Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Posts Tagged ‘darah tinggi’

Kolesterol menyebabkan penyakit jantung

Dianggarkan bahawa satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius di mana ia boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tetapi apa yang lebih membimbangkan kita sekarang di mana ramai individu TIDAK menyedari bahawa paras kolesterol mereka terlalu tinggi!

Apa itu kolesterol?

Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah da kesemua sel-sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran, hormon, hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

Dari mana datang kolesterol?

Kolesterol dihasilkan secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian. Kolesterol yang anda makan akan meningkatkan paras kolesterol darah anda. Kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan ahmar.

Read the rest of this entry »

Assalamualaikum..

Promosi Vivix dah pun nak berakhir. Esok hari terakhir, selepas itu harga akan kembali ke asal. Bulan ini penuh blog ni dengan kisah Vivix. Yelah, saya pun baru nak berkenalan dengan produk ni. Banyak ilmu baru yang saya dah dapat. Tu yang teruja nak kongsi dengan anda semua. Alhamdulillah, dapat hadiahkan suami sebotol Vivix. Mmenag berbaloi dapat HARGA PROMOSI ni. Dapat juga mencuba.

Alhamdulillah, Vivix dah banyak membantu ramai orang. Tak cukup lagi testimonial yang ada?

Ada kisah :

Tak cukup lagi? Jom, saya kongsikan lagi

credit pic to RahsiaVitamin.com

credit pic to RahsiaVitamin.com

darah-tinggi2

mata

TIBI

jantung-edit

 

Jom dapatkan segera untuk orang-orang yang anda sayang. Sesungguhnya ini adalah sebahagian dari ikhtiar, yang menyembuhkan hanyalah Allah s.w.t. Oh ya, vivix bukan hanya untuk sakit kronik yang sihat tentulah sangat-sangat digalakkan untuk ambil supaya dapat menjaga tubuh badan kita dari sakit-sakit kronik.

* Beli sebotol FREE POSTAGE

* Beli 2 botol, FREE POSTAGE, FREE MEMBERSHIP, Cash Back RM30

* Beli 6 botol, FREE 1botol, FREE MEMBERSHIP, FREE POSTAGE, FREE 2 botol CoqHealth, Cash Back RM250

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

 

Assalamualaikum..

SOALAN : 

Adakah terdapat apa-apa makanan tambahan yang dapat membantu membaikpulih tahap tekanan darah saya?

JAWAPAN : 

Tekanan darah merujuk kepada tekanan yang dikenakan oleh darah pada pembuluh arteri darah ketika darah di pam oleh jantung keseluruh anggota tubuh badan manusia. Tekanan darah di buat dengan mengambil dua ukuran dan biasanya diukur seperti berikut – 120 /80 mmHg. Nombor atas (120) menunjukkan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat denyutan jantung. Ia dipanggil tekanan sistolik. Nombor bawah (80) menunjukkan tekanan semasa jantung berehat di antara pengepaman. Ia dipanggil tekanan diastolik. Masa yang paling baik untuk mengukur tekanan darah adalah semasa anda rehat dan dalam keadaan duduk atau baring..

Sekiranya tekanan darah didapati sentiasa lebih tinggi dari kadar biasa secara berlarutan seseorang itu dikatakan mengalami masalah darah tinggi(hipertensi).

Tekanan darah yang normal adalah purata tekanan darah sistolik 120 mm Hg dan tekanan purata diastolik 80 mm Hg. Tekanan darah sistolik mengukur tekanan dalam arteri apabila jantung berdegup , manakala tekanan diastolik mengukur tekanan antara denyutan. Apabila seseorang itu disahkan menghidap tekanan darah tinggi, tekanan sistolik purata nya adalah melebihi 140 mm Hg atau tekanan purata diastolik melebihi 90 mm Hg atau kedua-duanya.

Kebanyakan orang boleh mengawal tekanan darah tinggi mereka dengan membuat perubahan dalam diet mereka , dan mempunyai senaman dan tidur yang mencukupi. Tetapi pesakit perlu berada di bawah pemantauan rapi doktor, sebagai ubat-ubatan mungkin diperlukan jika tekanan darah tidak dikawal dengan baik.

Selain daripada membuat diet dan pengubahsuaian gaya hidup dan mengambil ubat-ubatan, rancangan rawatan boleh termasuk pelbagai makanan tambahan yang telah dinilai sebagai pilihan tekanan darah -merendahkan . Ia adalah penting untuk bertanya kepada doktor bagaimana untuk menambah tambahan ini ke dalam pelan rawatan secara keseluruhan.

Makanan tambahan yang telah dinilai sebagai pilihan tekanan darah -merendahkan termasuk yang berikut:

Omega- 3 asid lemak seperti minyak ikan membantu mengurangkan kolesterol dan boleh membantu tekanan darah yang lebih rendah. Bukti terkini menunjukkan bahawa pengurangan sederhana tekanan darah boleh berlaku dengan dos yang sangat tinggi omega- 3 asid lemak. Pada dos yang tinggi , minyak ikan boleh menyebabkan peningkatan risiko pendarahan, terutamanya jika pesakit juga mengambil darah-penipisan ubat-ubatan seperti wafarin , aspirin clopidogrel dan harian.

Koenzim Q10 ( CoQ10) telah ditunjukkan untuk mengurangkan tekanan darah sedikit dalam beberapa kajian . CoQ10 muncul untuk mengurangkan tekanan darah dengan mekanisme yang berbeza daripada ubat-ubatan antihipertensi utama.

L -arginine boleh membantu saluran darah membesar, seterusnya mengurangkan tekanan darah. Beberapa kajian yang telah dijalankan sehingga kini menunjukkan bahawa kesan tekanan darah -merendahkan adalah hanya untuk tempoh yang singkat. L -arginine boleh berinteraksi dengan beberapa tekanan darah tinggi dan ubat mati pucuk, termasuk nitrat.

Magnesium sitrat boleh membantu mengawal tekanan darah sedikit, walaupun keterangan itu adalah bercampur-campur. Magnesium boleh menyebabkan najis longgar dan berinteraksi dengan beberapa ubat-ubatan, termasuk ubat-ubatan tekanan darah.

Kalsium boleh membantu tekanan darah yang lebih rendah sedikit, walaupun keterangan itu adalah bercampur-campur. Kalsium boleh mengganggu dengan ubat-ubatan yang berbeza , jadi berunding dengan doktor atau ahli farmasi sebelum mengambil makanan tambahan kalsium.

Disyorkan bahawa anda berunding dengan doktor sebelum memulakan sebarang ubat-ubatan, termasuk makanan tambahan di atas, yang boleh didapati tanpa preskripsi. Doktor anda akan menimbang risiko dan faedah setiap ubat (termasuk makanan ) berdasarkan keadaan anda dan rancangan rawatan.

sumber : Majalah Health Today, September 2013

***********************

 Supplemen Shaklee yang boleh membantu

darah tinggi

CoQHealth – mengandungi CoQ10, Vitamin E dan ekstrak teh hijau. Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksdan yang terdapat dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh. Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat meyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)

 

Omega Guard – Mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA, dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak. Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

Ostematrix – embekalkan 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi, 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya, 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

High Blood Pressure

Lebih 17.2 juta manusia meninggal dunia setiap tahun akibat penyakit kardiovaskular, dengan itu menjadikannya penyebab utama kematian di seluruh dunia.

Penyakit tekanan darah tinggi semakin meningkat di Malaysia sepanjang 10 tahun kebelakangan ini dan kini membabitkan kira-kira 4.8 juta rakyat Malaysia, kata Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican.

Kira-kira 43 peratus rakyat Malaysia yang berumur melebihi 30 tahun menderita penyakit kronik ini, iaitu peningkatan daripada 33 peratus yang direkodkan pada tahun 1996, tambah beliau dalam ucapan pembukaan di Mesyuarat Tahunan Saintifik Ketujuh Persatuan Hipertensi Malaysia.

Di Malaysia, penyakit jantung dan penyakit yang berkaitan peredaran pulmonari merupakan penyebab utama kematian di hospital-hospital kerajaan. Presiden Persatuan Jantung Nasional (NHAM) Dr. Sim Kui Hian berkata negara ini kehilangan beribu-ribu orang yang masih dalam lingkungan umur produktif setiap tahun akibat diserang oleh penyakit-penyakit kardiovaskular.

Bagaimanakah Kita Boleh Mengawal Tekanan Darah Kita?

high-blood-pressurePemeriksaan tekanan darah secara kerap di rumah untuk sentiasa mengamati paras tekanan darah kita.

“Mereka yang mengambil ubat anti hipertensi hendaklah terus mengambilnya setiap hari dan jangan lupakan ia atau berhenti mengambilnya tanpa terlebih dahulu meminta nasihat doktor.

Cara Untuk Mengelak Daripada Serangan Darah Tinggi

  • Jangan merokok
  • Kekalkan berat badan yang sihat
  • Bersenam secara kerap
  • Semua orang dewasa yang sihat dalam lingkungan umur 18-65 tahun seharusnya mendapat sekurang-kurangnya 30 minit kegiatan senaman yang sederhana lima hari seminggu.
  • Makan makanan yang sihat
  • Makan lebih banyak buahan dan sayuran yang segar
  • Kurangkan pengambilan garam
  • Kurangkan makanan bergoreng; pilihlah makanan yang dikukus, panggang atau dibakar
  • Kurangkan pengambilan makanan yang sarat dengan kolesterol.

Apa Itu CoQ10?

Koenzim Q10 (CoQ10) ialah sejenis jisim yang menyerupai vitamin dijumpai di dalam setiap sel dalam badan manusia. CoQ10 adalah perlu untuk mengeluarkan tenaga di peringkat selular. Para saintis mendapati jantung kita mengandungi 10 kali lebih banyak CoQ10 berbanding mana-mana organ lain dalam badan. Ini kerana jantung kita adalah organ yang paling kuat bekerja sebab ia berdegup kira-kira 100,000 kali sehari. Tidak ada satu degupan pun boleh berlaku tanpa wujudnya tenaga.

Menjana tenaga yang banyak tidak menjadi masalah semasa kita masih muda. Badan dapat mengeluarkan semua CoQ10 yang diperlukan oleh jantung, tetapi apabila kita semakin tua, badan akan mengeluarkan semakin sedikit CoQ10. Pada peringkat umur 50-an atau 60-an, jantung kita akan mengalami kebuluran tenaga. Sebaik sahaja keadaan ini berlaku, jantung tidak lagi mampu bekerja dengan cekap serta tidak berupaya untuk menyampaikan semua oksigen dan nutrien yang diperlukan oleh organ dan tisu di seluruh badan. Akibatnya, kita akan berasa letih dan tidak bermaya.

Manfaat CoQ10 Untuk Kesihatan Jantung

Banyak penyelidikan telah dilakukan terhadap CoQ10 tetapi hasil yang paling menarik ialah yang dicapai dalam bidang kardiologi.

Pada tahun 1972, Dr. Karl Folkers (dikenali sebagai “Bapa CoQ10″ kerana kajian mendalam beliau mengenai CoQ10) dan Dr. Gian Paolo Littarru membuktikan mereka yang menghidapi penyakit jantung seringkali adalah mereka yang juga kekurangan CoQ10. Paras kekurangan CoQ10 telah pun dimantapkan dengan amat jelas dalam kes-kes kegagalan jantung kongestif dan kardiomayopati (otot jantung yang berpenyakit) yang merupakan penyakit yang melibatkan otot jantung itu sendiri.

Apabila otot jantung lemah, ia tidak dapat mengepam semua darah yang diterima daripada badan. Juga, apabila otot jantung itu lemah, ia memerlukan lebih banyak jumlah nutrien yang mesti disalurkan ke sel-sel jantung supaya ia dapat mencipta tenaga. Salah satu nutrien yang paling penting ialah CoQ10. Dengan mengambil suplemen CoQ10, maka otot jantung yang lemah itu dengan mudahnya dapat menambah semula simpanan CoQ10-nya. Ini membolehkan otot jantung menjana lebih banyak tenaga dengan itu memperbaiki keadaannya yang lemah itu.

Koenzim CoQ10 merupakan suatu rawatan yang berkesan bagi mereka yang mengalami tekanan darah tinggi, menurut satu ujian klinikal yang diterbitkan dalam majalah Southern Medical Journal (2001; 94:112-7).

Mengikut kata Dr. Peter H Langsjoen, M.D., F.A.C.C. (Doktor, Ahli Biokimia dan Penyelidik), “Dari pengalaman klinikal saya, kekurangan CoQ10 adalah penyebab kepada kekakuan otot jantung, yang akan menyebabkan badan bertindak balas dengan adrenalin. Dan seterusnya akan menyebabkan tekanan darah tinggi”.

Terdapat beberapa penyelidikan berkaitan CoQ10 dan semuanya menunjukkan peningkatan fungsi otot jantung dan lama kelamaan menurunkan tekanan darah.

Manfaat daripada CoQ10 untuk jantung kini merupakan suatu fakta yang telah pun diterima ramai di kalangan para doktor pada hari ini. Banyak kajian menunjukkan kebaikan yang konsisten dalam kefungsian jantung di kalangan para pesakit yang mengambil CoQ10. Adalah penting kita menyedari bahawa CoQ10 itu digunakan untuk menyokong rawatan-rawatan tradisi dan bukan sebagai penggantinya.
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0321&sec=Kesihatan&pg=kn_06.htm#ixzz2a7k6amBV
© Utusan Melayu (M) Bhd

Dr. Peter Langsjoen, seorang pakar kardiologi yang memberi suplemen CoQ10 kepada beribu pesakit beranggapan adalah tidak wajar kita menunggu sehingga diserang kegagalan jantung barulah hendak mengambil CoQ10. Beliau percaya mengambil CoQ10 semasa kita mencecah pertengahan umur dan seterusnya (apabila kemerosotan CoQ10 bermula) akan memberi kesan perlindungan yang baik terhadap mitokondria di dalam jantung, dengan itu memelihara fungsi jantung yang baik. (sumber)

Shaklee CoQHealth

CoQHealth

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

Keistimewaan Shaklee :

  • Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mgg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 29 cawan borokoli
  • Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksdan yang terdapat dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.
  • Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat meyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  • CoQ10 berasal dari sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semula jasi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan (bioavailability) CoQ10nya.
  • Tanpa Gluten

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

*Jauhi daripada kanak-kanak. Bagi perempuan mengandungi, menyusui bayi atau mengambil ubat tekanan darah tinggi, sila dapatkan nasihat pakar perubatan atau doktor sebelum menggunakannya.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Kita biasa degar tentang penyakit 3 serangkai ni kan terutama kepada golongan berusia. Kalau ada kencing manis biasanya didatangkan sekali pakej dengan darah tinggi dan sakit jantung.

Tahukah anda bahawa kencing manis sebenarnya tak menjadikan seseorang menghidap darah tinggi dan sakit jantung, sebaliknya ia adalah kesan sampingan daripada ubat kencing manis.

Ini kerana ubat adalah jenis drug (dadah) yang bukan komponen tubuh. Ia mengurangkan simptom sesuatu penyakit tapi mempunyai kesan sampingan.

Antaranya ubat jenis metformin yang digunakan untuk meningkatkan fungsi insulin sekaligus menurunkan paras gula. Namun kesan sampingan ubat ini adalah ia menjadikan tubuh kehilangan/kekurangan vitamin B dan antioksidan serta perlindungan kardiovaskular semulajadi tubuh iitu Co-Q10.

Kehilangan antioksidan dan pelindung kardiovaskular menjadikan seseorang pesakit diabetes terdedah kepada sakit jantung. Begitu juga ubat jenis Sulfonylures yang memberi kesan sama.

Pesakit kencing manis yang mengambil ubat jenis Thiazolidinediones terdedah kepada masalah yang lebih besar, iaitu masalah jantung.

Diabetes atau kencing manis adalah penyakit berkaitan diet yang agak popular. Malah zaman sekarang budak2 muda pun dah kena diabetes. Jadi untuk mencegahnya ialah dengan mengamalkan cara hidup sihat, pemakanan seimbang, aktiviti yang menyihatkan dan sebagainya.

Untuk pesakit diabetes pula bagaimana? Ya, jika baru kena diabetes sebaiknya bermulalah dengan penukaran cara hidup terlebih dahulu sebelum mengambil ubat.

Pengambilan vitamin? Ya, tentu terutama bagi mereka yang mengambil ubat kencing manis kerana ia merosakkan vitamin dalam badan.

Vitamin untk diabetes:

B COMPLEX

VITA-C

VITALEA

VITA – E (antikoksida)

Bulan ini(Jun 2012) ada tawaran istimewa untuk Vitamin E, jadi jom dapatkan sekarang sebelum tawara berakhir!

PERHATIAN : Sekiranya doktor telah pun memberikan ubat, sila teruskan pengambilan ubat dan jangan berhenti sehingga diminta berbuat demikian. Walau bagaimanapun, pengambilan supplemen mungkin dapat membantu menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat.

 

sumber

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS/WhatsApp ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Bila kita tengok pada keratan akhbar di atas, bil hospital kini menjadi beban pula pd kita ni. apatah lagi zaman sekarang ni mcm2 penyakit dengan mudah menghinggap. Malah banyak pula penyakit baru yang baru dikenal pasti.

Pasti ramai yang berkata…takpe…aku ada simpanan…ada kad kredit…lagipun kos perubatan aku dicover oleh syarikat…small matter la…..lagi2 sekarang ni banyak syarikat takaful yang menawarkan pakej yang menarik dengan bayaran premium yang berpatutan….

Sememangnya kita wajib bersiap sedia dengan sumber kewangan yang mencukupi apatah lagi yang perlu digunakan untuk kecemasan. Namun adakah ia mencukupi? tepuk dada tanya selera (sebenarnya tepuk poket…cek kembung ke kempis…heheheh)

Persediaan kewangan jika kecemasan / ditimpa penyakit memang perlu…namun kita sering terlupa yang MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI
PREVENTION BETTER THAN CURE kata omputih la kan…

Jadi apa yang kita dah buat untuk memastikan kita telah mengambil langkah pencegahan yang mencukupi. Saya tak nafikan dulu2 pun saya anggap benda nak mencegah ni benda enteng sehingga la bila kita sering dikejutkan dengan berita artis/selebriti/ org awam yang masih muda 30an diserang dengan sakit jantung, kencing manis, darah tinggi….

apatah lagi kini ada juga kanak-kanak yg turut menghidapi trio penyakit tersebut…

saya petik sebahagian kata2 Irfan Khairi (jutawan online tu)..

Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan.Menjaga kesihatan harus bermula daripada awal sebelum terlewat. Dengan kesihatan yang terjaga, kita juga dapat menjaga kewangan kita pada kos-kos perubatan yang sering menelan beribu ringgit.

Tahukah anda, kebanyakan penyakit bermula dari makanan?
APA YANG KITA MAKAN SEKARANG MENGGAMBARKAN TARAF KESIHATAN KITA 10 TAHUN AKAN DATANG…

hmmm…memandangkan kita sekarang ni senang dgn fast food maka risiko lebih tinggi…

Namun ia boleh dicegah dengan pengambilan makanan tambahan yang berupaya meneutralkan semula makanan yang kita ambil…..
contohnya…bila kita amik makanan yang high kolesterol; dengan pengambilan lecithin dan fiber, lemak dan kolesterol dapat dipecahkan/ diuraikan serta disingkirkan….Neutralisasi….

Lagipun, sebenarnya bukan mahal mana pun makanan tambahan ni, jika dibandingkan dengan kos perubatan yang bakal menjelma.

Untuk set kesihatan yang asas,anda semua boleh mendapatkannya di bawah kos RM200 dan ini bertahan untuk 4 bulan. maka sebulan hanya RM50…murahkan….

Kami kongsikan sedikit pengalaman seorang rakan.

update terbaru tentang rakan ini…
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Bulan Syawal ni memang banyak makanan yang sedap-sedap. Apatah lagi setiap hujung minggu ada je rumah terbuka. Kadang tu satu hari sampai 2-3 buah rumah. Sebab tu ramai yang cari produk hot kami iaitu Lecithin.

Kenapa ramai yang memilih Shaklee Lecithin?

Sebabnya tugas utama Lecithin ialah memecahkan lemak-lemak yang tidak diperlukan badan. Termasuklah lemak-lemak yang tersembunyi..(^-^). Lecithin juga membantu menguatkan daya ingatan kerana Lecithin mengandungi cholin-makanan untuk otak. Sesuai untuk pelajar juga!

Selain itu Lecithin membantu mengelakkan clog duct bagi ibu-ibu menyusu, melawaskan serta melancarkan pembuangan dan cantikkan rambut. Banyak betul kegunaan Lecithin kan

Jom kita baca dulu testimoni-testimoni menarik tentang Lecithin…

Ini pula kisah Izan dari blognya.

Jom, berkenalan lebih lanjut dengan Lecithin

  1. Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak2 yg lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure,stroke,heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.
  2. Kenapa org yang nak kurus suke Lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak).Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
  3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn. Tanpa Lecithin yg mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 metal,dadah,food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yg bijak.
  4. Lecithin membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati.
  5. Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.
  6. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria. Disamping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
  7. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf.Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory).Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur.Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia..
  9. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema.
  10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
  11. Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat..cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  13. Lecithin bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. BILE ni fungsinya plak mencairkan lemak dan ..Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan.

Banyak betul fungsi lecithin kan. Oh ya, lecithin juga lebih cepat berkesan jika diambil bersama Alfalfa atau Cinch Shake atau Fiber.

sumber

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

Salam Aidilfitri kepada semua pengunjung Hanis Amin Shaklee Store. Semoga Aidilfitri disambut dengan penuh kesucian dan ketaqwaan selepas melalui tarbiyyah Ramadhan. Semoga kita tidak merosakkan kesucian Aidilfitri dengan pembaziran dan perkara yang tak patut ya.

Oh ya, dalam seronok beraya dan menikmati juadah raya, kesihatan jangan di lupa ya. Jangan makan tak ingat dunia dan berakhir terbaring tak bermaya. Tanpa kita sedari ada sesetengah juadah boleh menyebabkan kandungan lemak jahat dalam salur darah makin meningkat.

Masih ingat lagi 14 tahun dahulu, arwah abah kawan saya di serang strok pada malam raya yang kedua. Beliau mempunyai masalah darah tinggi secara kebetulan sehari sebelum raya arwah sangat suka makan satay. Rupa-rupanya dalam diam kadar kolestrolnya meningkat dan menyebabkan tekanan darah meningkat seterusnya merosakkan saraf dalam otaknya maka arwah paralyse selama 2 minggu sebelum terus meninggalkan mereka 8 beranak buat selama-lamanya.

Jadi, bila nak makan rendang, lemang atau pulut, makanlah berpada-pada. Pastikan vitamin utama untuk mengurangkan kolestrol wajib ada untuk menampung seluruh keluarga.

Apakah vitamin yang sekurang-kurangnya ada demi mengawal kandungan kolestrol dalam darah terutama dalam mengawal kolestrol jahat iaitu LDL?

(1) Vita-C, Lecithin & GLA Complex:

(2) Atau jika anda lebih berkemampuan, Vita-C, Lecithin & Vita-E:

Secara ringkasnya kepentingan vitamin yang dinyatakan ialah :

Vitamin C sangat perlu dan penting untuk pembuluh darah. Salur darah yang kurang vitamin C ibarat getah paip yang reput dijemur matahari dan bila2 masa sahaja boleh pecah.

Lecithin penting untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL). Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol

GLA ianya mengandungi vitamin E disamping ianya berfungsi untuk menstabilkan keadaan hormone di dalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu membakar lemak di dalam salur darah. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung. Mengawal kencing manis dan darah tinggi. Mengawal kolesterol dan bagus untuk fungsi saraf.

Vitamin E untuk menguatkan dinding arteri. Menguatkan imuniti tubuh. Memperlahankan proses penuaan.

credit

Akhir kata, Salam Aidilfitri. Maaf Zahir Batin.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

 

Hari ni nak share testimonial pengguna Vivix. Asyik cerita tentang SET B aje kan. Hari ni bertukar mood sekejap.

TESTIMONIAL: Setelah Habis Sebotol Vivix – Mak Rasa Lebih SIHAT & KUAT , SAKIT LUTUT pun HILANG, Boleh ANGKUT 4 TANDAN KELAPA SAWIT BERULANG KALI!! Alhamdulillah, Syukur pada Allah kerana beri Kesihatan Buat Bonda Iffa

Iffa memberikan bonda tercinta Iffa satu botol Vivix untuk memastikan beliau kekal sihat. Al maklumlah, usianya hampir menjengah 60 tahun. Di saat ini, beliau menjengah fasa manopause dan perubahan hormon yang drastik mengundang pelbagai masalah kesihatan jika ia diambil mudah. Buat pengetahuan semua, Bonda Iffa ini ada masalah sendi(penyakit keturunan) dan darah tinggi. Ini feedback terbaru yang Bonda Iffa post di Wall FB Iffa..

VIVIX Adalah Jawapan Kepada Sinar Baru Dalam Hidup Anda, InsyaAllah – Tiada Sakit Yang Tiada Penawar, Kecuali MATI

Salam pengikut-pengikut setia fw-shaklee2u. Iffa terharu sangat-sangat bila ada yang text Iffa memberitahu anda semua suka baca blog Iffa, terima kasih yaa.. Andalah sumber kekuatan Iffa untuk terus menulis dan berkongsi ilmu di sini. Hari ini Iffa ingin bercerita tentang satu potion ajaib dari SHAKLEE yang telah Iffa amalkan selama hampir 5 bulan untuk merawat/mengubati masalah SLE/MCTD/RA atau
    • Salamah Hj Abu Bakar Betullah sayang, setelah abeh sebotol vivix,mak rasa bertambah sihat n kuat, sakit lutut pun hilang,dgn izinNYA………baru2 ni mak boleh angkut 4tandan kelapa sawit(tp dlm kete sorong)ketempat pengumpulan, beberapa kali…………bayangkan,dah bersara ni………….hahaha ………..nnt dpt duit kelapa sawit mak nak satu ya…………nak syer dgn ayah.org lelaki pun bolehkn?

      58 minutes ago ·
    • Iffa Anuar Salam Mama…Alhamdulillah.. boleh mama..nnt Ipah belikan.. satu utk mama and satu utk ayah.. vivix mmg bagus sbb ia membaiki sel dan dna dari dalam..dan melambatkan proses peenuaan sel kita..

      5 minutes ago ·
Rupa-rupanya satu family Iffa ambil Vivix. Vivix ni juga dikenali sebagai magic potion.
Apa kandungan Vivix ni?
1- Anggur Muskat
Anggur muskat yang juga dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika menimbulkan kekecohan di kalangan masyarakat kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. Anggur muskat dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.
2- Elderberi

Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.

3- Polygonum Cuspidatum

Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

4- Lobak Ungu

Akhir sekali lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.

Amaran!
Produk ini tidak boleh diambil oleh ibu mengandung dan ibu menyusu.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Berminat?
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

Hari ni nak kongsikan sikit pasal lecithin.

Sebotol mengandungi 180 biji

Kegunaannya;
PALING UTAMA
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
  • Membantu kawal paras triglycerides
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol
PENTING UNTUK FUNGSI OTAK (untuk pelajar sekolah dan universiti)
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak – berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
UNTUK KAUM TUA
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb
UNTUK PENGHADAMAN
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman
UNTUK SEL
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel
  • Choline & lecitin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita
UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
  • Fungsi utama lecitin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
Kepada mereka yang nak kuruskan badan, atau kepada mereka yang banyak menggunakan otak (student contohnya), amatlah digalakkan mengambil Lecithin ni sebagai makanan tambahan.

Cara makan :

Untuk mereka yang nak turunkan berat badan digalakkan ambil lecithin 2 biji setiap kali selepas sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Maknanya sehari 6 biji. Tetapi kalau untuk otak boleh juga makan sebiji sehari sahaja.

sumber : Kiosk Shaklee & Me

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?