Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Posts Tagged ‘imunisasi’

Pengalaman anak kena impetigo

 

Assalamualaikum…

Hari ni nak share pengalaman anak kena impetigo. Impetigo ni jangkitan bakteria pada kulit yang menyebabkan gelembung pada muka atau badan. Boleh baca lanjut tentang impetigo di SINI, saya ada sharekan sebelum ni.

Kisah ni bermula 3 minggu lepas bila Zilal bangun pagi Jumaat nak pergi tadika macam biasa. Nampak kat bawah bibir kanan dia macam ada gelembung besar. Macam melecet pun ada. Ayahnya kata sebab dia selalu pegang2 bibir masa nak tidur, jadi mungkin luka. Balik dari tadika, tengok gelembung tu dah pecah dan ada macam tompok merah-coklat(macam luka) di bawah bibir dan atas mata. Agaknya sebab cairan gelembung tu terkena ke mata kot. Sabtu tengah hari tengok macam makin banyak pula kesan ‘comot’ tapi tak de gelembung pun. Malam tu baru perasan ada gelembung kecil tepi bibir dan dagu.

Pengalaman impetigo

Sabtu malam

Terus buat keputusan nak bawa ke klinik esoknya. 2 malam tu, dia asyik mengamuk dan menangis je. Agaknya rasa tak selesa kot. Bila tanya gatal ke? Dia kata tak. Bila tanya sakit ke? Dia kata tak, tapi tak mau basuh muka. Bila basuh dia kata sakit. Agaknya pedih bila kena air. Esoknya kami cuba bawa ke klinik Pakar Kanak-kanak, Klinik Adek. Tapi tutup. Yelah, hari ahad kan. Terus decide untuk ke Hospital Shah Alam bahagian kecemasan (sbb ahad Klinik Kesihatan tutup).

Anak dara ni memang susah jumpa doktor. Masuk bilik doktor je dah menangis. Doktor tengok muka (tak pegang lagi) dah menjerit. Akhirnya dalam mengamuk tu kena juga ambil darah sebab doktor nak check. Alhamdulillah juga bawa ke Hospital Shah Alam, dalam masa sejam terus dalam keputusan ujian darah. Kalau klinik swasta, mungkin nak kena datang lain kali untuk tahu result sebab takde lab sendiri. Doktor beritahu darahnya clean, tiada kesan virus. Jadi mungkin kena penyakit Impetigo. Sebelum tu saya dah search, hasilnya yang saya jumpa sama ada impetigo atau herpes. Tapi doktor kata bukan herpes sebab darah clean. Tapi kalau dalam seminggu tak baik juga, bawa semula dan doktor akan check semula.

Doktor minta supaya dia tak ke sekolah dan cuba jauhkan dari abang dan adiknya, takut berjangkit. Katanya impetigo ni boleh juga kena pada orang dewasa tapi biasa orang dewasa ni antibodi kuat untuk lawan bakteria tu. Dan ia tak berjangkit melalui udara, hanya melalui sentuhan. Bila sentuh tempat jangkitan kemudian sentuh benda lain, orang lain yang pegang benda tu boleh terkena juga.

Zilal dapat 4 ubat. Ubat antibiotik, ubat sapu, ubat demam(utk tahan sakit jika perlu), ubat gatal(jika perlu). Doktor bagitau je ubat-ubat tu, ummi dah garu kepala. Anak dara ni sangat sangat sangat la susah makan ubat. Dia pandai kontrol mulut dia supaya ubat tu tak masuk langsung, disamping hikmat tendang, pukul dan meronta yang sangat kuat. Ayah dia pun boleh berpeluh pegang tau! Dari kecik Zilal memang tak pernah sakit. Masa umur 2 tahun lebih baru sakit yang perlukan ubat. Sebelum tu, kalau sakit sikit-sikit memang ummi bagi vitamin Shaklee je. Kejap je dah sembuh.

Tanya doktor tak boleh ke kalau ubat sapu sahaja. Katanya sebab ada kena dekat mulut dan mata, tak boleh sapu kat situ. Jadi kena juga makan antibiotik. Hari Isnin bermula la wrestling bagi makan ubat. Sekali je bagi makan ubat gatal dan tahan sakit tu, yang lain tu bagi antibiotik sahaja sebab tak larat nak paksa dia.

pengalaman impetigo

Hari selasa, dah tak ada gelembung baru

Memang kesian tengok dia masa ni. Zilal sangat suka tengok cermin tapi sepanjang sakit ni langsung dia tak nak tengok cermin. Masa ambil gambar di atas pun dia tak mahu tengok semula gambar dia. Muka dia sedih bila kata ‘jangan cium adik’. Tapi ummi bagi ‘can’ dia baring sebelah adik. Sambil tu, ummi ambil nutriferon dengan doa dan harapan supaya antibodi adik Zubair kuat sikit dan tak terkena jangkitan. Abang Muadz pun ummi bagi nutriferon. Dalam susu Zilal pun ummi campurkan sikit nutriferon. Baju-baju Zilal ummi rendam air panas dan basuh asing.

Pengalaman impetigo

Hari Jumaat – Zilal dah cantik cuma comot sikit sebab baru lepas makan

Alhamdulillah, hari Jumaat muka Zilal dah bersih, cuma tinggal sikit-sikit je lagi kesan. Masa ni, lepas ambil gambar sibuk dia nak tengok muka dia. Bila tunjuk gambar masa dia sakit tu, dia buat muka sedih sambil cakap, “Lal cacit(sakit).” Alhamdulillah Zubair dan Muadz tak terkena jangkitan sekali. Memang mencabar pengalaman anak kena impetigo ni. Tapi kalau tak kena, saya pun tak tahu tentang penyakit ni.

Lepas habis ubat antibiotik, saya terus beli Meal Shakes untuk dicampurkan dalam susu dia. Satu yang kurang baik tentang antibiotik ni sebab dia bunuh semua bakteris sama ada bakteria baik mahupun jahat. Sedangkan sistem usus kita perlukan bakteria baik. Jadi, saya bagi Meal Shakes sebab dalamnya mengandungi Acacia Gum (Gam Arab) yang berfungsi sebagai prebiotik iaitu makanan kepada bakteria baik. Selain itu, Meal Shakes juga membantu meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak dan beri nutrient dan gizi seimbang (sepanjang sakit Zilal kurang makan, dah kurus dah). Selepas ni, memang tak nak tinggal bagi Meal Shakes. Hari tu berhenti sekejap sebab stok di rumah dah habis dan asyik tak sempat nak beli baru. Nutriferon pula bekalan yang sentiasa ada di rumah terutama di masa-masa kecemasan, ada tanda-tanda tak sihat.

Harapnya pengalaman jaga anak impetigo ni membantu ibu-ibu lain yang mengalami masalah yang sama.

mealShake

Meal Shakes membantu memberikan nutrisi tambahan kepada anak-anak di samping menguatkan sistem imunisasi.

Bagaimana nutriferon berfungsi

Ada promosi untuk nutriferon bulan ni tau!!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Bagaimana Nutriferon berfungsi?

Assalamualaikum…

Azam tahun ni sepatutnya nak kerap update blog. Tengah semangat PC pula rosak. Tergendala segala idea. Jadi, sementara sempat ni nak update PRODUK PROMOSI BULAN FEBRUARI 2016 iaitu Nutriferon. Yeay…saya suka sangat nutriferon ni ada promosi, boleh dapat beli dengan harga lebih murah. Nutriferon ni memang sentiasa standby ada kat rumah.

Bagaimana nutriferon berfungsi

Apa Nutriferon ni?

Nutriferon adalah interferon semulajadi. Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah membangunkan satu-satunya interferon semulajadi dan dipatenkan Eksklusif oleh Shaklee.

Didalam bidang perubatan perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepaitis,kanser, hidrophobia ( penyakit anjing gila ), herpes dan HIV dlll. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.(sumber) Tapi suntikan interferon tu sangat mahal tau. Satu suntikan sahaja berharga hampir RM1000.

Bagaimana nutriferon berfungsi meningkatkan sistem imun kita?

Saya cuba terangkan dalam bahasa mudah ya. Pernah tak tengok kat TV bomba, tentera atau polis biasa dia macam ada loceng penggera bila ada kecemasan kan? Bila loceng tu berbunyi, bergegas la anggota bomba tu berlari, bersiap dan terus bersedia.

Interferon ni ibarat loceng tu la. Bila ada bendasing (bakteria, kuman, virus), badan kita akan bertindak melawan bendasing tu. Bila kita ambil nutriferon, badan meransang untuk interferon ni membunyikan alarm kejutkan mana-mana antibodi yang masih lena tu suruh bersedia untuk lawan bendasing yang masuk dalam badan kita. Jadi badan kita akan lebih cepat la untuk melawan penyakit dan lebih cepatlah kita sembuh.

bagaimana nutriferon berfungsi

Bestkan? Lagi best sebab bulan ini ada promosi, kalau beli 6 percuma 1 kotak. Kalau beli 2 kotak dapat 5% diskaun. Sekotak berharga RM181.25 (retail price) dan mengandungi 30 sachet. Kalau jadi ahli, dapat harga lebih murah tau.

Jom, cepat dapatkan segera! Sehingga 29 Februari 2016 sahaja tau!!

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601 (Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

 

Antara banyak-banyak demam biasa, saya paling tak tahan selsema. Sebabnya saya kalau selsema memang akan teruk. Dalam masa sehari hidung dah melecet dan merah-merah. Biasanya seminggu baru baik. Sepanjang selsema memang akan rasa lemah badan dan pening kepala. Ada yang ambil jalan mudah dengan telan panadol tapi tahukah anda, pengambilan panadol akan merosakkan buah pinggang dalam jangkamasa panjang. Alhamdulillah, saya dah jumpa Petua Hilangkan Demam Selsema Dengan Cepat.

1. Minum air dengan banyak

Bila minum air dengan banyak, kita akan lebih kerap buang air kecil. Jadi virus akan lebih cepat keluar dan badan akan lebih sejuk. Lagi satu, masa selsema kita akan kehilangan air melalui selsema tersebut. Jadi penting untuk menggantikan air yang keluar dari badan kita dengan secukupnya. Boleh juga minum air teh campur limau atau halia untuk mengurangkan kahak.

Petua Hilangkan Demam Selsema Dengan Cepat

2. Sapu minyak bawang putih

Cara membuat minyak bawang putih-Panggang bawang putih dgn kulit sampai masak atau kulitnya sudah hitam, kemudian lenyekkan pada sedikit minyak (minyak masak, minyak zaitun atau virgin coconut oil (VCO), sapu di dada, belakang dan tapak kaki anak ketika batuk selsema. Untuk anak-anak yang selsema pun boleh dibuat sapuan.  (sumber)

Read the rest of this entry »

Assalamualaikum…

Bawang putih atau dikenali sebagai Garlic dalam bahasa inggeris adalah bahan penting dalam masakan kita. Tidak sah rasanya memasak makanan terutamanya lauk-pauk tanpa bawang putih. Tetapi, tahukah anda bawang putih juga baik untuk kesihatan? Bawang putih kaya dengan khasiat yang berguna dalam kesihatan tubuh.

Bawang putih bukan sahaja sejenis herba yang dicampur dalam masakan. Malah ia juga digunakan sebagai ubatan untuk merawat atau mencegah sebarang penyakit. Kajian makmal menunjukkan yang Allicin, sebatian yang terdapat dalam bawang putih mempunyai pelbagai manfaat.

 

Khasiat dan kelebihan Bawang Putih
  • Adalah antibiotik yang semulajadi dan selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkam sistem imun badan dan menghalang penyakit berjangkit seperti selesema.
  • Membantu menghalang alergi seperti sinus dan asthma
  • Mempertingkatkan sistem penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman.
  • Menurut kajian dengan pengambilan 2 – 4 tablet garlic dapat membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Sebagai detoks kerana mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas.
  • Menurunkan kolestrol
  • Melindungi jantung
  • Menghalang strok dan penyakit kolonari
  • Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser – Nitrosamine.
  • Menstabilkan glukos dalam tubuh.

garlic

Keistimewaan Garlic Shaklee

  • Diperbuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik
  • Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif.
  • Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary
  • Mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif baawang putih dan keberkesanannya.
  • Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas bawang putih segar.
  • Mengandungi Spearmint untuk mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.

credit to : http://nadraamat.blogspot.com/2013/10/kelebihan-dan-khasiat-garlic-shaklee.html

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Ya Allah, rasa risau dan berdebar-debar bila masalah jerebu ni makin lama menjadi semakin teruk. Dah sampai ke tahap darurat pula tu.

Jom baca sikit tentang IPU

Indeks Pencemaran Udara (IPU) merupakan salah satu cara untuk mengetahui tahap teruknya jerebu. Ia melibatkan pengukuran kuantiti zarah halus merbahaya seperti karbon monoksida, sulfur dioksida, nitrogen dioksida dan ozon. Pengelasan tahap kualiti udara mengikut IPU adalah seperti berikut:

Nilai IPU Kualiti udara

0 – 50 Baik
51 – 100 Sederhana
101 – 200 Tidak sihat
201 – 300 Sangat tidak sihat
301 – 400 Berbahaya
401 – 500 Sangat berbahaya
Lebih 501 Darurat

Berita pada 23/06/2013 : Semua sekolah di Daerah Muar dan Ledang ditutup esok sehingga diberitahu kelak selepas IPU cecah 767 hari ini.

Jadi, pastikan anda berhati-hati dan berjaga-jaga ya.

1) Kurangkan aktiviti di luar rumah

2) Pakai penutup hidung dan mulut semasa keluar (mask)

3) Banyakkan minum air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari

4) Elakkan merokok

5) Basuh muka & tangan selepas pulang dari aktiviti luar

Adakah supplemen shaklee yang boleh membantu?

Ini antara supplemen yang saya cadangkan

Nutriferon – menguatkan sistem imunisasi badan. Cuaca yang kurang bersih menyebabkan badan lebih mudah mendapat penyakit. Jadi, penting untuk kita tingkatkan sistem imunisasi badan.

Performance Drink –  minuman isotonik yang membantu mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi dan memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

Vitamin E – antioksidan yang membantu membuang abormal-abnormal dan menentang radikal bebas dalam badan.

jerebu

Sungguh saya sangat-sangat risau. Apatah lagi suami berada di Johor demi tugas, namun saya sudah bekalkan supplemen untuknya. Harap dapat membantu meningkatkan kualiti kesihatannya dengan izin Allah.

Ya Allah, permudahkanlah kami melalui ujianMu ini, jadikanlah kami lebih dekat dan bertaqwa kepadaMu

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

 

Vivix merupakan tonik/jus anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Ramuan utama Vivix terdiri dari European Elderberi, Polygonum Cuspidatum, Lobak Ungu dan yang paling istimewa sekali Anggur Muscadine.

Apa hebatnya Anggur Muscadine ni?

Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resevratrol yang tinggi!(sumber)

1. Anggur Muscadine sesuai dengan iklim hangat & lembap. Berlainan dengan anggur jenis lain yang mahukan iklim dingin.
2. Ia salah satu faktor kenapa anggur muscadine sangat tahan lasak, tinggi anti oksidan dan tinggi kandungan phytonutrients kerana keduanya adalah satu cara alam semulajadi melindungi tanaman seperti anggur muscadine (umpama antibodi semulajadi pada buah)
3. Ia dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang besar selain kandungan nutrien yang lebih power dari anggur biasa.
4. Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom. Anggur Muscadine mempunyai 20 pasang.
5. Ia mempunyai kadar Resveratrol 6x lebih tinggi dari anggur merah
6. Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid
7. Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya keranasigh/div>
  • Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur
  • Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
  • Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna

(sumber)

European Elderberry

  • Mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri atioksidan yang kuat, menyebabkan sistem imun yag lebih kukuh unuk melawan jangkitan virus dan bakteria
  • Sangat kaya dengan sebatian yang dikenali anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang.
  • Elderberi tidak hanya kaya dengan anti-oksidan tetapi juga vitamin A, B dan C serta nutrien seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin.
  • Selain menguatkan sistem imunisasi bagi melawan virus dan flu, berkesan terhadap jangkitan asma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetes
  • Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung
  • Elderberi juga membantu mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

Polygonum Cuspidatum

  • Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepu) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga banyak ditemua di Amerika Utara dan Eropah.
  • Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah
  • Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan bayak jenis perubatan tradisional Cina.
  • Ahli-ahli sains telah menjalankan pelbagai ujian terhadap resveratrol. Ujian tersebut mendapati resveratrol mampu melambatkan proses penuaan, menurunkan tahap kolesterol dan tekanan darah, meningkatkan prestasi olahraga dan menyingkirkan sebatian yang tidak diperlukan oleh tubuh.

Lobak Ungu

  • ia adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytkimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumaris dan sesquiterpenses.
  • Mengandungi anthocyanins (menyebabkan warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran) yang juga sebagai antioksidan yang mustajab
  • Kajian menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen.
  • Ia juga mempamerkan kesan pada salur darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Gabungan 4 jenis ramuan ini menghasilkan VIVIX!


Dan sebab perbezaan ini lah anda perlu memilih Vivix kerana manfaatnya :

• Membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan
• Membantu peningkatan metabolisme
• Membantu mengekalkan kesihatan sistem kardiovaskular
• Membantu mengurangkan risiko pembekuan darah
• Boleh membantu mencegah masalah jantung dan strok
• Membantu badan mengekalkan sistem imun yang sihat
• Satu antioksidan yang kuat yang membantu melawan radikal bebas berbahaya
• Membantu menggalakkan panjang umur
• Adakah dilaporkan untuk membantu dalam kehilangan berat badan (slimming)
• Membantu mengurangkan keradangan
• Membantu mengekalkan tahap kolesterol yang sihat
• Membantu menggalakkan paras gula darah yang sihat

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Jom baca artikel keluaran iSihat Ogos 2012 di bawah ni. Nak lebih jelas, boleh klik untuk besarkan ya.

Jadi, ibu-ibu perlu ingat untuk jaga juga pemakanan supaya di kecil mendapat khasiat yang terbaik. Bila ibu makan makanan yang berkhasiat, si kecil pun bertambah sihat, insyaAllah.

Apa yang kami cadangkan supaya anda dan bayi dapat khasiat sepenuhnya?

Apa kepentingan setiap supplemen ini pula?

Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh

Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU. Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan…secara automatik kesan baik pd bby..susah nak kena kembung.

Kalsium@ Ostematrix : 
Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

ESP @ Energizing Soy Protein :
Kompisis vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

 

Setiap pembelian akan disertakan dengan jadual pengambilan dan konsultasi berterusan KHAS untuk pelanggan HANIS AMIN SHAKLEE STORE SAHAJA untuk mendapatkan hasil yang optimum.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

 

Assalamualaikum…

Apa itu Vitamin C?

Vitamin C atau asid askorbik (asid L-askorbik atau L-askorbat) merupakan sejenis zat nutrien terpenting yang diperlukan oleh manusia dan beberapa spesies haiwan tertentu, dan juga merupakan salah satu dari jenis-jenisvitamin utama. Dalam keperluan organisme hidup, askorbat adalah sejenis bahan bersifat anti-pengoksidaan, kerana dilihat mampu menjaga badan manusia melawan tekanan oksidatif.[1] Ia juga merupakan kofaktor dalam sekurang-kurangnya lapan tindak balas enzim, termasuk tindak balas sintesis beberapa jenis kolagen yang boleh menjadi penyebab simptom kegagalan penerimaan Vitamin C seperti penyakit kancing gigi.[2] Bagi haiwan, tindak balas ini adalah penting untuk menyembuhkan luka serta mengelakkan berlaku pendarahan pada kapilari dan pembuluh darah.

Tumbuhan biasanya merupakan sumber terbaik vitamin C, namun jumlah Vitamin C di dalam makanan berasaskan tumbuhan adalah bergantung kepada spesies tumbuhan tersebut, keadaan tanah, suhu dan iklim pertumbuhan tanaman, tempoh masa tuaian, keadaan penyimpanan dan langkah penyediaan.[3]

Mejoriti besar spesies haiwan dan tumbuhan mensintensis vitamin C sendiri, maka sesetengah (bukan semua) keluaran haiwan boleh dijadikan sumber pemakanan vitamin C.
Vitamin C banyak dihasilkan di dalam hati dan kurang dihasilkan dalam otot. Namun sejak otot dijadikan sumber utama bahan daging bagi penggunaan diet makanan harian manusia di barat, produk haiwan bukanlah merupakan sumber vitamin yang terpenting lagi. Vitamin C juga terdapat dalam susu ibu, tetapi tidak terdapat dalam susu lembu mentah.[9] Semua lebihan Vitamin C yang tidak digunakan oleh badan akan disingkirkan melalui sistem ginjal dan dibuang melalui air kencing.
Apa fungsi Vitamin C sebenarnya?
1. Membentuk kolagen.
2. Membaiki Simtom Pendarahan
3. Peningkatan sistem imun.
4. Memerangi kanser
5. Mencantikkan kulit.
6. Memperbaiki insomia
7. Membantu mengekalkan kolstrol sihat.
*****************************************************************************************************************
Shaklee juga mempunyai Vitamin C iaitu diberi nama Sustained Release Vitamin C 500mg.
Sustained Release Vitamin C 500mg

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

(Sumber : Shaklee Malaysia)
Apakah perbezaan Shaklee?*
“Sains pembebasan secara berterusan secara semulajadi” Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya[500mg] dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin C Shaklee [ di dalam jurang masa 5 jam] mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid [ 25% dari bioflavonoid diekstrak dari kuit buah] yang juga dikenali sebagai vitamin C complex. Ia mempunyai kemapuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
sumber : AnakkuWiraku
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS/WhatsApp ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Alhamdulillah, 9 hari lagi sebelum kita meninggalkan tahun 2011. Dan juga 9 hari lagi sebelum berakhir promosi disember. *wink* Bersyukur kepada Allah kerana masih memberikan rezeki untuk terus bernafas di muka bumi ini.

Hujung tahun ni ramai yang ambil peluang untuk bercuti bersama keluarga kan. Cuti, cuti juga kesihatan jangan lupa. Tentu tak seronok kalau tengah bercuti ada ahli keluarga yang demam, selsema dan sakit.

Jika ke mana-mana, saya akan sentiasa pastikan 2-3 peket Nutriferon ada dalam handbag. Bila mula rasa tak sihat je, saya akan tambahkan pengambilan Vitamin C kepada 2 biji. Bila dah mula selsema atau demam, saya terus ambil sepeket nutriferon (fast track sket. hehe) Alhamdulillah, biasa akan cepat sedikit reda berbanding dulu.

Sebagai manusia biasa memang takkan lari dari sakit. Bukannya bila makan vitamin terus penyakit takkan datang. Sakit tu kan salah satu cara pembersih dosa bagi mereka yang sabar menghadapinya.

“Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”

(HR. Bukhari-Muslim)

Saya ambil petikan artikel daripada saudara Zaldy Munir.

“Setiap orang pasti pernah mengalami sakit. Rasulullah SAW sendiri mengalami sakit demam berat. Namun begitu Nabi tetap sabar dan tabah. Beliau mengatakan kepada Ibnu Mas’ud ra, bahawa penyakit yang datang ke dalam tubuh seorang Muslim itu dapat menggugurkan dosa sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”

“Dalam waktu lain, Rasulullah menjenguk Salman al-Fahrisi yang tengah berbaring sakit. Rasulullah bersabda. “Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.””

“Rasulullah pun melarang untuk mencela penyakit. Ketika Ummu Saib sakit demam dan mencela penyakit yang menimpanya, Nabi bersabda. “Janganlah kamu mencela demam. Karena sesungguhnya demam itu menikis kesalahan anak cucu Adam sebagaimana bara api mengikis keburukan besi.” (HR. Muslim)”

Namun, ia tidak menghalang kita untuk berusaha mencegah sakit dan berusaha mengubati sakit sama ada secara ruhi (banyakkan bertaubat dan berzikir) ataupun secara fizikal (makan ubat, ambil supplemen, berurut).

Jadi, sambil bercuti tu jangan lupa jaga kesihatan iman, amal dan fizikal.  winking

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

Tahukah anda, di Amerika Syarikat ada program khas tentang penggunakan supplemen Omega-3 untuk ibu hamil yang bertajuk “Omega-3 for Baby and Me”. Program tersebut bertujuan untuk meningkatkan kesedaran pada ibu bahawa DHA sangat penting untuk ibu hamil. DHA bukan sahaja penting untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi yang dikandung, malah dapat menurunkan risiko kelahiran premature dan bayi berat lahir rendah(BBLR).

DHA atau nama saintifiknya, Docosahexaenoic, adalah sejenis asid lemak omega-3 poli tak tepu yang berantai panjang, dijumpai dalam setiap sel dalam badan. DHA adalah penting untuk perkembangan dan kefungsian otak, mata dan sistem saraf pusat. Semasa mengandung, janin yang sedang membesar bergantung kepada ibunya untuk mendapat DHA yang diperlukan. Ini kerana DHA diperolehi daripada makanan yang dimakan, maka kandungan DHA dalam diet seseorang ibu menentukan sebanyak mana DHA yang dapat disalurkan kepada janin.

Penelitian manfaat Omega-3 untuk ibu hamil dan ibu menyusu:

  • Dalam buku Omega-3 Oils, A Practical Guide , 1996 karangan Donald Rudin, MD dan Clara Felix disebutkan bahawa Omega-3 berperanan penting dalam perkembangan sistem imun, yang terbentuk selama masa kehamilan dan bulan-bulan pertama selepas kelahiran. Jika seorang wanita hamil kurang mengambil Omega-3, anaknya boleh menderita gangguan fizikal dan mental kerana kurangnya sistem kekebalan tubuh.
  • Asid lemak esensial Omega-3 juta mempunyai peranan yang sangat penting pada perkembangan otak janin. Pada tahun 1968, seorang saintis Sweden, Lars Svennerholm mendapati DHA (dari Omega-3) adalah majoriti asid lemak tepu yang terdapat di dalam otak dan merupakan bahan baku penyusun sel otak. Dia juga menyimpulkan bahawa perkembangan sel otak janin sangat bergantung kepada jumlah Omega-3 yang berasal dari ibunya, kerana janin belum dapat mengubah asid lemak dalam tubuhnya sendiri.
  • Sebuah suruhanjaya ahli yang dipimpin oleh Berthold Koletzko, MD ., Rumah Sakit Anak Dr. Von Hauner, Universiti Munich menyatakan bahawa wanita hamil dan menyusui perlu mengambil sekurang-kurangnya 200-300 mg DHA satu hari. Mereka mendapati wanita dengan pengambilan Omega-3 DHA lebih tinggi mempunyai kehamilan lebih sihat, dengan berat bayi lahir yang lebih tinggi dan kehamilan tidak cukup bulan yang lebih sedikit. Pengambilan DHA juga dihubungkan dengan peningkatan kecerdasan kanak-kanak dan perkembangan mata.
  • University of Western Australia meneliti 98 wanita hamil yang mengambil 4 gr tambahan Omega-3 dari ikan atau 4 gr olive oil (minyak zaitun) sehari selama 20 minggu kehamilan hingga bayi lahir. Setelah anak yang lahir berusia 2 tahun, ujian dilakukan  untuk melihat kadar pertumbuhannya. Anak-anak yang ibunya mengambil suplemen Omega-3 juga mempunyai nilai yang lebih tinggi pada koordinasi mata dan tangan, kemampuan berbicara, lamanya waktu berbicara, dan jumlah kosa kata yang mereka miliki berbanding dengan kanak-kanak yang ibunya mengambil Olive Oil. Profesor Susan Prescott yang memimpin kajian tersebut menyebutkan tambahan Omega-3 yang diambil terus menerus selama kehamilan bukan sahaja selamat, tapi juga sangat diperlukan bagi bayi dan ibu di kemudian hari.
  • Para pakar dari National Institute of Health dan International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids (NIH/ASSFAL) mengesyorkan pengambilan sebanyak 300mg DHA setiap hari bagi ibu mengandung dan menyusu.
Bagaimana pula kandungan OmegaGuard Shaklee?

Ia mengandungi :
Total Omega-3 Fatty Acids – 330mg
EPA – 180mg
DHA – 120mg

Kandungan ini untuk setiap kapsul. Sikitnya kandungan DHA? Ya, sebab itu ia boleh diambil 2-3 tablet sehari. Mungkin juga kita ada ambil sumber DHA dari ikan dan lain-lain, jadi boleh kurangkan pengambilannya. Yang lebih penting Omega Guard Shaklee, adalah daripada ikan dan bukan hati ikan(spt Cod Liver Oil) dan dibuat tapisan 2 kali atau lebih untuk membuang bahan-bahan merbahaya.

Menurut kajian terbaru, kanak-kanak berusia satu tahun hingga dua tahun memerlukan sebanyak 100 miligram (mg) hingga 120 mg DHA setiap hari dan 100-150 mg bagi kanak-kanak berusia dua tahun hingga empat tahun serta 150-200 mg bagi usia empat tahun hingga enam tahun. (sumber)

Sebab itu, OmegaGuard Shaklee sesuai diambil oleh kanak-kanak seawal usia 1 tahun. Memang cukup untuk keperluan mereka. Jadi, satu botol boleh kongsi antara ibu dan anak. Jimatkan??

sumber lain :

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?