Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Posts Tagged ‘kalsium’

Shaklee Effect : Kenapa saya suka Ostematrix?

Assalamualaikum…

Sejak saya cuba Ostematrix, jarang-jarang saya tinggal produk istimewa ini. Saya mula ambil sejak menyusukan anak pertama iaitu Muadz. Mula-mula ambil set asas penyusuan je. Lepas Muadz dah setahun baru ambil set 3M dan terus jatuh cinta dengan ostematrix ni. Masa mengandungkan Zilal, memang langsung tak tinggal sampailah ke hari ini.

 

Nak tau ostematrix ni apa?

kenapa saya suka ostematrix

Read the rest of this entry »

Benarkah mengambil supplemen kalsium menyebabkan sembelit?

Assalamualaikum..

Ada yang rasa risau dan ragu-ragu untuk ambil supplemen kalsium kerana dikhuatiri menyebabkan sembelit. Benarkah supplemen kalsium menyebabkan sembelit? Benar, supplemen kalsium memang boleh menyebabkan sembelit dan merosakkan buah pinggang sekiranya tidak diambil dengan jumlah Magnesium yang sesuai. Jadi, sangat penting sebelum mengambil sesuatu supplemen kalsium, perlu lihat dulu adalah kandung magnesium di dalamnya dan adalah kuantitinya bersesuaian.

Bagaimana kalsium-magnesium membantu pelawasan?

Read the rest of this entry »

Assalamualaikum…

Sejak saya kenal dan bercinta dengan Shaklee, ostematrix memang supplemen yang saya xpernah tinggal. Memang suka sangat dengan ostematrix sejak cuba ambil dan setelah mengenalinya.

Apa yang best sangat ostematrix ni? Haaa…meh saya cerita..

Biasalah, kita hujung minggu ni kadang-kadang bermacam-macam aktiviti, kadang sampai tak sempat nak duduk nak baring. Lagi pula dengan kena kendong si kecil ke sana ke mari.

image

Menghias dewan untuk program IKRAM. Berjaya juga buat spiral ballon tu.

image

Muadz dapat hadiah sertai acara kanak-kanak

Bila balik rumah je, start baring baru terasa sakit-sakit badan. Nak meluruskan badan pun rasa tak selesa. Kaki dah start rasa sengal-sengal. Malam tadi sebelum tidur, macam biasa ambil 4 biji ostematrix.

Alhamdulillah, pagi ni bangun dengan segar walaupun malam tadi banyak kali juga Zilal bangun menyusu. Sakit-sakit badan dah tiada. Dan yang best, pagi-pagi dah selesai melawat encik tandas membuang apa yang perlu.

Masa pantang dulu pun seronok je ambil ostematrix sebab dah tak takut nak ke tandas selepas bersalin. Tak perlu nak meneran sangat, ia keluar secara natural (maaf ya kalau ada yang geli tapi penting tau jaga sistem penghadaman kita ni. Kat situ la kebanyakan punca penyakit.)

Memang saya fall in love dengan ostematrix. Rasa badan dan jiwa tak tenang kalau tertinggal. Lagi best sebab bulan ni bulan promosi. Beli 6 dapat tambahan 1 lagi secara PERCUMA!

Sebotol ada 120 biji, hanya RM61 je sebotol, Memang berbaloi-baloi.

Shaklee Ostematrix

Ostematrix Kalsium-Magnesium

Eh, ostematrix ni bukan sekadar kalsium tau. (Bahaya tau kalau ambil kalsium SAHAJA!) Ia dilengkapi dengan magnesium dan vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium. Selain tu ada juga beberapa mineral seperti zink dan boron untuk membantu membina tulang-tulang dari kalsium-magnesium tadi. Kalau ambil nutrien tapi tak dapat diserap dan digunakan oleh badan nak buat apa kan, membazir je.

Eh, dah excited nak beli? Boleh..boleh..

☎ SMS/WhatsApp : +6010-4289601

atau

☎ Hubungi pengedar kami di seluruh Malaysia :

http://healthy.babykawaiistore.com/hanis-amin-biz-partner/

✔ Register sebagai ahli Shaklee bersama group kami untuk dapatkan harga ahli di:
http://healthy.babykawaiistore.com/membership/cara-daftar-

Assalamualaikum..

Tahukah anda?

Kalsium berperanan sangat besar dalam kesihatan . Wanita yang mengalami kekurangan kalsium berisiko mengalami gangguan hormon tiroid yang boleh mencetuskan kerapuhan tulang dan batu buah pinggang .

Penyakit hipertiroid atau primary hyperparathyroidism ( PHPT ) dianggarkan dialami oleh 1 dari 800 wanita dalam hidupnya . Penyakit tersebut paling sering dialami wanita usia post – menopause .

PHPT disebabkan oleh kelenjar paratiroid terlalu aktif mengeluarkan hormon paratiroid . Selain berkaitan dengan gangguan buah pinggang dan kerapuhan tulang , penyakit ini juga meningkatkan risiko tekanan darah tinggi , serangan jantung , dan stroke .

Dalam laporannya di British Medical Journal , para penyelidik menyebutkan bahawa pengambilan kalsium yang cukup boleh mengelakkan gangguan tiroid .

Orang dewasa memerlukan sekitar 700 mg kalsium setiap hari . Keperluan kalsium boleh didapatkan dari ikan , susu , dan produk derivatif , sayur-sayuran berdaun hijau , serta kacang – kacangan .

Kajian mengenai manfaat kalsium itu dilakukan dengan melibatkan 58.300 wanita yang mengambil bahagian dalam kajian Nurse ‘s Health Study . Para peserta berusia antara 39 dan 66 tahun di tahun 1986 ketika kajian bermula . Mereka juga tidak punya riwayat PHPT .

Selepas 22 tahun , diketahui bahawa mereka yang cukup mengambil kalsium mempunyai risiko PHPT 44 peratus lebih rendah berbanding dengan yang kekurangan . ( Heri.F / British Medical Journal )

 

———————————–

Shaklee Ostematrix Bukan sekadar Kalsium!

Slide26

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Membekalkan 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi, 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya, 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Masih ramai ibu-ibu yang ragu-ragu untuk ambil supplemen ketika hamil kerana pelbagai mitos. Vitamin sememangnya boleh didapati daripada bahan makanan, walau bagaimanapun kebanyakan orang tidak mengambil jumlah makanan yang mencukupi untuk mendapatkan sumber vitamin yang mencukupi.

Dari Blog Dr Zubaidi

Dari Blog Dr Zubaidi

 

Wanita hamil perlu tahu bahawa mereka berkongsi nutrisi dengan bayi dalam rahim. Oleh itu, wanita hamil perlu mendapatkan bekalan nutrisi secukupnya seperti vitamin dan mineral tambahan. Tapi tidak bermakna dengan pengambilan suplemen ibu boleh meninggalkan pemakanan yang mengandungi karbohidrat, protein, lemak dan air. No, no, no….

 

Supplemen dan dos yang dicadangkan

ASID FOLIK

  • PENTING bagi perkembangan fizikal dan saraf bayi dari awal kehamilan
  • sebaiknya diambil sebaik persenyawaan  berlaku bagi MENGHALANG kecacatan Neural Tube disamping membantu  pembentukan saraf dan sel-sel lain
  • oleh itu digalakkan diambil sebaik sahaja berkahwin kerana ada berlaku kehamilan tidak dirancang (bunting pelamin la tu)

Dos dicadangkan                :   400 mcg/day

Dos vitamin Shaklee           :  200 mcg/kapsul (B-compleks Shaklee)
200 mcg/kapsul (Vita-lea Iron Formula Shaklee)

 ZAT BESI (IRON)
  • PENTING untuk pembentukan sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tubuh
  • KURANGKAN risiko kelahiran pramatang
  • TERLEBIH ambil dos boleh menyebabkan sembelit dan pedih perut
  • PENGGANGGU serapan zat iron adalah ikan, daging merah, hati, produk tenusu seperti susu, mentega atau keju dan suplemen kalsium. **(ambil sejam sebelum atau 2 jam selepas makan dan iron tidak boleh di makan dengan kalsium)

Dos dicadangkan           : 18 mg/day (wanita tidak hamil)
: 27 mg/day (wanita hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : 9 mg/kapsul (Vita-lea Iron Formula)

KALSIUM

  • PENTING bagi pembentukan tulang dan gigi
  • KEKURANGAN kalsium, ibu hamil terdedah kepada risiko preeclampsiayang boleh membawa maut kepada ibu dan ank dalam rahim
  • suplemen kalsium yang diambil perlu mengandungi Vitamin D dan Magnesium

Dos dicadangkan           : 1000 mg/day (wanita tidak hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : 225 mg/kapsul (Vita-lea Iron Formula)
500 mg/hidangan (Energizing Soy Protein)
250 mg/kapsul (Ostematrix)

OMEGA-3

  • PENTING bagi perkembangan otak, pembentukkan sistem saraf dan menjamin penglihatan yang baik
  • ikan Salmon adalah sumber terbaik omega-3 tetapi dikhuatiri boleh menyebabkan keracunan merkuri kerana pencemaran sungai di US

Dos dicadangkan           : 200-300 mg/day (wanita hamil dan menyusukan anak)

Dos Vitamin Shaklee    : 330 mg/kapsul (Omega Guard)

VITAMIN A

  • PENTING bagi perkembangan fizikal, penglihatan dan daya tahan tubuh
  • TERLEBIH dos boleh menyebabkan kecacatan pada bayi

Dos dicadangkan           : kurang @ sama dengan 5000 IU/day (wanita tidak hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : Vitamin A as beta carotena 1250 IU/kapsul (Vita-lea Iron Formula)
Vitamin A as Vitamin A acetate 1250 IU/kapsul (Vita-lea Iron Formula)

sumber

set-kehamilan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Sebelum ini, saya ada sharekan kepentingan supplemen semasa hamil tapi tahukah anda kebanyakan ibu kurang mengambil berat tentang pengambilan kalsium semasa hamil. Ramai yang risau tentang kalsium di kalangan anak-anak, tapi pada ibu sendiri (dan bapa juga) tidak dirisaukan tentang keperluan kalsium. Malah ada ibu menyusu yang tidak kisah tentang sakit2 tulang atau gigi yang rosak (akibat kurang kalsium) asalkan anak mendapat zat yang cukup
.
Jom lihat apa kata artikel KOSMO :

Kurangkan komplikasi semasa meneran

Oleh NIZHA PERIASWAMY
nizha.periswamy@kosmo.com.my

APABILA bercakap mengenai kepentingan kalsium, kebanyakan daripada kita sering kali merujuk zat itu hanya untuk kanak-kanak sebagai sumber tumbesaran tulang.

Bagi orang tua pula, ia penting bagi mengelakkan pereputan tulang. Jarang sekali orang muda atau yang berada di usia pertengahan mengambil berat mengenai pengambilan kalsium dalam struktur diet harian mereka.

Selain diperlukan golongan dewasa yang aktif, tahukah anda bahawa kalsium adalah zat yang amat penting bagi ibu-ibu hamil? Kekurangan pengambilan kalsium atau kealpaan dalam memberi tumpuan terhadap zat kalsium sebenarnya boleh menyebabkan komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. Lebih buruk, kesannya akan berterusan sehingga usia tua.

“Saya terkejut apabila ada doktor yang tidak mempraktikkan pemberian pil kalsium kepada ibu-ibu mengandung ketika membuat pemeriksaan bulanan. Kalsium dilihat sebagai satu zat yang amat penting di samping zat besi, folik, potasium dan lain-lain,” kata pembuka Pakar Obstetrik dan Ginekologi Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya (PPSDSJ), Dr. Delilah Ahmad.

Beliau yang mahu semua ibu hamil tidak memandang remeh keperluan kalsium juga berharap agar golongan suami turut mengambil peranan mengingatkan pasangannya.

Apabila berjumpa doktor dalam sesi pemeriksaan, pasangan dinasihatkan agar jangan segan untuk meminta pil kalsium di samping mengamalkan diet tinggi zat kalsium.

“Sebanyak 75 peratus ibu-ibu hamil tidak mengambil keperluan kalsium yang mencukupi dan ketidaksedaran ini akan memberi kesan kepada mereka khususnya pada semester ketiga mereka mengandung dan saat-saat melahirkan anak,” kata beliau.

Jelas Delilah, ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa.

IBU hamil perlu sentiasa memastikan kesihatan tulang.

Ia bermakna seseorang itu perlu mengamal pengambilan susu segar sebanyak satu liter setiap hari. Delilah yakin, ibu-ibu sekarang kurang mengamalkan pengambilan susu, sama ada tidak meminatinya atau ada pula yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa.

“Jika ibu-ibu hamil ini tidak suka mengambil susu, saya percaya terdapat banyak susu berperisa di pasaran khas untuk mereka. Pengambilan keju, dadih dan makanan yang berkaitan dengan susu juga boleh diamalkan bagi menggantikan susu.

“Selain produk tenusu, ibu-ibu hamil boleh mengambil makanan pejal yang tinggi zat kalsium termasuk sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan bilis, salah satu makanan yang mempunyai kandungan kalsium paling tinggi,” katanya.

Diet sumber asli

Kata Delilah, walaupun ibu-ibu itu dibekalkan dengan pil kalsium, mereka tetap perlu mengamalkan diet sumber asli seperti yang di senaraikan itu.

Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.

Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.

“Banyak penyelidikan dan kajian, atau lebih tepat kira-kira 14 kajian yang disenarai dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendapati kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi,” terang Delilah.

PARA ibu yang tidak boleh bertoleransi dengan laktosa disaran mengambil suplemen kalsium sebagai ganti.

Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggi.

Secara amnya, kalsium yang sedia dimiliki ibu akan diserap oleh bayi semasa dia membesar terutamanya dalam proses pembentukan tulang. Kesan paling ketara adalah ibu hamil akan kekurangan kalsium pada jumlah yang besar khususnya di akhir tempoh kehamilan.

Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.

“Mereka yang mempunyai ketumpatan jisim tulang yang sangat rendah akibat kekurangan kalsium dan berat tulang yang kecil berpotensi besar mengidap osteoporosis dan pada kadar lebih cepat.

Untuk mengesan jisim dan densiti tulang, mereka boleh membuat pemeriksaan di hampir semua klinik umum,” katanya yang turut mencadangkan agar pemeriksaan itu dilakukan sebagai langkah memahami lebih lanjut keadaan tulang badan.

Kehilangan kalsium

Kehilangan kalsium dalam kalangan ibu hamil secara relatif lebih banyak iaitu sekitar tiga hingga 10 peratus berbanding wanita menopaus yang kehilangan satu hingga tiga peratus.

“Itupun sudah dikira banyak. Bayangkan dengan kehilangan lebih tujuh peratus? Kehilangan ini berpunca daripada permintaan yang tinggi terhadap kalsium oleh bayi,” terang Delilah.

Jika ada orang yang berpendapat pengambilan kalsium boleh dikurangkan selepas beranak, itu juga satu tindakan yang salah.

IKAN bilis adalah sumber kalsium paling utama, mudah didapatkan dan senang diintegrasi dalam sajian seharian.

Sebenarnya, ibu-ibu khususnya yang menyusukan anak perlu terus mengekalkan pengambilan kalsium pada kadar yang sama. Kalsium diperlukan untuk mengiringi proses merehatkan otot rahim yang mengecut semula mahupun sewaktu kedatangan haid.

“Selian itu, pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.

“Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri,” kata beliau merujuk kepada komplikasi yang paling digeruni ibu-ibu hamil.

Oleh yang demikian, Delilah menasihati ibu-ibu yang merancang hamil, sedang hamil mahupun yang sudah melahirkan anak supaya mengekalkan mengambil kalsium sama ada berbentuk suplemen mahupun daripada sumber semula jadi.

Sumber :  http://vitaminsemulajadi.com/kalsium-untuk-ibu-hamil-kurangkan-komplikasi-semasa-meneran/

Adakah anda mengambil kalsium yang mencukupi?

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum

Susu merudum ketika haid?

Sesetengah wanita mengalami penurunan dalam penghasilan susu ibu sejak dari ovulasi (pertengahan kitaran) sehingga hari pertama atau dua tempoh haid datang. Tahap kalsium dalam darah wanita secara beransur-ansur berkurangan sepanjang tempoh masa ini, dan bagi sesetengah wanita penurunan kalsium dalam darah menyebabkan penurunan dalam bekalan susu. Bagi wanita yang mempunyai masalah ini, kalsium-magnesium tambahan boleh membantu. Amalan ini juga telah dilaporkan akan mengelakkan kekejangan rahim dan beberapa ketidakselesaan prahaid(PMS).

Dos kalsium tambahan yang disyorkan adalah antara 500 mg calcium/250 mg magnesium dan 1500 mg calcium/750 mg magnesium (dos yang lebih tinggi adalah umumnya lebih berkesan). Dos kalsium yang tinggi ini tidak boleh diambil secara solo, tetapi sebagai kombinasi kalsium dan magnesium. Jika tidak kalsium tidak dapat diserap ke dalam badan dengan baik. Jumlah pengambilan makanan tambahan(supplemen) bergantung kepada komposisi diet anda – lebih banyak pemakanan protein haiwan, lebih kalsium-magnesium yang diperlukan. Jika anda adalah seorang vegetarian, dos yang lebih rendah lebih baik.

sumber

SHAKLEE OSTEMATRIX Ostematrix kalsium-magnesium

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. Pengambilan yang disyorkan ialah sebanyak 4 biji sehari, di mana akan membekalkan 1000 mg kalsium/400 mg magnesium. Ini bermakna, setiap sebiji pil Cal-Mag Shaklee boleh membekalkan 250 mg kalsium/ 100 mg magnesium.

“Kenapa Shaklee tak buat sebiji ‘gedabak’ terus macam Vita-Lea? Leceh laa nak kena makan 4 biji pulak.”

Inilah keunikan Shaklee. Anda boleh tentukan berapa jumlah kalsium-magnesium dan Vitamin D yang anda perlukan setiap hari. Andaikan, anda dah minum segelas susu penuh tinggi kalsium pada waktu pagi, tak perlulah anda makan sampai 4 biji. Anda kira sendiri, dan dapatkan baki jumlah kalsium & vitamin D harian yang anda perlukan melalui OsteMatrix. Kalau buat sebiji besar terus nanti, takkan anda mahu kerat 4 pula kan? Tak hygiene & accurate nanti. Maka, sebab itulah OsteMatrix didatangkan dalam sebiji pil yang comel, yang lengkap dengan khasiat Kalsium-Magnesium-Vitamin D dan banyak lagi yang mudah untuk anda ambil.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum..

Ternanti-nanti promosi Mac 2013? Bagi sesiapa yang like dan follow FB page kami Hanis Healthy Life, tentunya dah maklum tentang promosi bulan ini. Malah dah ada yang order pun. Jadi, untuk dapat update dengan lebih cepat, boleh like dan follow page kami ya.

Promosi Mac 2013 - Ostematrix buy 6 FREE 1

 

Ostematrix bukan sekadar Kalsium, tetapi dilengkapi dengan Magnesium dan Vitamin D untuk penyerapan dan hasil yang lebih baik. Sekiranya pengambilan kalsium dan magnesium tidak seimbang, boleh menyebabkan bahaya pada tubuh tapi jangan risau sebab shaklee dah hasilkan gabungan kalsium-magnesium bersama Vitamin D yang terbaik dan tentunya seimbang untuk anda.

Bagi yang ternanti-nanti promosi untuk set penyusuan, masalah sendi dan kesihatan wanita. Inilah masanya. Nak tau lebih lanjut?

Hubungi kami sekarang ya!

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Assalamualaikum…

Pengambilan supplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk meningkatkan hasil penyusuan tetapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Tentunya itu antara sebab ibu-ibu memilih untuk menyusukan sendiri bayi.

 

Apakah kegunaan supplemen-supplemen ini untuk penyusuan?

Protein – Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalamm membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3 hidangan protein berkhasiat sehari.

Multivitamin – Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

Vitamin C – Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu, menyusui bayi secara ekskusif dapat melindungi bayi anda dari kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.

Vitamin B kompleks – Vitamin B kompleks merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

Kalsium – 40% daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

Alfalfa – Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

Asid Lemak Omega 3 – Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan pengembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan(ADHD) atau autisme.

sumber : Majalah Shaklee Today

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

 

Hubungi :

Hanis Amin (Shaklee ID : 837662)

♥ SMS | WhatsApp : 010-4289601
♥ Email : hanisamin@gmail.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/hanisaminstore

Assalamualaikum..

2 hari lepas, saya ada sharekan persediaan penyusuan ketika hamil. Hari ni saya nak sharekan tips dan soal jawab dalam majalah PAMA

S : Kini saya hamil anak kedua. Saya berazam mahu menyusukannya selama yang boleh. Apa panduan untuk saya ikuti sepanjang hamil, awal kelahiran dan selepas tempoh enam bulan melahirkan?

Nadia, Setapak, Kuala Lumpur

J : Penyusuan susu ibu adalah proses yang perlu dipelajari oleh ibu dan bayi juga. Persediaan penyusuan susu ibu yang paling penting ialah mendapatkan sebanyak mungkin ilmu sepanjang kehamilan ini. Berikut adalah panduan yang dapat membantu anda dalam menyusukan bayi.
1. Hadiri kelas persediaan penyusuan susu ibu atau kelas antenatal yang menyentuh tentang isu penyusuan susu ibu secara menyeluruh.
2. Mulakan penyusuan susu ibu sejurus selepas bayi dilahirkan, sebaik-baiknya dalam tempoh 1 jam. Kolostrum yang ada dalam beberapa hari pertama kaya dengan protein dan bahan lain yang dapat menghalang jangkitan kepada bayi.
3. Cuba posisi yang berlainan ketika menyusu. Elakkan bersandar kepada bayi. Sebaliknya, duduk dan halakan bayi ke paras payu dara. Gunakan bantal untuk sokongan. Pastikan juga bayi melekap dengan baik.
4. Menyusu mengikut permintaan berdasarkan isyarat kelaparan bayi (baby’s cues) tanpa sekatan. Perhatikan isyarat itu: Mulut bayi buka tutup (mouthing), rooting, meletakkan tangan di mulut dan menangis. Apa-apa pun, jangan tunggu sehingga dia menangis. Adalah penting untuk bayi disusukan mengikut permintaannya.
5. Pastikan payu dara dikosongkan sebaik mungkin setiap kali sesi penyusuan untuk memastikan proses penghasilan susu berjalan lancar. Lebih kerap payu dara dikosongkan (dengan efektif), lebih banyak susu akan dihasilkan!
6. Dapatkan penilaian teknik penyusuan anda daripada pihak profesional terlatih dalam tempoh 24 jam hingga 48 jam pertama selepas kelahiran. Sebaik-baiknya dapatkan panduan daripada perunding laktasi.
7. Susukan bayi sehingga dia puas. Kandungan lemak dalam susu ibu meningkat sewaktu sesi penghisapan. Biarkan bayi selesaikan penyusuan sebelum menawarkan payu dara yang sebelah lagi.
8. Elakkan puting kosong(pacifier).
9. Menyusu secara eksklusif sepanjang enam bulan pertama. Penyusuan susu ibu ideal untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi anda.
10. Jangan beri suplemen (air, air glukos, susu formula, makanan bayi dan lain-lain) kepada bayi.
11. Pemakanan memainkan peranan penting dalam kesejahteraan dan kesihatan ANDA. Apabila anda sihat, bayi pun sihat juga. Diet yang berasaskan empat kumpulan asas adalah disarankan. Walau bagaimanapun, makanan yang anda ambil tidak akan memberi kesan kepada susu tetapi pada tahap kesihatan. Jadi, jaga diri anda.
12. Jika berkerjaya, pastikan anda membuatkan persediaan yang perlu.

sumber : http://pama.karangkraf.com/s-j/persediaan-ketika-hamil-1.14396

Amalkan pemakanan sihat sejak dari hamil, berpantang dan menyusukan.

Kami menyediakan set yang sesuai digunakan sejak dari hamil sehingga menyusukan.

Set Eu-Four Pack Plus

Vita-lea Iron formula : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.
B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.
Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh
Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.
Pengambilan Kalsium turut membantu dalam pelawasan dan juga penyusuan susu ibu. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

ESP @ Energizing Soy Protein :
Kompisis vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Semoga berjaya!!

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

 

Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?