Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Joint Health Tablet

5 Punca sakit lutut

Ketahui 5 punca sakit lutut yang biasa dialami oleh ramai orang.

1. berat badan berlebihan

Punca sakit lutut

Obesiti atau berat badan berlebihan menyebabkan banyak kesan sampingan ke atas kesihatan. Salah satunya adalah sakit lutut. Walaupun terdapat pelbagai perbezaan pendapat sama ada obesiti menyebabkan arthritis ataupun tidak, secara umumnya bersetuju berat badan berlebihan adalah punca sakit lutut dan sendi. Berat badan berlebihan akan memberikan bebanan kepada sendi terutamanya lutut. Setiap kilogram berat yang bertambah akan memberikan tiga ke empat kali tekanan pada lutut. Jadi, Jangan pandang remeh pada berat badan. Jika mengalami peningkatan berat badan, segera menurunkannya menerusi senaman dan pengambilan makanan seimbang. Ini akan membantu mengurangkan tekanan pada lutut. Tidak perlu sehingga mencapai berat badan ideal. Cukup sekadar untuk tubuh yang lebih sihat.

sumber

 

2. tulang rawan semakin menipis

Punca sakit lutut

 

Read the rest of this entry »

Promosi Februari 2015

Tiba je bulan baru mesti ternanti-nanti apa produk promosi untuk bulan tersebut. Bulan lepas, dah cuba Vivix. Bulan ni apa pula ya?

Waahh…bulan ni produk favourite rupanya, OSTEMATRIX. Ops, bukan itu aje, bulan ni ada 4 jenis produk yang ada promosi tau. Jom kita tengok.

Promosi Februari

 

Promosi Februari

 

Promosi Februari

 

Yang tak berpeluang cuba Vita-Lea for children, bulan ini ada promosi lagi. Eh, tapi kalau tak nak beli banyak-banyak, nak beli sebotol je pun boleh. Masih dijual. Tapi lagi jimat kalau dapatkan harga promosi ni kan. Jimat untuk jangka panjang. Bukan investment untuk buat stok sahaja tau, tapi juga investment untuk kesihatan badan kita untuk jangka panjang.

Ramai sanggup berbelanja untuk beli baju, kasut, beg tapi tak ambil berat tentang kesihatan. Bila dah sakit, baru nak menghargai kesihatan. Kalau dah terkena penyakit kronik, masa tu dah terlambat pun. Jadi, cegah sebelum rawat tau.

 

Jom dapatkan segera!!

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601(Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Ada ahli keluarga anda yang mengalami gout?

gout-of-the-big-toe

 

GOUT berasal dari perkataan Latin ‘Gutta’ yang bermakna setitis, disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout disebabkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat. Ia adalah salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia, sejak zaman dahulu kala lagi.

Mereka yang mengalami gout ini biasanya adalah mereka yang menghasilkan terlalu banyak asid urik atau mereka yang menghadapi kesukaran mengeluarkan asid urik dari tubuh mereka. Ketidakseimbangan pada asid urik boleh disebabkan oleh faktor keturunan, memakan makanan kaya dengan purin, obesiti, pengambilan alkohol berlebihan, masalah pada buah pinggang serta penggunaan ubat-ubatan seperti diuretik dan aspirin. (sumber)

 

Adakah supplemen Shaklee yang dapat membantu?

gout

Alfalfa-bertindak sebagai Agen anti bengkak,ia bertindak dengan meningkatkan pengumpulan asid urik dalam air kencing supaya ia dapat dikumuhkan sebagai bahan buangan. Alfalfa adalah detox semulajadi yang menyingkirkan toksin secara lembut dari badan. Pengamal Alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
Omega Guard-Mengelakkan keradangan sendi. Ia sangat penting bagi pesakit gout yang teruk.Ia sebagai langkah2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk. SElain itu, ia juga membantu memelihara fungsi sendi
Performance Drink–  Memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detox di atas.
Advanced Joint Health – Membantu meningkatkan keselesaan sendi supaya kuat dan flexible serta menyokong pergerakan
Baca juga :

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Jom kita ikuti artikel dari Utusan ini.

APABILA mengangkat barang, ramai yang lazimnya membongkokkan badan, padahal mereka sepatutnya membengkokkan kaki bagi gerak mengusung yang diperlukan. Pekerja pejabat pula duduk di meja dan menghadap komputer berjam-jam tanpa regangan. Setelah penat bekerja dan pulang ke rumah, ada yang terlena di atas sofa ketika menonton televisyen. Adakah senario itu menyamai rutin harian anda? Jika benar, anda menghampiri insiden sakit belakang.

Menurut Pakar Ortopedik, Trauma dan Pembedahan Tulang, Dr. Chang Kok Chun, sakit belakang adalah masalah biasa pada semua lapisan umur kecuali kanak-kanak.

Tambahnya, boleh dikatakan setiap orang akan mengalami sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.

“Jika masalah ini berlarutan, mereka yang mengalaminya perlu segera berjumpa doktor.

Setidak-tidaknya mereka perlu mendapatkan pandangan doktor berkenaan punca sakit belakang yang dialami lebih-lebih lagi jika berlarutan.

Walaupun penyakit serius seperti kanser dan jangkitan kuman tulang belakang, jarang berlaku dalam kalangan wanita muda namun penyakit lain yang juga boleh menyebabkan sakit belakang seperti batu karang perlu dipertimbangkan.

Pesakit juga tidak patut bergantung kepada ubat penahan sakit kerana ia boleh menyebabkan kesan sampingan dalam jangkamasa panjang seperti kerosakan buah pinggang dan sakit gastrik,” ujarnya.

Jenis sakit Dr. Kok Chun menjelaskan, sakit belakang secara umumnya dibahagikan kepada dua kumpulan.

Menurutnya, 90 peratus kes adalah dalam kumpulan ‘fungsi ‘ iaitu sakit belakang tanpa perubahan dikesan dalam X-Ray atau Imbasan Pengimejan Resonans Magnetik (MRI).

“Ramai daripada pesakit ini wanita bekerja atau berumahtangga. Kebanyakan mereka bekerja dan duduk di kerusi untuk masa yang lama. Postur duduk yang buruk menyumbang kepada sakit belakang.

“Satu lagi ciri kumpulan ini ialah mereka yang kurang bersenam atau aktiviti rekreasi kerana sibuk dengan kerja pejabat dan rumah. Mereka tidak sihat secara fizikal dan mental. Kepenatan, stres dan sedikit sebanyak tekanan menyebabkan mereka merasa kesakitan belakang lebih daripada orang biasa.

“Kerja mengangkat (heavy lifting ) yang jarang dilakukan mencetus lumbago (severe low back pain) kerana teknik yang salah dan kelemahan fizikal,” ujarnya.

Dalam pada itu, 10 peratus yang lain menghidap sakit belakang yang asli dengan perubahan dikesan dalam X-Ray dan MRI.

Tambah Dr. Kok Chun, kebanyakan mereka mengalami masalah kemerosotan struktur tulang rawan tulang belakang yang dikenali sebagai degenerative disk disease, dan kadang kala slip disk ( prolapse Intervertebral disk).

“Disk adalah tulang rawan di antara segmen-segmen tulang belakang. Ia terdiri daripada tisu serat annular fibrosus yang mengelilingi tisu gelatin nucleus pulposus di tengah-tengah.

Disk berfungsi sebagai penyerap hentakan dan membolehkan mobiliti tulang belakang. Ia merosot dengan umur iaitu disk kehilangan kelembapannya. Ini boleh dikesan dengan MRI.

“Harus diingatkan bahawa bukan semua disk yang merosot menyebabkan sakit belakang,” katanya.

Ini kerana slip disk berlaku apabila disk yang merosot, menonjol dan menekan atas saraf tunjang. Tanda-tandanya adalah sakit belakang yang diiringi oleh sakit menuju ke kaki dan bawah paras lutut (sciatica ).

Biasanya ia berlaku tiba-tiba apabila tunduk mengangkat benda berat. Kemudian, sakit belakang reda dalam masa dua hingga tiga minggu semasa sakit menuju ke kaki semakin bertambah.

“Bertambahnya tekanan axial (paksi) atas tulang belakang semasa mengangkat berat menyebabkan gelang annular fibrosus meletup (sakit belakang) sehingga mengeluarkan bunyi ‘pop’. Ini diikuti gelatin daripada nucleus pulposus secara beransur-ansur terlepas keluar dan menekan atas saraf tunjang (sakit saraf sciatica menuju ke kaki),” katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/info.asp?y=2012&dt=0624&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kesihatan&pg=kn_04.htm#ixzz2oeVrukIj
© Utusan Melayu (M) Bhd

 

Adakah supplemen Shaklee yang dapat membantu?

set sendi

Kata Pengguna :

testi-sakit belakang

Walau bagaimanapun, sekiranya kerap sakit, saya cadangkan anda berjumpa doktor dan check betul-betul puncanya dahulu ya.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Bagi jutaan orang yang mempunyai ketidak selesaan sendi, aktiviti biasa seperti membengkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar.

Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa yang akan datang. Sama ada anda mengidapi sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring peningkatan usia.

sendi-tak-selesa

Shaklee meawarkan Set Kesihatan Sendi (Shaklee Joint Health Set) bagi kesihatan sendi optimum yang mengandungi 3 vitamin utama iaitu :

1) Shaklee Ostematrix
2) Shaklee Advanced Joint Health Tablet
3) Shaklee OmegaGuard

Jom tengok apa kata pengguna yang telah menggunakan set ini :

testi-cu ja

 

testi-hasmah-edit

 

testimoni-ajht-201307121

 

Promosi BELI 6 PERCUMA 1 Shaklee Advance Joint Health Tablet sedang berlangsung sehingga 31 Ogos, 2013!

Atau, anda boleh juga memilih untuk:
– Beli 1 dengan harga jimat!
– Beli 2 pada harga istimewa!
– Beli 6 dan dapatkan 1 ekstra secara Percuma!
– Beli Set Kesihatan Sendi dengan harga wowwww!

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Apakah AJHT?
❥ Satu formulasi yang menggabungkan bahan-bahan yang amat berkesan, bagi menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.
Siapakah yang memerlukan AJHT?
❥ Golongan dewasa (bukan sahaja warga emas) yang mencari satu produk semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka. Juga kepada golongan muda yang mengamalkan gaya hidup lasak dan aktif.
Apakah ekstrak jagung?
❥ Esktrak jagung secara semulajadinya kaya dengan glukosamina (gula amino dan merupakan blok utama bagi proteoglikan. Glukosamina ni, digunakan untuk membina tulang rawan (tulang lembut putih tu, macam selalu kita jumpa kt bahagian dada ayam), dan lender bagi melicinkan sendi. Juga, glukosamina mengandungi bahan yang dijumpai dalam tendon dan ligament.
Apakah Boswellia?
❥ Merupakan gum resin dari pokok Boswellia Serrata. AKBA (asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang merupakan bahan aktif utama Boswellia berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.
Kenapa Boswellia istimewa?
❥ Kerana, ianya bukan sahaja mengandungi AKBA, malahan turut mengandungi unsur2 semulajadi lain dalam resin Boswellia yang berkait rapat dalam memberikan bioaktiviti yang lebih baik berbanding AKBA sahaja.
Bolehkah ambil AJHT bersama Ostematrix?
❥ Boleh dan sangat baik juga jika turut digabungkan bersama Shaklee Collagen Powder dan Vivix.
Bagaimanakah cara pengambilan AJHT?
❥ Untuk hasil terbaik, ikut saranan 2 tablet sehari.
Mengapa ia bebas kondroitin?
❥ AJHT Shaklee tidak mengandungi sulfat kondroitin kerana ia tidak diserap dengan baik jika diambil secara oral (telan). Penyelidikan terbaru juga menunjukkan sulfat kondroitin boleh mengganggu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina yang lazimnya diserap dengan baik jika diambil berasingan.
Mengapa AJHT mengandungi vitamin C?
❥ AJHT menyumbang nilai harian 100% vitamin C, kerana ianya merupakan nutrient penting yang diperlukan bagi sintesis kolagen. Kolagen merupakan satu komponen tulang rawan dan tisu2 penghubung yang lain dalam tubuh.
Mengapa AJHT mengandungi mineral surih zink, tembaga dan mangan?
❥ AJHT menyumbang nilai harian 10% mineral surih zink, tembaga dan mangan yang merupakan factor sampingan bagi enzim2 yang membina kolagen dan glikosaminoglikan.
Adakah AJHT berasaskan sayur-sayuran?
❥ Ya.
AThumbCut_130517-114159Sebotol mengandungi 60biji. Harga runcit adalah RM124.
Berminat untuk dapatkan pada harga istimewa?
Cepat-cepat hubungi saya sekarang!!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Biasanya jika mengalami osteoarthritis, sakit lutut dan sakit pinggang, doktor akan mencadangkan supaya mengambil supplemen glucosamine.

Apa itu glucosamine(glukosamina)?

Dalam ruang sendi tulang kita terdapat satu lapisan yang bertugas seperti minyak pelincir untuk melindungi tulang daripada cedera akibat sentuhan kerap antara tulang. Lapisan ini dipanggil sebagai Glucosamine. Ia merupakan salah satu unsur zat yang penting dalam pembentukan sel tulang lembut.

Walau pun bahan pelincir ini dihasilkan secara semualajadi oleh badan, tetapi penghasilannya akan berkurangan seiring dengan peningkatan usia seseorang. secara tidak langsung, kekurangan Glucosamine akan mempengaruhi proses metabolisme dalam sel sendi tulang dan menyebabkan tulang lembut semakin menipis.

Dalam jangka panjang, seseorang akan mengalami masalah penyakit gout dan penyakit lain yang berkaitan dengan sendi tulang. Namun demikian, punca terjadinya gout turut disebabkan senaman yang tidak betul dan ketidakseimbangan zat dalam jangka masa panjang.

(sumber)

Adakah Shaklee mempunyai supplemen glukosamina?

AThumbCut_130517-114159

 

 

Shaklee mempunyai supplemen Advanced Joint Health Tablet di mana salah satu kandungan adalah ekstrak jagung iaitu satu sumber pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang supplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

 

Joint Health Tablet juga mengandungi ekstrak boswellia iaitu gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak boswellia digunakan untuk menyokong sendi sejak berkurun lamanya, yang juga berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

Selain itu, ia juga mengandungi zink, tembaga, mangan dan vitamin C untuk membekalkan sokongan nutrien dan faktor sampingan bagi enzim-enzim yang membina kolagen dan glukosaminaglikan.

Advanced Joint Health Tablet adalah 100% berasaskan sayur-sayuran dan bebas gluten.

Ia juga sesuai digabungkan dengan Ostematrix dan Collagen Powder untuk kesan dan hasil yang lebih baik.

Apa kata cuba AJHT pula untuk kesihatan sendi anda dan juga ibu bapa anda.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Apa itu Osteoarthritis(OA)?

Osteoarthritis adalah suatu penyakit yang mempengaruhi bahagian-bahagian sendi badan. Ia boleh menyerang semua sendi dalam badan, tetapi lazimnya melibatkan tangan dan bahagian sendi yang perlu menyokong tekanan fizikal (weight-bearing joints) seperti pinggul, lutut, kaki dan tulang belakang. Ia berlaku dipuncakan oleh kerosakan tulang rawan, tisu yang menutup ujung tulang di dalam sendi. (sumber)

Apakah punca Osteoarthritis(OA)?

Osteoartritis primer selalu dikaitkan dengan faktor penuaan. Penuaan menyebabkan kandungan air tulang rawan meningkat dan komposisi protein pembuat tulang rawan merosot. Penggunaan sendi sejak bertahun-tahun menjengkelkan dan mencetuskan keradangan tulang rawan, menyebabkan sendi sakit dan bengkak. Akhirnya, tulang rawan bermula merosot melalui perepihan (flaking) atau membentuk benjolan keras yang kecil. Untuk kes yang lebih serius, kusyen tulang rawan menghilang di antara tulang-tulang sendi. Kehilangan kusyen tulang rawan akan menggeserkan di antara tulang-tulang, mencetuskan rasa nyeri, ngilu serta kaku pada pesakit dan membataskan pergerakan sendi.

Osteoartritis sekunder adalah berpunca dari penyakit atau keadaan, seperti kegemukan, kecederaan (taruma) atau pembedahan struktur-struktur sendi, sendi-sendi cacat sejak lahir (ketidaknormalan kongenital), gout, kencing manis dan ketidakseimbangan hormon.

Kemendakan hablur di dalam tulang rawan boleh menyebabkan kemerosotan tulang rawan, dan Osteoartritis. Gangguan dalam baki hormon, disebabkan oleh kencing manis dan ketidakseimbangan hormon pertumbuhan, juga dikaitkan dengan kehausan tulang rawan awal dan Osteoartritis sekunder.(sumber)

Tanda-tanda penyakit Osteoarthritis(OA)

  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi.

Golongan yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit Osteoartritis:

  1. Golongan tua dan sudah berumur
  2. Golongan obesiti
  3. Sukan yang menyebabkan impak yang berulang dan memerlukan pergerakan pantas seperti bola sepak
  4. Mengangkat barang-barang yang berat.
  5. Lemah otot paha (quadriceps)
  6. Abnormal tibial rotation

Bagaimana supplemen Shaklee dapat membantu?

Hanya dengan 3 langkah mudah!!!

set sendi

 

Advanced Joint Health Tablet

Ekstrak Bosswellia

–>> Menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan .
Ekstrak Boswellia adalah gum resin dari pokok Bosswellia serrate. Ia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lama. bahan aktifnekstrak ini ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti radangan semulajadi.
Ekstrak Jagung
–>> Membantu mengekalkan tulang rawan
Sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina ialah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Namun semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot.
Zink,Copper,Manganese dan Vitamin C
–>> Nutrien Penting dalam kesihatan sendi .
Zink , Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien  untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.
Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.
FAKTA MENGENAI OMEGA 3
– Melambatkan degradasi tulang rawan
– Boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi (mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi)
– Bertindak sebagai pelincir ( membantu bergerak lebih bebas apabila sendi-sendi berkeriat-keriut dan sakit)
Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen, sementara magnesium diperlu untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang, dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Kebanyakan orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup dalam magnesium.

Ostematrix membekalkan lebih daripada kalsium

– 1,000 mg kalsium -> Daripada bahan semulajadi dan mudah diserap
– 400 mg magnesium -> untuk meningkatkan penyerapan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya
– 400 IU of vitamin D -> untuk meransang penyerapan kalsium
– Boron -> Bantu dalam metabolisma tulang
– Mangan, tembaga dan zink -> Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Ada mak ayah yang sering sakit-sakit sendi? Apa kata hadiahkan set istimewa buat mereka. Kita pun tentu gembira bila ibu bapa gembira kan.


Kenapa kita cadangkan set? Kenapa tidak hanya Joint Health Tablet untuk keselesaan sendi? Kerana, kombinasi 3 langkah ini paling optimum untuk kesihatan sendi kita.

Langkah 1 : 
Shaklee Advanced Joint Health ~ Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat.

Memberikan manfaat kepada sendi dalam 3 cara:
(1) Menyokong keselesaan sendi dgn Ekstrak Boswellia
(2) Meningkatkna kesan kusyen dgn Ekstrak jagung
(3) Memelihara tisu Penyambung yang sihat dgn Vitamin C , Zink, Tembaga dan Mangan

Langkah 2 :
Shaklee Omega Guard ~ Mengurangkan inflamasi. Omega bertindak
(1) Melambatkan degradasi tulang rawan
(2) Boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi – mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi
(3) Bertindak sebagai pelincir – membantu bergerak lebih bebas apabila sendi-sendi berkeriat-keriut & sakit

Langkah 3 :
Shaklee OsteMatrix @ Kalsium ~ Mengekalkan Sel Tulang yang Sihat.

OsteoMatrix Lebih daripada kalsium sebab
(1) Kalsium, 1,000mg – Sumber semulajadi yang berkonsentrasi dan mudah diserap
(2) Magnesium, 400mg – Bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya
(3) Vitamin D, 400IU – Merangsangkan penyerapan kalsium
(4) Boron – Bantu dalam metabolisma tulang
(5) Mangan, tembaga & zink – Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Nak beli untuk mak ayah juga?

Jom Order sekarang!!

sumber : Vitamin Kita

sendi-yana

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, kita dah pun masuk ke tahun 2013. Dari tahun ke tahun tentunya banyak perubahan yang berlaku. Bagi kami, kami disinari oleh seorang bayi perempuan comel. Ada juga yang anak nak masuk darjah 1, anak mula masuk tadika dan bermacam hal lagi.

Apa kata tahun ni kita mulakan azam untuk menjaga kesihatan dengan lebih baik. Bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi juga ibu bapa kita yang tersayang.

Advanced Joint Health Tablet

Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendisendi.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%

sumber : Shaklee Malaysia

Jom dapatkan sekarang. Hadiahkan untuk ibu bapa, pakcik makcik dan saudara-mara. Sepanjang bulan Januari 2013, Beli 6 botol Advanced Joint Health Tablet dan dapatkan 1 botol lagi secara PERCUMA!!

Harga runcit bagi sebotol adalah RM124(WM)/RM130(EM). Hubungi kami untuk dapatkan promosi ini!!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

 

Hubungi :

Hanis Amin (Shaklee ID : 837662)

♥ SMS | WhatsApp : 010-4289601
♥ Email : hanisamin@gmail.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?