Resipi Protein Bar Mudah

Resipi Protein Bar Mudah

Kat Jepun dulu, kalau tak berapa rajin nak makan, kadang-kadang lunch makan protein bar sahaja. Memang mengenyangkan. Tapi kat Malaysia ni jarang nampak protein bar. Kalau ada pun agak mahal. Jadi, hari ni saya kongsikan resipi Protein Bar Mudah. Memang mudah sangat, sedap pula tu. Cuma perlukan 4 bahan dan 4 langkah mudah sahaja. tak perlu bakar, tak perlu masak. Jadi, apa tunggu lagi. Jom kita tengok cara-cara buat protein bar ni.

 

Resipi Protein Bar Mudah

Langkah Pertama

Resipi Protein Bar Mudah 1

Sediakan bahan-bahan dulu iaitu Susu Coklat, Shaklee ESP, Oat dan Peanut Butter. Saya buat setengah adunan sahaja dari resipi asal. Oat dan Peanut butter saya beli yang organik dari AEON Shah Alam.

1 cawan oat (dikisar halus) (nak guna instant oat terus pun boleh)
3 sudu besar ESP
2 1/2 sudu besar peanut butter
1/4 cawan susu coklat (resipi asal susu putih)

Langkah Kedua

Resipi Protein Bar Mudah 2

Campur je semua masuk dalam mangkuk dan gaul la sehingga sebati.

Langkah Ketiga

Resipi Protein Bar Mudah 3

Masukkan dalam bekas dan padat-padatkan. Boleh simpan dalam freezer 2-3 jam utk keraskan. Saya letak sekejap je dalam freezer sebab dah tak sabar nak cuba. ?

 

Langkah Keempat

Resipi Protein Bar Mudah 4

Potong ikut bentuk yang disukai dan apa lagi..NGAP la.. Tak payah nak bakar-bakar. Dah siap dah..

Tak rajin nak hias-hias, makan je terus. Lepas makan letak balik dalam peti sejuk bawah.

Rasanya memang sedap. Makan 1 bar pun dah kenyang. Boleh buat moreh utk mereka yang sedang jaga berat badan. Boleh juga kalau nak tambah kismis ke, kekacang ke. Nak hias dengan buah atas dia pun boleh. Mengikut kegemaran anda sendiri. Mudah kan.

Oh ya, untuk mendapatkan sumber protein yang optimum, protein tidak boleh dipanaskan. Sebab protein akan hilang bila terkena haba. Sebab tu, Shaklee ESP tak boleh dibancuh dengan air panas ya. Barulah dapat sumber protein yang optimum untuk kegunaan badan kita.

 

Di bawah ni resipi asal yang Shaklee bagi.

Resipi Protein Bar Mudah 5

 

Nak order ESP? Boleh klik di bawah atau hubungi nombor tertera ya

esell shaklee

 

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

**Nak daftar sebagai ahli Shaklee? Hanya dengan SATU KLIK.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge