Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung HUMANITARIAN CARE MALAYSIA BERHAD :
Maybank Islamic : 5515 7500 4299
Bank Islam : 1209 2010 0349 04
CIMB : 8602 135 592
Website: www.mycare.org.my

Posts Tagged ‘skin care’

Assalamualaikum…

Vitamin mengandungi banyak sifat yang sangat bermanfaat bagi tubuh manusia. Jika anda ingin menggunakan vitamin untuk merawat wajah anda, cari vitamin A, B Complex, C, E, dan K. Walau bagaimanapun, sebelum mendapatkan vitamin-vitamin tersebut ada beberapa perkara yang perlu anda periksa.

  1. Dapatkan pemeriksaan dengan doktor atau doktor kulit. Ini penting terutamanya sekiranya anda mengandung atau mempunyai penyakait-penyakit tertentu. Ini kerana pengambilan makanan tambahan (vitamin) mungkin akan bertindak balas dengan tubuh anda.
  2. Fahami fungsi vitamin.

Vitamin A membantu memperkuat jaringan pelindung kulit dan membantu membuat kulit lebih elastik dan lebih muda. Ini juga sangat penting untuk pemeliharaan dan perbaikan sel kulit, dan mencegah jerawat.

Penemuan terbaru menunjukkan bahawa Vitamin C mengelakkan kesan matahari dan mengurangkan kerosakan yang diakibatkan oleh radikal bebas (kesan sampingan dari asap, sinar matahari, dan polusi). Radikal bebas mengurangkan kolagen dan elastin, iaitu serat dalam tubuh kita yang membentuk struktur kulit. Vitamin C juga penting untuk penyembuhan luka dan mengandungi kolagen.

Seperti Vitamin A dan C, vitamin E juga memiliki sifat antioksidan. Ini dapat membantu mengurangkan kerosakan kulit disebabkan sinaran matahari.

Biotin, suatu jenis vitamin B yang penting membentuk dasar kulit, rambut, dan sel-sel kuku. Kekurangannya menyebabkan hilangnya dermatitis dan rambut. Niasin(B3), bentuk lain dari Vitamin B, membantu dalam mempertahankan kelembaban untuk menjaga kulit tetap terhidrasi dan sehat.

Vitamin K, yang bertanggung jawab untuk pembekuan darah, juga telah baru-baru ini ditemukan untuk mengurangkan lingkaran hitam di bawah mata dan kedutan.

  1. Tentukan mana yang anda perlukan.

Vitamin A, C, dan E biasanya terdapat dalam banyak produk krim wajah. Vitamin C dan E paling baik bila diterapkan secara langsung pada kulit, sedangkan Vitamin A berfungsi dengan baik apabila dimakan.

Vitamin A boleh didapati dari buah-buahan dan sayuran yang kaya akan beta-karoten. Sifat antioksidannya membuang keluar racun dan radikal bebas dari tubuh. (Shaklee menamakan vitamin A sebagai CaratoMax)

Anda juga boleh mendapatkan Vitamin C dari buah jeruk dan jus dan dengan mengambil 500-100 mg supplemen Vitamin C sehari-hari. Jika Anda ingin menggunakan krim topikal, mencari satu yang mengandung asam L-askorbat, suatu bentuk vitamin C yang dapat menembus lapisan kulit.

Mengambil 400 unit vitamin E sehari-hari tidak hanya dapat mengurangkan kerosakan kulit dari sinaran matahari, tetapi juga dapat mengurangkan produksi sel penyebab kanser. Krim wajah dengan Vitamin E dapat melembabkan dan melembutkan kulit.

Untuk Vitamin B, cari krim yang menngandungi vitamin B Niasin dan lainnya untuk membantu meringankan dan meratakan warna kulit, dan memperbaiki kering, kulit yang teriritasi.

Vitamin K bila digunakan dalam kombinasi dengan Vitamin A, C, dan E dalam krim akan memiliki penyembuhan lebih kuat atau efek bergizi.

  1. Baca label dan pastikan kandungan vitamin.

Pastikan Anda membaca label dengan hati-hati dan mengerti arahan, isi, dan manfaat kesihatan suplemen vitamin atau krim wajah yang akan Anda gunakan.

sumber

Kami juga mempunyai Set D yang mengandungi B complex, vitamib C dan vitamin E khas untuk penjagaan kulit yang lebih sihat dan segar.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum..

“Saya amik vitamin ni sebab period saya tak teratur. Tapi siapa sangka lepas makan vitamin ni, suami dan keluarga mertua puji kulit saya makin cantik. Bukan nak puji diri sendiri tapi saya memang dapat rasakan perubahan yang ketara amik vitamin ni. Dulu makan vitamin E pun tak nampak ketara seperti sekarang. Terima kasih kak”

Ini adalah testimoni yang saya terima dari seorang customer saya. Beliau mahu dikenali sebagai puan S sangat gembira dan teruja selepas mengambil vitamin yang saya sarankan kepada beliau.

Beliau amalkan vitamin yang sangat penting untuk seorang wanita mengekalkan kestabilan hormon dan secara langsung ianya dapat melihat hasilnya dari kulitnya yang makin cantik dan berseri.

Berapa lamakah boleh melihat kesan ini pada wajah bila amalkan? Paling cepat ialah 7 hari dan paling lewat ialah 21 hari.

Adakah anda ingin tahu apa yang beliau amalkan ?

Hanya emailkan pada saya di hanisamin[@]gmail.com dengan tajuk Saya ingin kelihatan cantik!

Saya akan emailkan kepada anda rahsia puan S. Anda juga mungkin menjadi pembeli yang bertuah apabila menjadi testimoni saya!

Hey, masih sempat lagi nie untuk anda kelihatan extra Jelita Syawal nanti, tauuu… (^_-)

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Berminat?

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Rasanya tak perlu bercerita panjang. Baca ajelah perkongsian di bawah ya.

Alhamdulillah. Segala-galanya dari Allah. Kami cuma membantu.

Oh ya, nak tahu dari mana saya dapat perbualan di atas? Ia adalah dari group tertutup kami khas untuk pelanggan GBS. Jadi, jika anda pelanggan kami tetapi belum masuk ke ruangan tersebut, silalah add saya di facebook ya (Hanis Amin). Oh ya, kalau boleh PM dulu ya, sebab saya jarang approve orang yang tidak dikenali.

best rasanya bile baca komen2 customer2 kami di FB tertutup ni, jadinya takpayah saya cerita panjang lebar.. sebab hanya yang dah mengalaminya.. pasti akan teruja.. Anda bagaimana?.. MInggu ni mmg laju betul supplemen diborong oleh rakyat2 Malaysia… dah mcm pisang goreng panas… SAya pasti ramai rakyat malaysia inginkan yg terbaik utk kesihatan mereka.. ..Mencegah lebih baik dari mengubati.. Apa kata anda join mereka.. mereka yang inginkan YANG TERBAIK…

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Berminat?
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum..

Hari ni nak berkongsi sedikit video tentang Vivix. Jom layan..


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Berminat?
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Assalamualaikum…

Nak Vitamin E percuma? Siapa cepat dia dapat…

InsyaAllah, hari ni saya nak share kepentingan vitamin E, lebih-lebih lagi untuk wanita.

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah di mana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

rahsia lain…~~~ vitamin E juga membantu mengurangkan strecth mark… ni kata mommy icha~..”baru-baru saya ada update kat Facebook yang makan vitamin E boleh hilangkan stretchmark masa mengandung. ye memang betul pun… saya tak tipu.. malah saya tak sapu apa-apa krim pun tau kat perut saya (sebab malas). stretchmark tu memang sangat pudar di perut saya, cuma yang jelas garisan linea..”

nantikan lagi banyak rahsia yang akan dibongkar selepas ini… happy

LASTLY BUT NOT LEAST ..apa bezanya vitamin E shaklee dengan yang ada di pasaran/farmasi?….Shaklee mempunyai vitamin E yang mengandungi keperluan lengkap oleh tubuh iaitu 400iu dan beserta selenium.

Nak tahu lebih lagi tentang vitamin E? Klik sini ya.

sumber : Kak Cery

 

p/s – Vitamin E bukan sahaja elok untuk wanita tetapi lelaki juga.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

 

EPO (Evening Primerose Oil) tentunya dah sangat sinonim dengan wanita. EPO ini sangat baik untuk hormon dan juga kulit. Shaklee tidak mengeluarkan supplemen dengan nama EPO tetapi sesuatu yang lebih baik iaitu GLA complex.

 

Apa itu GLA?

Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA). Kandungan EPO yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia. Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primrose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan.

Asid-asid lemak perlu (EFA) adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan linoleic acid kepada GLA. Jadi, Shaklee memudahkan anda. Shaklee telah pun mengekstrakkan GLA daripada EPO untuk terus digunakan oleh badan.

GLA juga merupakan bahan binaan bagi prostaglandin.

Apa pula prostaglandin?
Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah

Sumber GLA daripada makanan agak terhad dan hanya boleh dijumpai dengan jumlah yang kecil dalam oat dan juga daging organ. Untuk memperolehi sejumlah GLA yang lebih tinggi atas alasan kesihatan tertentu, minyak yang diekstrak daripada biji bunga evening primrose, iaitu dalam bentuk suplemen merupakan alternatif yang lebih mudah dan menyenangkan.

GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

 

Siapa yang perlukannya :

  • Wanita yang menghadapi PMS
  • Mereka yang menghadapi kencing manis
  • Mereka yang bimbang dengan berat badan berlebihan
  • pengidap arthritis rheumatoid dan eczema
  • Mereka yang menghidap diabetes
  • Period yang tidak teratur
  • Mereka yang mahu mencantikkan kulit

Sebotol GLA Complex mengandungi 60 kapsul GLA Complex (kapsul Shaklee adalah halal. Baca lanjut DI SINI).

 

p/s – mak mertua saya sekarang pun sedang mencubanya. Lepas ni nak bagi mak pula cuba.

 

sumber : Kak Cery, GenkiMomma

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA).

Kandungannya yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia

Assalamualaikum…

Di Shaklee, kami cadangkan agar anda consume sekurang-kurangnya B-Complex, Vitamin-C dan Vitamin-E untuk penjagaan kulit lebih berseri dan menawan. Lebih umphhh kalau dapat consume sekali dengan Energizing Soy Protein (ESP).

Namun buat permulaan, 3 vitamin yang asas ini pun sudah mencukupi.

Jom ikuti kisah penjagaan kulit Shaklee yang dikongsikan oleh Ilyana…

“saya beli set ni atas cadangan kawan. (Suriawati)
selepas setahun (kami berjumpa kembali) baru saya perasan perubahan pd wajah beliau.

jadi saya tak harap perubahan yg besar untuk bulan pertama ni :)
menurut beliau sendiri, perubahan terasa pd wajah lebih flawless hanya selepas setahun mencuba. “

Owh ya, merujuk kepada soalan Ilyana di atas, sel kulit memerlukan 21 hari untuk di ganti dengan sel baru. Maka, dalam masa sebulan belum pasti akan nampak perubahan yang ketara. Walaubagaimanapun, tetap akan terdapat perubahan, antara anda sedar atau tidak. Yang pasti, wajah muka akan kelihatan berseri (tidak kusam) apabila anda mula mengambil Shaklee Set D ini.

Bagi sesiapa yang ingin mencuba Vitamin semulajadi dari Shaklee untuk penjagaan kulit muka anda, bagi yang mempunyai masalah kulit berjerawat, jeragat atau berparut, saya amat menyarankan untuk mencuba Shaklee Set D (Set wajah berseri) ini.

Kecantikan, bukan sahaja di luar, namun dari dalam juga, kan? winking

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

 

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

Anda mahu kelihatan cantik? Yang penting bukan cantik luaran sahaja, cantik dalaman pun penting juga tau. Kecantikan dari dalam akan terpancar ke luar.

Bezakah setiap Vitamin E?

Shaklee mempunyai vitamin E yang mengandungi keperluan lengkap oleh tubuh iaitu 400iu dan beserta selenium.

Pada dasarnya vitamin E ialah untuk…

Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome” dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Ringkasnya :

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin e membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.


Selain pengambilan vitamin, penting juga untuk menjaga hati dan rohani. Barulah sinar iman terpancar di wajah. Saya amalkan kerap ambil wudhu dan tidur dalam keadaan berwudhu. Sebelum tidur amalkan sentiasa memaafkan semua orang supaya hati menjadi tenang.

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum…

Hari ni kita cerita lagi tentang ESP. ESP ni antara produk favourite saya dalam Shaklee. Sebabnya ia mudah dimakan, tak perlu telan cuma bancuh dengan air. Saya ni agak kurang gemar memakan pil, lebih-lebih lagi kena makan hari-hari (tapi demi untuk kesihatan diri dan anak, ambil juga). Disebabkan ESP ni berbentuk serbuk dan boleh dibancuh dengan air, saya sangat suka meminumnya.

Pertama kali beli ESP dalam masa kurang sebulan saya dah pun menghabiskannya. sehari kadang sampai 2-3 kali minum. Saya juga lebih suka minum ESP + air masak sahaja tanpa mencampurkan dengan air minuman perasa lain. saya minum setiap kali lepas makan, menggantikan minuman biasa. Jadi, memang cepatlah habis. Sebelum saya lupa diri dan sibuk bercerita tentang diri sendiri, jom kita tengok apa istimewanya ESP yang disenaraikan oleh Kak Cery

  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
  • Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafien.

Jadi..apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.Ibu yang menyusukan menambah dan mengekalkan milk supply ; increase berat badan baby healthily
Wanita: keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).
Ibu yang menyusukan: menambah dan mengekalkan milk supply ; increase berat badan baby healthily

Testimoni : (kredit to kak N)

· Seorang ibu kembar yang menetap di Bangi memberitahu, selepas mengambil soy protien kali kedua, beliau mendapati susunya bengkak dan anaknya minum sedikit dan terus lena.(customer Pn Norita)
· Apa yang ibu dapati selepas mengambil protien? Kulit semakin cerah, bekas jerawat mudah hilang, akar rambut lebih kuat, susu bertambah banyak dan lebih pekat, kuku lebih sihat, mudah kenyang dan lebih bertenaga.(Puan Norita).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Assalamualaikum..

Hari ni nak share tentang apa yang saya baca di blog Kak Cery. Rata-rata orang tentu tak suka dengan kehadiran jerawat kan. Apa lagi remaja-remaja sekarang ni. Mari kita baca sikit tentang jerawat.

Jerawat adalah masalah kulit yang paling biasa kedengaran. Jerawat disebabkan oleh sebum yang dibuat oleh kelenjar sebaceous dalam pori-pori dikeluarkan secara berlebihan. Sebum yang berlebihan ini akan menutup pori2 dan menyebabkan munculnya bintik hitam atau blackhead. Apabila bakteria di bawah kulit membiak dan membebaskan enzim yang memecahkan sebum ini, maka terhasillah jerawat.

Jerawat biasanya berlaku kepada remaja, kerana pada masa ini tubuh menghasilkan testosteron dan hormon kedewasaan lain yang meningkatkan penghasilan sebum itu tadi.

Jerawat biasanya banyak terjadi di bahagian muka, belakang, dada dan bahu kerana di situ terdapat banyak kelenjar sebaceous.Penyebab jerawat sering disalahtafsir. Ramai yang menganggap jerawat disebabkan oleh faktor kebersihan dan pemakanan. Misalnya makan kacang, coklat… boleh menyebabkan jerawat. Sebenarnya faktor2 di atas boleh memburukkan lagi keadaan, tetapi bukan punca jerawat.

Cara mencegah jerawat:

1. Cuci muka dengan pencuci yang halal dan kurang bahan kimia

2. Kurangkan penggunaan syampu atau minyak rambut yang berminyak.

3. Makan banyak buah-buah, sayur dan air secukupnya.

4. Dapatkan rehat secukupnya.

Supplement yang membantu untuk mencegah jerawat:

1. B Complex – membantu menstabilkan hormon dan emosi

2. Vitamin C – menjaga kesihatan kulit

3. Vita Lea – vitamin dan mineral lengkap, antaranya membantu dalam metabolisma gula. Jika anda ada masalah dengan metabolisma ini, anda terdedah kepada jerawat.

Supplement untuk merawat Jerawat:

1. Vitamin E – membantu mengurangkan parut

2. Zinc Complex – melegakan ketidakselesaan akibat jerawat dan menyembuhkan kulit yang rosak

3. GLA Complex – menyembuhkan kulit yang rosak

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya di hanisamin@gmail.com atau SMS ke 010-4289601 (Hanis) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?