Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Penjagaan Rambut

Keguguran rambut

Assalamualaikum…

Pagi tadi, semasa memandu sempat mendengar topik kesihatan di warna pagi ikim.fm yang bertajuk keguguran rambut. DJ Luq & Pian berbual bicara dengan Dr Rasool Shaik Mohammed (Pengarah Perubatan Klinik Menara). Rasa menarik sangat topik ni. Biasalah mak-mak ni lepas bersalin mula la rambut pun mula gugur kan. Jadi nak tau la juga. Saya kongsikan antara point yang saya dapat tangkap ya.

keguguran rambut

Keguguran rambut ni boleh bermula sejak dari zaman remaja lagi. Disebabkan oleh punca-punca yang akan saya kongsikan di bawah. Tapi kalau kanak-kanak mengalami keguguran rambut, biasanya adalah disebabkan kekurangan nutrisi. Jadi doktor biasa akan cadangkan pengambilan nutrisi secukupnya dan beri supplemen. Masalah keguguran rambut juga lebih banyak dikalangan lelaki berbanding perempuan.

 

Punca keguguran rambut

  1. Keturunan
    • Orang yang bapa atau atuknya jenis mudah gugur rambut dan cepat botak, mungkin akan alami benda yang sama
  2. Hormon
    • Perubahan hormon pada badan juga boleh menyebabkan rambut gugur. Contoh, semasa remaja meningkat dewasa, ibu yang baru lepas bersalin (biasanya bila bayi 3-4 bulan).
  3. Kesihatan
    • jika ada jangkitan atau penyakit atas kepala seperti eczema, jangkitan kulat
  4. Stress
    • Gangguan emosi yang berlaku boleh menyebabkan tekanan yang mengakibatkan keguguran rambut berlaku.
  5. Pengambilan ubat/rawatan penyakit
    • Sesetengah ubat atau rawatan menyebabkan rambut gugur. Contohnya kimoterapi.
  6. Kekurangan protein
    • Protein sangat penting untuk penghasilan rambut yang sihat dan kuatkan akar rambut.
  7. Tekanan pada akar rambut
    • Contohnya seperti suka tarik rambut, ikat rambut terlampau kuat, sihat rambut dengan kuat atau guna sikat yang tak sesuai

Rawatan/cara mengatasi keguguran rambut

Bila berjumpa doktor biasanya doktor akan periksa dulu dengan ujian darah dan lain-lain untuk tahu punca masalah. Jika disebabkan penyakit seperti thyroid atau eczema, doktor akan rawat sakit tersebut terlebih dahulu. Selain tu, rawatan yang boleh dibuat:

  • Tanam rambut
  • Ubat kurangkan keguguran rambut
  • Ubat menggalakkan pertumbuhan rambut
  • Menggalakkan pesakit ambil lebih protein

Rawatan keguguran rambut dengan Shaklee

Eh, shaklee pun ada produk yang boleh bantu rawat keguguran rambut? Kalau dah doktor sebut protein, dah tentulah produk HOT Shaklee iaitu ESP. ESP ni sumber protein dari soya yang mengandungi 9 asid amino perlu oleh badan.

esp-new

Selain dari tu Collagen Powder pun membantu tau. Sebabnya kolagen juga adalah sejenis protein yang diperlukan oleh badan. Semakin meningkat usia, tahap kolagen dalam badan berkurangan.

collagen1

Pengamalan sendiri

Patutlah masa lepas bersalin anak kedua rambut kurang gugur berbanding selepas bersalin anak pertama. Menurut Dr Rasool, lepas bersalin dalam 3-4 bulan ibu memang akan mengalami keguguran rambut tapi takkan sampai botak. Biasanya ia akan berhenti sendiri bergantung pada orang, ada yang ambil masa 6 bulan, ada juga yang sampai 2 tahun tau.

Selepas bersalin anak pertama memang rambut banyak sangat gugur. Sampaikan bila ikat rambut boleh nampak kulit kepala disebabkan rambut dah jadi semakin jarang. Memang risau sangat masa tu. Tapi sebab utama ambil ESP masa tu bukan sebab rambut. Tapi sebab nak bantu penghasilan susu dan bantu beri tenaga semasa puasa. Sedar tak sedar, rambut dah tak senipis dulu. Lepas bersalin anak kedua pun kurang masalah keguguran rambut. Tak seteruk dulu. Semakin lama belajar tentang nutrisi, baru tahu protein ni sangat penting untuk penghasilan sel2 badan, bukan sahaja sel rambut tapi juga sel kulit, sel salur darah dan juga sel2 lain dalam badan.

Oh ya, bagi yang nak tengok temubual penuh topik kesihatan ni, boleh klik link di bawah ya.

https://www.facebook.com/ikimfm/videos/1445083032168424/

Yang nak cuba produk Shaklee, boleh hubungi saya.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

**Nak daftar sebagai ahli Shaklee? Hanya dengan SATU KLIK.

Assalamualaikum…

Maaflah lambat sikit review tentang syampu dan conditioner ni. Shaklee bukan sekadar ada supplemen tetapi juga ada set penjagaan wajah, penjagaan rambut dan penjagaan rumah. Semuanya dengan motto Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.

Ada 2 jenis syampu dan conditioner shaklee. Revitalized shampoo untuk digandingkan dengan lightweight Conditioner dan Purifying Shampoo untuk digandingkan dengan Replenishing Conditioner.

image

Untuk kali ni saya cuba Revitalized shampoo dan Lightweight Conditioner dulu. Apa yang saya perasan bila guna pertama kali, terasa rambut ringan. Air yang turun dari rambut pun tak terasa berminyak.

image

Sebelum ni dengan syampu dan conditioner jenama R, lepas mandi je rambut yang jatuh-jatuh kat bahu membuatkan bahu dan badan terasa berminyak sikit. Kadang baju jadi basah walaupun dan gosok2 rambut bagi kering sikit.

Dengan syampu shaklee ni tak perlu gosok rambut kuat-kuat pun takpe. Senang diuruskan. Takde dah melimpah-limpah air dari rambut.

Rasa seronok bersyampu. Macam nak pakai setiap kali mandi. Oh ye, untuk jenis yampu conditioner yang saya beli ni memang boleh dipakai setiap hari. Untuk gabungan lagi satu, dipakai 3-4 kali seminggu. Kalau nak ambil 1 set semua pun boleh. Satu untuk cucian harian, satu untuk cucian berkala. Tentunya hasil pun lebih mantap kan.

Ada yang rasa nak cuba? Jomlah…

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Bagi ibu yang lepas bersalin, keguguran rambut adalah lebih ketara kerana:
  1. Hormon semasa mengandung menyebabkan rambut mengalami fasa pertumbuhan yang ketara. Apabila bersalin, rambut mengalami fasa ‘rehat’ dan sebagai memberi laluan kepada pertumbuhan rambut baru, lebih banyak rambut asal semasa mengandung akan gugur.
  2. Kurang rehat, mungkin kerana menjaga bayi yang baru lahir.
  3. Kurang vitamin seperti zinc dan protein
  4. Biasanya keguguran rambut selepas bersalin ni berlaku dalam 2-3 bulan selepas bersalin, sama fasa dengan bayi mula menyembur air liur.

 

Apa perlu dibuat sekiranya menghadapi masalah rambut gugur selepas bersalin?
  • Tukar syampu kepada yang lebih rendah kandungan bahan kimia atau yang berasaskan organik, dan gunakan perapi dari sumber yang sama.
  • Tukar sikat rambut kepada yang kurang memberi tekanan kepada rambut dan kulit kepala.
  • Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin dan mineral, zinc dan protein.
  • Minum air secukupnya
  • Tidur dan rehat yg cukup dan jauhi stress

Shaklee turut mempunyai set penjagaan rambut yang dikenali sebagai ProSante.

Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialah Nourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif yang paling tinggi. Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak

Perbezaan Shaklee

 

ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?