Order sekarang!


atau SMS/WhatsApp/Telegram :

010-4289601 (Hanis)

Best selling!!
Dapatkan info terkini segera..

* Setiap testimoni yang tertulis dalam laman web ini adalah pengalaman dari pelanggan sendiri dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza antara satu sama lain. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.
Free Palestine, Pray 4 Syria
Tabung Kecemasan Gaza Aqsa Syarif di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Akaun Maybank Islamic : 551575-004299
akaun Bank Islam : 1209-20100-34904
email : projects@aqsasyarif.org.my

Tabung Kasih Ummah Syria
Bank Islam Malaysia Berhad
120290 100 63512
(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com

Vitamin C dan Bioflavonoids : Fakta penting yang perlu anda tahu

Vitamin C dan Bioflavonoids

 

Nampak tak kat botol Vit C Shaklee ada tulis Vitamin C & Citrus Bioflavonoid? Apa sebenarnya Bioflavonoid ni? Penting sangat ke ada bioflavonoid ni?

Tahukah anda, kebiasaannya vitamin C sintetik TIDAK mempunyai bioflavonoids, cuma ada asid askorbik sahaja. Jadi, ia tidak mampu berfungsi sebagai Vitamin C sebenar.

Apakah Bioflavonoids

Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan itu, yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Kerana mereka mempunyai ciri-ciri seperti vitamin, mereka kadang-kadang dirujuk sebagai vitamin P. (sumber) Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P atau biasa disebut dengan nama flavonoids merupakan kelompok pigmen yang larut dalam air.

Flavonoids adalah kelompok dari senyawa polyphenoin yang banyak terdapat pada berbagai jenis tanaman. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, citrin dan flavonoid lain-lainnya. Nutrien ini tidak dihasilkan oleh tubuh dan perlu dapatkan dari makanan.

Bioflavonoids dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vitamin B6, Vitamin C, Vitamin E, Tyrosine, Kalsium & Zinc.

sumber

Apa manfaat Bioflvonoids?

Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C. Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C. Jadi memang perlu sangat ambil bersama-sama. 

Selain itu, Bioflavanoid berfungsi untuk:

  1. menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah) dan mengatur penyerapannya
  2. membantu vitamin C dalam menjaga collagen agar tetap dalam kondisi sihat, 
  3. membantu penyerapan dan penggunaan vitamin C
  4. mencegah kerusakan vitamin C karena oksidasi
  5. mengurangi hipertensi
  6. mengurangi pendarahan
  7. mencegah kerusakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung
  8. membentuk penghalang pelindung terhadap jangkitan
  9. memiliki kesan menghilangkan rasa nyeri
  10. dapat mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang
  11. serum kalsium rendah
  12. penyakit herpes rongga mulut (oral herpes)
  13. merupakan antioksidan, pencegah pembentukan radikal bebas
  14. mencegah terjadinya serangan penyakit jantung coronary dan stroke. Ini adalah kerana senyawa ini mampu mencegah pelekatan sel darah merah dan kerusakan HDL. Tambahan makanan sumber flavonoid melancarkan kembali darah pekat akibat penyumbatan pembuluh darah oleh kolesterol dan menjaga kadar normal HDL 



Bioflavonoids juga berfungsi sebagai antioksidan dalam tumbuh-tumbuhan. Cuba kita lihat, tumbuh-tumbuhan yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang hari, menerima dos cahaya ultraungu (UV) yg tinggi kan? Bioflavonoids membantu melindungi tumbuhan daripada sinaran UV yang berbahaya dan meneutralkan radikal bebas molekul tidak stabil dengan elektron berpasangan yang mereka keluarkan. Dan apa yang BEST nya tu, kesan antioksidan bioflavonoids yg sama macam ni jugak berlaku pada manusia yg mengambilnya!

Sumber

Bestkan Vitamin C Shaklee ni, dah siap-siap dilengkapi dengan Bioflavonoids. Patutlah kesannya lebih cepat dan ketara.

Oh, yang lagi best, bulan ni ada promosi Beli 6 PERCUMA 1. Beli 2 pula, dapat promosi 5% diskaun. 

 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Kami ialah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Bandar Saujana Putra! Sila SMS/ WhatsApp ke +6010-4289601(Hanis) untuk self pick-up di Bandar Saujana Putra.

Your Shaklee Independent Distributor
Hanis Amin
♥ SMS | WhatssApp : 010-4289601
♥ Shaklee ID : 837662
♥ FB Page : http://www.facebook.com/HanisHealthyLife
♥ Email : hanisamin@gmail.com

Leave a Reply

CommentLuv badge

Translator
Translator Plugin
Ayat seribu dinar
Ahlan wasahlan…
Assalamualaikum & selamat sejahtera

Selamat datang ke Hanis Healthy Life. Hanis Amin adalah pengedar Shaklee yang sah, yang juga pengguna kepada produk Shaklee.

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi kami di
email : hanisamin@gmail.com
sms/WhatsApp : +6010-4289601

Terima kasih.

Hazu Enterprise (SA0175455-W)

Set Istimewa untuk anda!

Breastfeeding Set
(Set Penyusuan)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Confinement Set
(Set Berpantang)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Skin Care Set
(Set Penjagaan Kulit)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Healthy Weight Set
(Set Berat Badan Sihat)

Testimonial : KLIK SINI

==========================

Baby & Children Health
(Kesihatan Bayi & Kanak-kanak)

Informasi


Sertai kami di Facebook!


Ada pertanyaan atau komen?