sejenis lemak yang menghalang lemak di dalam makanan dengan mengurai serta mengapungkannya di dalam saluran darah.

(3) Alfalfa Complex :
Alfalfa adalah store bagi nutrient. Ianya kaya dengan klorofil, bioflavonoids, vitamin dan juga mineral. Sifatnya yang kaya dengan mutltivitamin membantu untuk badan yang tinggi acid menjadi beralkali. Di samping itu, alfalfa akan meneutralkan toxin dalam badan serta memberikan lebih banyak protein tanpa lemak tepu daripada product berasaskan haiwan.

Secara ringkasnya :

Detox dengan Herblax -> Pecah Lemak dengan Lecithin -> Angkut buang dengan Alfalfa

 

Selain “Set Slim Bajet”, set2 ini juga turut mendapat sambutan hangat sepanjang November:-

♥ Set Feminine : Alfalfa + Vitamin E,
♥ Set Intimasi : Alfalfa + Vitamin E + Zinc,
♥ Set Kecantikan : ESP + Vitamin E,
♥ Set Menyusu Bajet : ESP + Alfalfa.

sumber : FB RahsiaVitamin

Sila dapatkan jadual pengambilan dan konsultasi dengan pengedar anda untuk kesan yang lebih baik. Kami hanya akan memberikan konsultasi dan jadual pengambilan KHASuntuk pelanggan kami sahaja.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Kebelakangan ni semakin ramai ingin cuba kurangkan berat badan dengan supplemen Shaklee.

Apa yang anda perlukan?

Basic course : Detox + Fat Emulsifier + Protein

Detox Product : Herb-lax  / Alfalfa

Fat Emulsifier/Pemecah Lemak : Lecithin /OmegaGuard

Protein : Cinch Shake / ESP

Kenapa perlu detox?

Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

HerbLax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. Cara pemakanan perlu diubahsuai untuk BF mommy dalam 2 kali seminggu sahaja. Begitu juga bagi mereka yang jenis mudah lawas.

Diet yang berjaya bukan bermakna “SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN”. Itu sebenarnya diet paling tak berjaya. Saya boleh jamin yang orang tu akan rebound balik.

 

Kenapa Lecithin/Omega perlukan Detox Product?

Lecithin/Omega fungsinya semata-mata untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk bawa keluar daripada badan. Oleh itu, perlu ambil lecithin/omega dengan combination produk di atas.

Kepentingan Protein?

Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby ( menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi die kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Sebab tu kalau tengok penerangan tentang Cinch Shake, antara point yang ditekankan adalah pemeliharaan otot semasa diet.

Untuk Ibu menyusu, disarankan pengambilan ESP ( Energizing Soy Protein) daripada Cinch Shake sebab kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak-anak.

Jadi, perlukah saya ambil kesemua produk?

TERBAIK adalah ambil semua walau bagaimanapun kami faham yang ada alami masalah bajet. Untuk mereka ini, boleh mulakan samada dengan herb-lax+lecithin atau alfalfa+lecithin atau alfalfa+omega dulu ataupun gabungan HerbLax+lecithin/Omega+Alfalfa. Selepas berat badan mula turun, boleh tambah protein.

Tips diet

(1)   Sila ambil ukuran badan seiring dengan timbang berat badan. Diet ni tak semestinya akan turun berat badan dulu sebab ada individu yang badan shape on dulu baru die turun berat badan.

(2)   Kena konsisten dan jangan ingat boleh turun berat badan dalam sehari..Letak target jangka pendek 3 BULAN.

(3)   Stagnant period = normal untuk long term diet. Cuma continue diet seperti biasa sebab badan sedang shape on semasa stagnant period.

(4)   WAJIB ambil SARAPAN. Kita tidur lebih kurang dalam 6-8 jam dan sepanjang tempoh tu perut jadi berasid. Paling kurang bangun pagi tu, alas dengan segelas air untuk neutralkan asid tu. SARAPAN ni jadi penanda aras untuk tenaga sepanjang hari yea.

(5)   JANGAN SKIP MEAL..Kalau jenis nak mengunyah je, makan banyak kali tapi kuantiti sedikit. Dinner kalau tak mahu makan berat, ambil light meal walaupun sekadar biskut atau buah-buahan. Ini untuk elakkan badan bertukar kepada “starving mood”

(6)   Ambil NASI sekurang-kurangnya sekali sehari. Saya tak setuju dengan diet tanpa nasi sebab badan kita perlukan karbohidrat. Nasi adalah lebih baik daripada roti, mee dan pasta.

(7)   AIR KOSONG. Pengambilan air masak sangat penting. Setiap 25kg badan kita perlu ambil bersamaan 1LITER air.

(8)   Portion plate jaga : Separuh pinggan nasi +1/4 Sayur+1/4 lauk../Kalau lapar, tambah lauk n sayur..Bukan tambah nasi yea..

(9)  Snack between meal tu boleh sahaja tapi ambillah buah-buahan / dried fruits..senang cakap benda berkhasiat la

(10) Ambil buah SEBELUM makan bukan sebagai dessert..

 

Sila dapatkan jadual pengambilan dan konsultasi dengan pengedar anda untuk kesan yang lebih baik. Kami hanya akan memberikan konsultasi dan jadual pengambilan KHAS untuk pelanggan kami sahaja.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Dalam entry lepas, saya ada senaraikan supplemen yang sesuai untuk mereka yang ingin kurangkan berat badan. Tetapi, adakah perlu ambil semua? Tak perlu ambil semua, anda cuma perlu ambil beberapa gabungan supplemen yang sesuai untuk anda.

Jom kita tengok, apa langkah yang sesuai untuk kurangkan berat badan secara sihat..

Pertama : Detox

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herblex atau Alfalfa atau Fiber. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa atau Fiber,dan Herblex sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak syorkan Herblex pada ibu2 yang menyusukan anak kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak.

Untuk detoks, anda boleh pilih samada Fiber, Alfalfa atau Herblax.. ikut bajet anda. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.. 

Kedua : Protein


Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Ketiga : Lecithin


Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan main hentam je makan sesuka hati. Kene kurangkan lemak dan minyak dan rajin2lah bersenam. Jangan lupa minum banyak air masak juga ya..

sumber

p/s – kebelakangan ni memang lecithin + alfalfa menjadi hot stuff untuk mereka yang nak kurangkan berat. Tapi pastikan ikut saranan yang diberi. Jika berat bertambah, sila check semula pemakanan harian anda dan rujuk pengedar anda kembali ya.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum

Seramai 16.8 juta atau 60 peratus daripada 28 juta penduduk Malaysia mengalami masalah kegemukan termasuk golongan kanak-kanak dan jumlah itu menunjukkan peningkatan membimbangkan sejak akhir-akhir ini.

Daripada jumlah tersebut, kira-kira 50 peratus atau sebanyak 8.4 juta orang mengalami masalah obesiti manakala baki 50 peratus lagi merupakan penduduk melebihi berat badan ideal.

Petikan di atas adalah dari suratkhabar kosmo online. Semakin hari bukan sahaja orang dewasa tetapi kanak-kanak pun mengalami pelbagai penyakit orang tua seperti kencing manis, obesiti dan sebagainya. Mungkin kerana rakyat Malaysia ni terlalu mewah dengan makanan yang tak berapa sihat seperti makanan segera, makanan ringan dan makanan sejuk beku segera.

Beringatlah sebelum terlambat, jagalah pemakanan anda. Untuk mereka yang mengalami masalah berat badan berlebihan, jom kita lihat, apa yang boleh membantu anda.

Herb-lax – sesuai diambil pada permulaan sebelum yang lain, untuk membuang toksik2 dalam badan dan memudahkan proses pengurusan berat badan.

Lecithin - Memecahkan lemak-lemak degil dalam badan untuk dibuang keluar. Perlu diambil bersama produk fiber untuk flush out lemak yang dipecahkan seperti fiber unflavored, alfalfa atau cinch shake.

Alfalfa - melawas dan mencuci perut. memudahkan proses pembuangan lemak yang telah dipecahkan.

Cinch shake – merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Fiber - berfungsi sebagai bahan serat (fiber), Fiber juga bertindak mengelakkan sembelit, menyebabkan rasa kenyang dan juga membantu mengawal kandung gula dalam darah.

Boleh juga baca testimonial pengguna di http://healthy.babykawaiistore.com/category/testimonial/testi-cinch/

Walau bagaimanapun, perlu diingatkan. Produk di atas cuba membantu mempercepatkan proses pengurangkan berat badan. Ia perlu selari dengan pemakanan. Jadi pemakanan perlu juga jaga ya! Kurangkan makanan kurang berkhasiat dan ambil air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Tahukah anda, minum air masak turut membantu mengurangkan berat badan? Jom cuba tips minum air masak dengan banyak ini juga.

Selamat mencuba! Bukan sahaja badan kurus menawan tetapi juga sihat berseri! Amalkan cara hidup sihat!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?